fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"העבריינים יודעים שכשאנחנו מגיעים לשטח אי אפשר לשחק איתנו"

כתבנו הצטרף לסיור שטח עם אופנועני משטרת זבולון ושמע מאנשי היחידה על חיידק הרכיבה, על האהבה לעבודה, על ההחלקות (מהאופנוע), על היכולות וגם על ארבעת התוכים שחיים באושר במשרדי היחידה
"באמצעות האופנועים אנחנו משנים לטובה את הפעילות המשטרתית". אנשי יחידת האופנועים של משטרת זבולון | צילום: דורון גולן
"באמצעות האופנועים אנחנו משנים לטובה את הפעילות המשטרתית". אנשי יחידת האופנועים של משטרת זבולון | צילום: דורון גולן

כדי למצוא את המשרד של יחידת האופנועים של משטרת זבולון, צריך פשוט ללכת בעקבות הציוצים של התוכים. ארבעת התוכים שחיים במשרד יכולים להוות דוגמה למגוון הרחב של הפעולות, בהן משתתפת יחידת האופנועים, אבל אליהם עוד נגיע בהמשך.

המשרד עצמו חף כמעט לחלוטין מכל תמונה או קישוט. הכל תכליתי ומיועד לציוד ולפעילות השוטפת. "אין טעם לקשט את המשרד", צוחקים חברי היחידה "אנחנו כמעט שלא נמצאים פה".

"אנחנו עוצרים את השעון"

יחידת האופנועים של משטרת זבולון הוקמה לפני כ-10 שנים, כשבפיקוד המשטרה הבינו שהעומס בכבישים מוביל לעיכובים בהגעת ניידות לאירועים שונים. בכל שנה מתווספים לכבישי הארץ עוד ועוד כלי רכב, וכתוצאה מכך נפגעת הפעילות של ניידות הסיור. במשטרה הבינו את מה שממשלות ישראל לא מבינות זה שנים רבות – כלי רכב דו גלגלי הוא הפתרון לבעיות פקקי התנועה.

כיום מונה היחידה של משטרת זבולון שבעה שוטרים על אופנועי סוזוקי ויסטרום 650 והיא צפויה להכפיל את כוחה לאור ההצלחות בפעילות השוטפת של התחנה.
כדי לסבר את האוזן, משמרת ממוצעת של יחידת האופנועים מסתיימת עם רשימה ארוכה של עשרות אירועים שטופלו. מכיוון שמדובר בשתי משמרות ביממה, עולה כי יחידת האופנועים יכולה לזקוף לזכותה מקום מכובד ברשימת היחידות הפעילות ביותר.

יחידת האופנועים משטרת זבולון | צילום: דורון גולן
יחידת האופנועים של משטרת זבולון | צילום: דורון גולן

"אנחנו עוצרים את השעון", מסביר מפקד היחידה, רס"ב גל הורן, המשרת בה מיום הקמתה, "ניידת סיור שעושה דרכה לאירוע נתקלת בגורמים שונים שמשפיעים על זמן ההגעה, פקקים, מדרכות, מכשולים בכביש. אנחנו, לעומת זאת, מגיעים בתוך דקות לאירוע ואנחנו גם יכולים לפצל את הכוח שלנו, מה שלא ניתן לעשות בניידת סיור. אנחנו מגיעים לאירועים בפחות ממחצית הזמן של ניידת סיור".

"אין מישהו שלא עבר החלקה"

יחידת האופנועים מורכבת משוטרי קבע, כשהמאחד אותם, כהגדרתם, הוא "החיידק של הרכיבה". הורן: "מי שלא אוהב אופנועים לא שורד ביחידה. כל המשמרת שלנו נעשית ברכיבה על אופנוע, בכל מזג אוויר, וגם חייבים להיות בכושר גופני מעולה, כי אנחנו גם עולים בקומות של בניינים עם כל הציוד עלינו, ובאופנוע אין מזגן או כיסא שאפשר לנוח לרגע".

האופנוענים עובדים שתי משמרות ביום ומכסים עשרות אלפי קילומטרים בשנה. מכיוון שבציבור הרחב רכיבה על אופנוע מתקשרת עם סכנת חיים, מודים ביחידה, כי "אין מישהו שלא עבר החלקה", אך זה לא גרם לאיש מהם לפרוש.

יחידת האופנועים משטרת זבולון | צילום: דורון גולן
יחידת האופנועים של משטרת זבולון | צילום: דורון גולן

רס"ב דוד שרביט, שמשרת ביחידה מיום הקמתה, נשוי ואב לשלושה ילדים, מכיר את התדמית, והוא אומר: "אשתי יודעת שאני אוהב את מה שאני עושה והיא תומכת בי מכל הלב. מכיוון שאנחנו מכירים את הסכנות, חוץ מקורס רכיבה מקצועי והשתלמויות, אנחנו גם דואגים לאופנועים ומטפלים בהם בקפידה, כי בסופו של דבר באמצעות האופנועים אנחנו משדרגים את הפעילות המשטרתית". כדי להדגיש את חשיבות הבטיחות, על כל מיכל דלק מודבקת מדבקה שאומרת "מחכים לך בבית".

רס"ר יוסף סואעד, הוא הצעיר ביחידה. הוא משרת בה כמעט חודשיים. "הייתי ביחידת הסיור במשך שש שנים, והיחידה הזו משכה אותי כי אני רוכב על אופנוע", מספר סואעד, "כשאנחנו מגיעים על האופנועים לזירת אירוע, זה נותן אפקט חזק יותר משוטר סיור שמגיע לאירוע".

סיור בקריות

ואכן, האופנועים המשטרתיים, האורות המהבהבים, ציוד המיגון והציוד המשטרתי עם הקסדות השחורות, מצלמות הגוף והקסדה מהווים אפקט ויזואלי שלא ניתן להתעלם ממנו.

"כשהגענו בהתחלה לרחובות לא ידעו איך לאכול אותנו", מספר הורן, "אנשים לא הבינו עד כמה מהר אנחנו יכולים להגיע לאירוע. העבריינים יודעים שכשאנחנו מגיעים לשטח, אי אפשר לשחק איתנו ואי אפשר לברוח, כי אנחנו יכולים להגיע לכל פינה שהעבריינים חושבים שהם יכולים לברוח אליה".

יחידת האופנועים של משטרת זבולון | צילום: דורון גולן
יחידת האופנועים של משטרת זבולון | צילום: דורון גולן

כדי להיווכח באפקט של היחידה הצטרפנו לסיור קטן ברחבי הקריות. המראה של אופנוענים משטרתיים ברחובות משפיע מיידית, ובכל מקום אליו הם הגיעו, עוברי האורח מיד עטו את מסיכות המגן, נהגים שבו לנהוג בנתיב השמאלי והמון מבטים ננעצו בהם כשחלפו.

אחד היתרונות הגדולים של יחידת האופנועים הוא היכולת שלהם להגיע לכל פינה. ואכן, במהלך הסיור נכנסו אנשי היחידה לשבילים הצרים ביותר, חלפו ללא מאמץ בשבילים הפנימיים שרחוקים מעין הציבור והראו נוכחות במקומות ששום רכב רגיל לא יכול להיכנס אליהם.

"בסופו של דבר, עם כל המעצרים שאנחנו עושים וכל הפעילות שלנו, מה שהכי חשוב זה לדעת שהצלחנו לעזור במשהו לאזרח. ברגע שהצלחנו לעזור לו, אני הולך הביתה עם סיפוק. זה שווה את כל הזיעה", אומר הורן.

בחזרה לתוכים

ובאשר לתוכים במשרד, המהווים דוגמה לפעילויות השונות והמגוונות של היחידה שמחוברת עם שאר יחידות התחנה – בילוש, סיור ויחידת הכלבנים.
התוכים נמצאו זרוקים במהלך אימון של יחידת הכלבנים בתוך כלובים במבנה עזוב. עם התוכים נמצאה גם כלבה נטושה. אנשי יחידת האופנועים שהגיעו לשטח אספו את התוכים והכלבה, טיפלו בהם ועזרו להם להתאושש. הכלבה הצטרפה לשורות כלבי המשטרה, ואילו התוכים משמיעים את ציוציהם במשרד של יחידת האופנועים באושר עד היום הזה.

כתבות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות