fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חלומות מהטאבון

פיצריית הבוטיק שלהם בקרית ים, שהושקה לפני כשנה, זוכה להצלחה אדירה בזכות טעמי הפיצות המיוחדות שלהם, מהסוג שכמוהו לא תטעמו בשום מקום אחר. אבל האחים אביבית ואביעד פורמן לא מתכוונים לעצור בנקודה זו וכבר מסמנים את היעד הבא שלהם.
האחים אביבית ואביעד פורמן | צילום: עצמי
האחים אביבית ואביעד פורמן | צילום: עצמי

הם גדלו ביחד בקרית ים, כל אחד הלך לכיוון שלו, אבל הקשר החזק שנוצר ביניהם הביא אותם לשלב כוחות וליצור משהו ביחד. האחים אביבית ואביעד פורמן הצליחו לשבור את המיתוס לא לעשות עסקים עם המשפחה ומציגים מתכון מנצח, בדמות פיצריית הבוטיק שלהם Furman's, אותה השיקו בדיוק לפני כשנה בעיר בה גדלו. ההצלחה הגדולה, שלא איחרה לבוא, רק הוכיחה להם עד כמה נאמן הוא הקהל שהולך איתם שנים.

אביעד פורמן (35) תושב קרית ים, נחשב כיום לאחד השפים והקונדיטורים המובילים בארץ. אחותו אביבית פורמן (40) תושבת קרית מוצקין היא מאמנת עסקית במקצועה, אבל גם בה יש אהבה גדולה למטבח. אביהם, יונה פורמן, היה שנים חבר מועצת העיר בקרית ים ופעיל חברתי בעיר.

מסעדה חלבית ומשחקי השף

האהבה לבישול תמיד הייתה שם, אצל האחים לבית פורמן. עוד כילד נהג אביעד להכין ביחד עם אחיותיו, את ארוחות הצהריים. האהבה לאוכל ולמטבח הביאה אותו עם השנים לעבוד במסעדות שונות ולפתוח את הקייטרינג שלו Food Artist בקרית חיים, שהפך בהמשך למסעדה חלבית מצליחה, כשאחותו אביבית, כל העת לידו, עוזרת בכל מה שרק צריך.

לפני כשנתיים החליטו לקחת פסק מהמסעדה ולצאת לדרך חדשה. אביעד מספר: "החלטנו לקחת סוג של הפסקה מהמסעדה ולהתפנות לפרויקטים בתחום התיירות. בישלנו אוכל כשר לתיירים, בכל שבוע היה אירוח של כ-400 איש. העבודה הזו שאבה אותנו במאה אחוז. כמעט שלא היינו בבית, זה משהו שאי אפשר לנהל איתו אורח חיים מסודר, ולימים גם הקורונה הוכיחה זאת".

 

אביעד פורמן בתוכנית הראליטי "משחקי השף" | צילום:
אביעד פורמן בתוכנית הראליטי "משחקי השף" | צילום: מיכה לובטון

 

במקביל, קיבלו האחים פורמן פניות מההפקה של "משחקי השף קונדיטור" ברשת 13 להשתתף בתוכנית. הם עברו את האודישנים הראשונים, אבל רק אביעד המשיך והשתלב בנבחרת של השף ארז קומרובסקי. "זו הייתה חוויה ממש נחמדה, אין ספק שהחיים האמיתיים חזקים יותר מהדקות על המסך", הוא מספר, "אבל קיבלנו המון אהבה ופרגון מהקהל וזה לגמרי חימם את הלב".

"מה שהלך פה היה טירוף"

ביום שבו היו צריכים לפנות את המסעדה, הבינו האחים פורמן שהם צריכים לקבל החלטה – איך ממשיכים מכאן, וההחלטה התקבלה: פותחים פיצרייה. אביבית מספרת: "הטאבון, אפשר להגיד, הוא האישה הראשונה של אביעד. גם במסעדה הכל היה מוגש על פוקאצ'ות וכמעט כל המנות היו יוצאות מהטאבון".

את הבייבי החדש שלהם, פיצריית הבוטיק Furman's, פתחו בעיר ילדותם, קרית ים. הם עשו סיבוב במרכז העיר, שם ראו חנות ריקה עם שלט למכירה. אביעד: "רצינו לשוב ולעבוד בארבע ידיים, אחרי תקופה ארוכה שבה ניהלנו צוות של יותר מ-20 עובדים, ולא היה לנו ספק שהמקום הכי טוב להתחיל בו מחדש הוא הבית. מצאנו מקום עם פוטנציאל, בדמיוננו כבר ראינו את המקום, ובאותו היום אחר הצהריים כבר היינו אצל בעל המקום וחתמנו על חוזה. למחרת כבר התחלנו בשיפוצים".

 

הטאבון המפורסם של הפורמנ'ס | צילום: geteat
הטאבון המפורסם של הפורמנ'ס | צילום: geteat

 

על מה שהלך מרגע הפתיחה, מספר אביעד: "לא ציפינו לזה בכלל. מה שהלך פה היה טירוף. תורים של אנשים שרק חיכו לטעום את הפיצות החדשות. בסוף כל יום עבודה, בשעות הקטנות של הלילה, אביבית ואני היינו מסתכלים האחד על השנייה ולא מאמינים. את כל החומרים, הבצק, הרטבים הכנו במקום במו ידינו, וזו עבודה מאוד קשה, אבל הסיפוק של הקהל המרוצה והבצק שנגמר בסוף היום –  זה היה שווה את הכל".

כמות העבודה רק הלכה וגדלה, ולשניים לא הייתה ברירה אלא לגייס עובדים נוספים. "הילדים שלנו", הם מכנים את העובדים שלהם, ביניהם גם ילדיה של אביבית. אביבית: "חשוב לנו שהעובדים, רובם צעירים לפני גיוס, ירגישו בבית. הם מאוד אוהבים לבוא לכאן ומרגישים חלק מההתפתחות של המקום וההצלחה. אנחנו נותנים להם את הלב שלנו והם נותנים לנו את הלב שלהם, וזה כיף לראות את זה".

פסטות לא תמצאו כאן

בפיצרייה של אביבית ואביעד לא תמצאו פסטות כמו בפיצריות אחרות אלא אך ורק פיצות, אבל לא סתם פיצות, אלא כאלה שלא תמצאו בשום מקום אחר הודות לנוסחה ייחודית ובלעדית שלהם. לא מזמן הוציאו לקהל הרחב גם את הסלט קיסר המפורסם שלהם יחד עם כנאפה בטעמים מיוחדים לקינוח.

אביעד: "הקהל של היום מחפש בעיקר איכות וייחודיות, משהו חדש שעדיין לא חוו או טעמו. הרבה שואלים אותנו למה אנחנו לא מציעים פסטות וסלטים כמו במקומות אחרים. התשובה שלנו היא שאנחנו מאמינים שהתמקדות במוצר אחד מושלם הוא סוד ההצלחה שמביא איתו לקוחות מרוצים".

 

הפיצה הנורבגית המיוחדת | צילום: geteat
הפיצה הנורבגית המיוחדת | צילום: geteat

אביבית ואביעד פורמן לא מתכוונים לעצור בנקודה זו וממשיכים לכוון ליעד הבא.

לאחרונה הם חברו לשותפות עם קבוצת "קפה קפה", שחיפשה מותג פיצה איכותי וכך הגיעה אל הפורמנ'ס. לפני חודשיים הם פתחו סניף נוסף של Furman's בשכונת נווה שאנן בחיפה.

החלום הגדול שלהם הוא שבכל עיר יהיה לפחות סניף אחד של הפיצרייה שלהם ובכך להפוך לרשת פיצת הבוטיק הכי גדולה ואיכותית בישראל.

 

 

ליצירת קשר עם Furman's :

ויצמן 19 קרית ים
הגליל 100 נווה שאנן
טלפון 8865*.

 

כתבות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות