fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרייתים: מיכאל גורין "בניגוד למלחמות, בפוליטיקה אין חוקים"

מיכאל גורין חוקר קרבות היסטוריים ברחבי העולם שיודע שבניגוד למלחמות, בפוליטיקה אין חוקים. בין העבודה לבין ההיסטוריה, הוא גם פעיל פוליטי ופעיל סביבתי
מיכאל גורין | צילום: קרן גיגי
מיכאל גורין | צילום: קרן גיגי

בחיי היום יום הוא מהנדס תוכנה בכיר, פעיל פוליטי ופעיל סביבתי. בזמן הפנוי הוא חוקר קרבות ומלחמות מהזמן העתיק ועד מלחמת העולם השנייה.

מיכאל גורין, 46, מקרית ביאליק, לא רואה שום בעיה לשלב בין כל הדברים הללו. אהה…ויש לו גם כלב בשם גאיוס, על שמו של יוליוס קיסר.

גורין הגיע לקריות בגיל שש עם הוריו שעלו מברית המועצות לשעבר, בעת שהייתה עדיין מעצמה בינלאומית. "הגענו בעלייה של סוף שנות השבעים ואז הייתה בחירה לאלו שהצליחו לצאת מברית המועצות. להגר לארצות הברית לעשות כסף או לעשות עלייה לישראל מטעמים ציוניים וההורים שלי החליטו לעשות עלייה מתוך ציונות" הוא מספר "לא היו אז הרבה עולים חדשים מברית המועצות ובתור ילד תמיד הייתי העולה החדש היחיד בכיתה או בשכבה בבית הספר".

מיכאל גורין | צילום: קרן גיגי
מיכאל גורין | צילום: קרן גיגי

את חטיבת הביניים והתיכון עשה בריאלי בחיפה "כי אבא התעקש אז שאלמד בבית ספר שנחשב הכי טוב" ואת השירות הצבאי עשה ביחידת ממר"ם (מרכז המחשבים ומערכות המידע באגף התקשוב וההגנה בסייבר בצה"ל).

הוא יצא לקצונה ופיקד על חוליית מחשב בבסיס של חיל הים. לאחר שירות צבאי של שש שנים למד לתואר ראשון במדעי המחשב והנדסת תוכנה והחל לעבוד בחברת היי-טק. היום הוא מהנדס תוכנה בכיר בחברת אינטל "וכבר 11 חודשים שאני עובד מהבית בגלל הקורונה" הוא צוחק.

את פעילותו הפוליטית התחיל כנער בגיל 17 במפלגת העבודה. "הדבקתי כל מיני מודעות ושלטים ואחרי שיצחק רבין נרצח משהו כבה בתוכי, זה כאב לי ונטשתי את התחום הפוליטי. החיידק הפוליטי התעורר מחדש ב-2013 כשיאיר לפיד נכנס לפוליטיקה וזה דווקא בגלל שאהבתי לשמוע את אבא שלו. ראיתי שיאיר לפיד הוא לא פוליטיקאי סטנדרטי והוא באמת מנסה לעשות מה שהבטיח והבנתי שהוא נלחם בשבילי". גורין התחיל להיות מעורב בפעילות של המפלגה בקריות ועד מהרה הבחינו בפעילות שלו וכיום הוא ראש המטה של יש עתיד בקרית ביאליק.

כיום הוא ממוקם במקום ה-57 ברשימת יש עתיד לכנסת בבחירות הקרובות. "אני יודע שזה לא מקום ריאלי" הוא אומר וצוחק "נתנו כבוד לראשי המטות, אין לי שאיפות פוליטיות".

מהפוליטיקה המשיך גורין לפעילות סביבתית והוא אומר "בתור ראש מטה יש לי גם תפקיד להבין איפה הבעיות של האזור ולדאוג שהמפלגה תיתן לזה מענה ואחת הבעיות המרכזיות זה זיהום אוויר. יש היום המון ארגוני סביבה ולכל אחד יש גישה אחרת איך לטפל בבעיה ויש פה גם את הנשוא הכלכלי והעובדים שחייבים לדאוג להם".

פעילותו למען הסביבה הביאה את ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי, למנות אותו לייצג את קרית ביאליק באיגוד ערים חיפה והמפרץ להגנת הסביבה.

גורין מסביר איך הוא משלב את כל הפעילויות "כשאתה רווק אז אתה הרבה יותר גמיש בזמנים. אינטל מאוד מתחשבים ואני לוקח הרבה ימי חופש לטובת הפעילויות האלה. חלק גדול מהפעילויות, כמו כנסים, נעשות בשעות הלילה אז יש לי יותר זמן פנוי".

מיכאל גורין | צילום: קרן גיגי
מיכאל גורין | צילום: קרן גיגי

גורין עשה גם תואר שני בהיסטוריה וכפי שהוא אומר "זה גנטי במשפחה שלי. אבא וסבא היו מהנדסים וגם חובבי היסטוריה ואני קיבלתי את זה מהם".

גורין החליט להתמחות בהיסטוריה של קרובת ומלחמות מהעת העתיקה ועד מלחמת העולם השנייה בהם קרב אליסיה בין יוליוס קיסר לגאלים, קרב ארסוף בין צאלח א-דין לריצ'ארד לב ארי, הקרב על סטלינגרד, נחיתת בעלות הברית בנורמנדי והקרב על האי איוו ג'ימה. עם זאת "קשה לי לחקור את הקרבות של ישראל, קשה לי לחקור את זה מבחינה נפשית, זה קרוב מדי אלי וזה כואב לי".

"אינטל זה המקצוע והקריירה וההיסטוריה זה בשביל הנשמה, זה שני דברים שמשלימים זה את זה" מספר גורין "השינויים הכי מהירים והכי דרמטיים התרחשו בגלל מלחמות וכל מי שמנהל מלחמה צריך ללמוד ממלחמות העבר".

על הקשר בין פוליטיקה למלחמה אומר גורין "הפוליטיקה הרבה יותר מלוכלכת ממלחמה כי במלחמה יש בדרך כלל חוקים ואמנות שצבאות משתדלים לעמוד בהם, בפוליטיקה אין חוקים".

 

 

 

המעוניינים להשתתף במדור "הקרייתים" מוזמנים לפנות לדורון גולן, 054-3337313, doronphoto@gmail.com

למגזינים נוספים בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות