fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסטודנטים לא רוצים לחזור: "זה הרבה יותר נוח ללמוד מהבית"

בתחילת החודש הסתיים הסמסטר הראשון במוסדות הלימוד האקדמיים, שהתקיים באופן מקוון באמצעות הזום. הסטודנטים מדווחים על יתרונות רבים בלמידה מרחוק ועל רווח כלכלי, שאינו זניח.
יתרונות הלמידה בזום | צילום: Gustavo Fring from Pexels
יתרונות הלמידה בזום | צילום: Gustavo Fring from Pexels

בתחילת החודש הסתיים הסמסטר הראשון במוסדות הלימוד האקדמיים, שהתקיים באופן מקוון באמצעות הזום.

הסטודנטים מדווחים על יתרונות רבים בלמידה מרחוק ואינם מעוניינים לשוב אל בנייני הקמפוס.

לדבריהם, ברגע שצריך להגיע למוסד הלימודים הם נדרשים להתעורר מספר שעות לפני תחילת השיעור הראשון ואם הוא מתקיים בשעה מוקדמת קשה לקום בזמן, להספיק להתארגן ולהגיע ללימודים חמש דקות לפני תחילת השיעור.

"הלמידה מהבית אפשרה לנו לעשות את הכל בקצב שלנו, גם אם השיעור מתחיל מוקדם מאוד בבוקר, יש לנו מספיק זמן להתארגן, לאכול ולהישאר עם הפיג'מה".

יתרון הזמן, אומרים הסטודנטים, משפיע גם על סוף היום. ישנם קורסים רבים המתקיימים בשעות הערב, שעות שלעתים התחבורה הציבורית בהן כבר מועטה וללומדים בשעות אלה, שאינם ניידים, אין איך לשוב לביתם.

"הלמידה מהבית חוסכת לנו את כל זה. ברגע שמסתיים השיעור האחרון, אנחנו יכולים לכבות את המחשב ולהתפנות לצרכים אחרים שלנו".

מיכל שליפשטיין, תושבת נשר, סטודנטית שנה ג' למנהל עסקים בהתמחות שיווק באקדמית אונו, מספרת: "זה הרבה יותר נוח ללמוד מהבית, הזום עשה מהפכה בלימודים. במקרים בהם מישהו הפסיד שיעור או לא היה מרוכז, ניתן לראות את השיעורים המוקלטים שוב ושוב".

הוצאות כלכליות מופחתות

ציפי בוגנים, תושבת קרית חיים, סטודנטית לקרימינולוגיה במכללת גליל מערבי, משתפת: "החיסכון הכלכלי על הוצאות הנסיעה משמעותי עבורנו. סטודנטים רבים מגיעים בתחבורה ציבורית וזו הוצאה משמעותית לסטודנט שמתפרנס ממשרה חלקית בלבד".

עוד מוסיפים הסטודנטים כי בלימודים המקוונים מרצים רבים מקליטים את המפגשים בזום ושולחים את ההקלטה לסטודנטים, כך שאם פספסו שיעור הם יכולים בכל עת להיכנס לאתר ולהשלים את השיעור, בשונה מלמידה פרונטלית.

שליפשטיין: "במקרים בהם מישהו הפסיד שיעור או לא היה מרוכז, ניתן לראות את השיעורים המוקלטים שוב ושוב".

"זה הרבה יותר מסודר וקל לנו" | צילום: pexels vlada karpovich

פספסת משהו? לא נורא, בקלות אפשר להשלים

מקסים קיסלמן, תושב קרית מוצקין, סטודנט להנדסת מכונות במכללת בראודה, מסביר: "ניתן להקליט את ההרצאות והתרגולים, דבר שתורם מאוד ללמידה כי ניתן לחזור לחומר שלא הבנו וללמוד אותו יותר טוב".

"שולחים לנו את הקבצים ישר למחשב וזה עוזר ללמידה ולכתיבת הסיכומים, ומפחית את הלחץ של הסטודנטים להספיק לסכם את החומר תוך כדי השיעור".

לסטודנטים רבים קשה להיות מרוכזים כאשר קיימים רעשי רקע בכיתה, בייחוד כאלה שיושבים בסוף הכיתה ומתקשים לשמוע, לראות ולהבין את המרצה.

קיסלמן: "בזום כולם 'באותה שורה', רואים ושומעים את המרצה באותו האופן. למרצה ישנה האפשרות לכבות את הסאונד של הסטודנטים וכך שומעים רק אותו, ללא הפרעות ואף ניתן להקשיב לו עם אוזניות".

"כל סטודנט יכול להקשיב למרצה בעוצמה הנוחה לו, לסדר את מסך המחשב בצורה המתאימה לו ולהפיק את המירב מכל שיעור".

אין את אותן הפרעות קשב

"כשלומדים בכיתה גדולה זה מפריע כאשר הרבה מדברים יחד או כשיש רעש מסביב", אומרת אושר שמואלי תושבת קרית ביאליק סטודנטית להנדסת חשמל ובקרה במכללת עתיד.

"בזום המרצה שמה את כולנו על שקט וכשהיא מסיימת לדבר היא נותנת את האפשרות לשאלות. זה הרבה יותר מסודר וככה קל יותר להבין".

מיכל עמית, תושבת קרית מוצקין, סטודנטית להנדסת מכונות במכללת בראודה, מוסיפה: "גם כאשר עושים את המבחנים בצורה מקוונת זה מנטרל את הלחץ מהמבחן, אפשר לשבת ברוגע בחדר ולהתרכז הרבה יותר".

"באופן מפתיע, הלימודים בזום הקלו עליי ויהיה קשה להתרגל ללימודים הפרונטליים אחרי תקופה ארוכה כזאת".

 

 

למגזינים נוספים בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות