fbpx

המלצות קריאה נובמבר 2023: הפוגה מהחדשות עם ספרים חדשים ומומלצים

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
ספרים מומלצים | צילום: pexels

מהו הסוד?

"סודו של וסיליו" מאת ז'ורדי יוברגאט הוא רומן מתח היסטורי סוחף באווירה גותית, שהופך את ברצלונה לדמות שטנית בפני עצמה – המגיחה מתוך האפלה אל עידן החשמל, בהתנגשות נפיצה בין המהות הרוחנית שלה, האמונות הטפלות הטבועות באבניה, והקידמה המדעית.  פרופסור דניאל אמאט עזב את ספרד לאחר שהשיג משרה נחשקת במחלקה לשפות עתיקות באוניברסיטת אוקספורד, והשאיר את מולדתו ואת כל מה שהיה בה מאחוריו. מכתב שמתקבל לפתע, חתום בחותמת הדואר של ברצלונה, אוחז בו כמו יד קרה מאחור ומושך אותו בחזרה למקום שממנו בחר להתנתק.  הוא חוזר לעיר הישנה, המיתולוגית, ימים ספורים לפני היריד העולמי הגדול של 1888. את חזרתו מלווה גל שמועות על מקרי רצח שמזעזעים את העיר. הרציחות מאופיינות בפציעות מחרידות שמזכירות קללה עתיקה ונושאות את חתימתו של וסיליו, חוקר האנטומיה הגאון מהמאה ה-16. עד מהרה מידרדר דניאל אל עולמות הפשע, אבוד במבוך של רשת המנהרות שמתחת לברצלונה – שם עברו האפל ועתיד המדע נפגשים לכדי מיזם נורא, שנועד להחיות את סודו של וסיליו. (מספרדית: אביבה ברושי, הוצאת כנרת זמורה, 492 עמודים)

סודו של וסיליו | מאת ז'ורדי יוברגאט

אהבות וסודות

"זריחה במליבו" מאת טיילור ג'נקינס ריד הוא סיפור על לילה אחד בלתי נשכח בחייה של משפחה מפורסמת, על העבר שמעצב אותה ועל העתיד שצפוי לה. כולם רוצים להיות מוזמנים לאחוזה המפוארת במליבו למסיבת סוף הקיץ של דוגמנית-העל והגולשת נינה ריווה ואחיה המפורסמים: ג'יי והאד, אחד גולש מקצועי והאחר צלם נודע, וקיט, אחותם הקטנה. הם מעוררים סקרנות בייחוד מפני שהם הצאצאים של הזמר האגדי מיק ריווה. היחידה שאינה מצפה למסיבה היא נינה עצמה, שמעולם לא רצתה להיות במרכז תשומת הלב, ושרק לא מזמן ננטשה באורח פומבי ביותר על ידי בעלה, שחקן טניס מקצועי. גם האד די לחוץ לקראת הערב – עליו להתוודות על משהו באוזני אחיו, חברו הקרוב ביותר, והאדם שהכי ייפגע מהסוד שהוא מסתיר. ג'יי, לעומת זאת, סופר את השניות עד לרדת הערב, כי הבחורה שהוא לא מפסיק לחשוב עליה הבטיחה שתבוא. ולקיט יש כמה סודות משלה – כולל אורח שהיא הזמינה בלי להתייעץ עם איש. בשעת חצות המסיבה יוצאת לגמרי משליטה, ובבוקר ביתה של נינה כבר יעלה בלהבות. האהבות והסודות שחישלו את משפחת ריווה לאורך דורות יעלו כולם אל פני השטח. (מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי, הוצאת כתר, 399 עמודים)

זריחה במליבו | מאת טיילור ג'נקינס ריד

לכולם יש צלקות

"יפה" מאת ארין סטיוארט הוא רומן מרגש לנוער בוגר. אֵיָווה לי איבדה הכול: את ההורים שלה, את החברה הכי טובה שלה, את הבית שלה, אפילו את הפנים שלה. היא לא צריכה מראה כדי לדעת איך היא נראית – היא רואה את זה במבט של כל מי שמסתכל עליה. כשהדודים שלה מחליטים שעליה לחזור לתיכון ולחיים ה"רגילים", איווה יודעת שזאת טעות. בחיים של מישהי כמוה אין שום דבר רגיל, ומחברים היא יכולה לשכוח – מי ירצה להסתובב עם הילדה השרופה? הכול משתנה כשאיווה פוגשת את פייפר, השורדת הצינית והבוטה, שלא חוששת לדחוף את איווה אל מחוץ לאזור הנוחות שלה. היא מכירה לה את אסד, נער שאוהב תיאטרון כמוה, ולאט לאט איווה מנסה לשוב ולבנות לעצמה חיים. אבל פייפר נאבקת בקרב משל עצמה, ועד מהרה על איווה להחליט אם לשוב ולהיעלם מאחורי הצלקות שלה או לתת לאנשים מסביבה לעזור ליופי שבה לפרוץ החוצה. (מאנגלית: עידית שורר, הוצאת כתר, 352 עמודים)

יפה | מאת ארין סטיוארט

המלחמה הופכת לאישית

"הנערים מבילוקסי" הוא מותחן משפטי סוחף פרי עטו של ג'ון גרישם. קית' ויו הם החברים הכי טובים. שניהם בנים למשפחות מהגרים שהתיישבו בעיירה בילוקסי שבמיסיסיפי שידועה בחופי הרחצה היפים שלה ובאתרי הנופש. אך לבילוקסי יש גם צד אחר, אפל יותר, שנשלט על ידי קבוצה קטנה של מאפיונרים שחולשים על אימפריה של מועדוני לילה, הימורים וזנות. שני החברים מייצגים את שני צדדיה של עיירת הולדתם: קית' הוא בנו של עורך דין שאפתן שנשבע לנקות את הרחובות מפשע מאורגן, ואילו אביו של יו הוא ברון פשע ששולט ב"רצועת החטאים" של בילוקסי. כשהם מתבגרים, הנערים בוחרים ללכת בדרכי אבותיהם -אחד לבית ספר למשפטים ואחד למועדוני הלילה – והמלחמה בין המשפחות הולכת ומחריפה. לצד משפחתו של יו עומד הון כספי אדיר והיא לא תבחל בדבר כדי להגן על האימפריה שבנתה. לצד משפחתו של קית' עומדים מוחות משפטיים חריפים ונחישות להשיב את החוק והסדר לרחובות העיר. כאשר קית' ויו מגיעים לרגע גורלי אחרי שנים של מאבק, המלחמה הופכת לאישית יותר מתמיד. (מאנגלית: אינגה מיכאלי, הוצאת מודן, 462 עמודים)

הנערים מבילוקסי | מאת ג'ון גרישם

לחשב מסלול מחדש

"ארץ החלומות"  מאת ניקולס ספארקס הוא ספר מלא כאב, חמלה ותקווה. בוורלי בורחת מבעלה המתעלל, ומקווה למצוא מקום שבו היא וטומי, בנה בן השש, יוכלו להתחיל את חייהם מחדש. חסרי כול הם מגיעים לגרינוויל, עיירה קטנה בקרוליינה הצפונית. היא ממציאה סיפור רקע, מקפידה לצאת מהבית רק בתחפושת ומעלימה כל עדות לנוכחותם. אבל כשמעט הכסף שהצליחה לחסוך אוזל והחרדה שעלו על עקבותיה גוברת, בוורלי מתחילה להבין שחלומה על חיים חדשים הולך ומתרחק. במרחק מאות קילומטרים משם, מבלה קולבי חופשה ראשונה לאחר שנים של עבודה רצופה בחווה המשפחתית. הוא חוזר אל חלומו הישן ומופיע עם גיטרה בבר מקומי. את שעותיו הפנויות הוא מבלה על החוף ושם הוא פוגש את מורגן לי, שמזהה אותו מהופעותיו. האהבה מתלקחת, אך מסלול החיים שלהם מוליך אותם בכיוונים הפוכים. אחרי שבוע בלתי נשכח שהם מבלים יחד, עליהם להחליט כיצד ייראה עתידם. אבל הודעה פתאומית שקולבי מקבל מהחווה מאלצת אותו לחשב מסלול מחדש. חייהם של גיבורי הספר מורכבים ומסובכים, ושלושתם קשורים זה לזה ברשת של מחויבויות שמאלצות אותם לבחור בין הצורך לעמוד בציפיות הסביבה ובין רצונם להגשים את חלומותיהם. (מאנגלית: ורד רוזן, הוצאת מודן, 365 עמודים)

ארץ החלומות | מאת ניקולס ספארקס

מה מתכנן להם הגורל?

"עצם הלב" הוא רומן רומנטי נפלא מאת קולין הובר. שני צעירים משני עולמות שונים נסחפים אל סיפור אהבה זמני, ואין להם מושג מה מתכנן להם הגורל .בִּיאָה גרים שרדה ילדות עלובה ומביישת, אך סוף-סוף מצפים לה דברים טובים. בעבודה קשה היא מרוויחה את דרכה החוצה מקנטקי, הרחק מחיי אומללות והזנחה, ומקבלת מלגת לימודים מלאה לאוניברסיטת פן-סטייט. אך אז, חודשיים לפני שחייה עומדים להשתנות לטובה, מוות פתאומי מותיר אותה מחוסרת בית, והיא נאלצת לעבור לגור בטקסס, עם אבא שהיא כלל לא מכירה. מיואשת, היא מייחלת שהקיץ יעבור במהרה ומגלה חוסר סבלנות כלפי סמסון, הבחור העשיר והעגמומי מהבית השכן. אלא שהקשר ביניהם חזק מכדי שתוכל להתעלם ממנו. לאור זה שהם עתידים לפנות כל אחד לדרכו בסוף החופשה, השניים מחליטים ליהנות מסטוץ קיצי חולף. איש מהם לא יודע, שזרם עז עומד לסחוף את ליבם אל רחוק מאוד. (מאנגלית: יעל קריצ'וק, הוצאת כנרת זמורה, 272 עמודים)

עצם הלב | מאת קולין הובר

לילדים סקרנים

"ידע כללי לילדים סקרנים" שכתבה סוזן מרטינו הוא ספר נפלא לילדים סקרנים שרוצים לדעת את התשובות לשאלות כמו איזה כלב תפס מרגל במלחמת העולם הראשונה? מיהם האנשים הבונים את בתיהם בצמרות העצים? איפה מתרחשת התופעה הנקראת 'אורות הצפון'? הקוראים הצעירים מוזמנים לפתוח את ספר הידע הכללי המרתק והוא יעזור להם להבין טוב יותר את העולם סביבנו. מבעלי חיים ביערות האמזונאס, בתים מכל המינים אנרגיה שימושית והמצאות מדעיות חשובות ועד גלקסיות רחוקות בחלל. תלמדו בדרך על בעלי חיים בתפקיד – הידעתם שבטנזניה שבאפריקה אילפו חולדות להריח רוק אנושי, כדי לגלות אם אדם מסוים חולה בשחפת. החולדות מסוגלות לזהות זאת תוך דקות, וכך החולה יכול לקבל טיפול במהירות. בפרק נוסעים אמיצים ופורצי דרך תלמדו על מגלי ארצות , בפרק טירה תחת מצור תלמדו לדוגמא על אשנבי הירי ועל קטפולטה (כלי מלחמה ששימש בזמן מצור על טירות), תלמדו על הסוואה חכמה ועל יורדי ים פינקיים, על מכונות מעופפות וכוחות בפעולה. תגלו בספר דברים רבים וחשובים על הנושאים המעניינים ביותר, ובדרך תחפשו את המילה המסקרנת בכל עמוד. מתנה נפלאה. (איורים: ויקי ברקר, מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת דני ספרים. 48 עמודים, מנוקד. פורמט גדול.)

ידע כללי לילדים סקרנים

למצוא את גביע האלים

"גביע האלים" מאת ריק ריירדן הוא השישי בסדרת המיתולוגיה הנפלאה "פרסי ג׳קסון והאולימפיים", סדרה מלאת אקשן, הומור ומיתולוגיה. פרסי ג׳קסון כבר הציל את העולם אינספור פעמים. כל מה שהוא רוצה זה שנה אחת אחרונה וחסרת דאגות בתיכון. כמה חבל שלאלים היוונים יש תוכניות אחרות בשבילו. שוב. והכול בגלל שנושא הגביע של זאוס איבד את גביע האלים. למה האלים תמיד חייבים לאבד את פריטי הקסם שלהם? במיוחד כשלגימה אחת מהגביע הזה תעניק חיי אלמוות, ואסור שהוא ייפול לידיים הלא נכונות. פרסי, אנבת׳ וגרובר חייבים לצאת למסע חיפושים כדי למצוא את הגביע לפני שיהיה מאוחר מדי. אבל גם אם יצליחו – האם יעמדו בפיתוי לא לשתות ממנו בעצמם? (מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת זמורה-ביתן, 237 עמודים)

פרסי ג'קסון והאולימפיים 6 – גביע האלים | מאת ריק ריירדן

להתמודד עם אמת איומה

קסנדרה קלייר יצרה עולם פנטזיה מלהיב ומרתק, בסדרה "בני הנפילים", המתפרש על פני 20 ספרים. ספריה היו לרבי-מכר בינלאומיים, עובדו לקולנוע ולטלוויזיה, וכעת הם זוכים גם לעיבוד מרהיב ל"מאנגה בני הנפילים" מאת אמנית הקומיקס קסנדרה ג'יין. קליירי מסתגלת לאט-לאט לעולם הצללים. לחימה נגד ערפדים ואנשי זאב כבר לא מפחידה אותה, ולמעשה היא מוכנה להתמודד עם סכנות גדולות בהרבה כדי למצוא את אימא שלה. אבל כשברית אמון נושנה נשברת וג'ייס נעלם, קליירי מגלה שיש אתגרים קשים יותר מקרבות. כעת יהיה עליה להתמודד עם אמת איומה. האם יהיו לה די כוחות נפש למשימה הזאת? הספר נכתב משמאל לימין, לבקשת היוצרות, דפי הספר לא עברו היפוך והם נקראים כמו במקור. משום כך כיוון קריאת העמודים, הפריימים ובלוני הדיבור בספר הוא משמאל לימין ומלמעלה למטה. (מאנגלית: ענבל שגיב-נקדימון, הוצאת מודן)

בני הנפילים המאנגה | מאת קסנדרה קלייר

ממה בורח ג'ים?

ג'וזף קונרד מגולל בספרו "לורד ג'ים" בעושר עוצר נשימה את מסעו של ג'ים. לאורכו נפרשים שלל דמויות ותרבויות, הרפתקאות ואהבה, עלילת מתח שנפתרת רק במשפט האחרון ותיאורי טבע וים; ובו בזמן זהו מסע פסיכולוגי פנימי שמעמיק אל הפינות האינטימיות ביותר, החבויות ביותר בנפש האדם. איש צעיר מתקבל באהדה בכל עיר נמל שאליה הוא מגיע ומייד נשכר לעבודה אצל ספקי ציוד לאוניות. אף על פי שהוא זוכה להערכה, למשכורות גבוהות ולמתנות שמעסיקיו מרעיפים עליו, הוא שב ומתפטר בפתאומיות ונעלם. מכיוון שהוא מציג את עצמו רק בשמו הפרטי, ג'ים, סובביו לא מעלים בדעתם שהוא הקצין הראשון הנודע לשמצה לאורך חופי המזרח, בגלל מעשה נורא שעשה. שוב ושוב נפרמת האלמוניות שלו וזהותו מתגלה, ואז נוטש הצעיר את מקום מושבו ושב לנדוד, הלאה לעיר הנמל הבאה. לבסוף הוא מוצא מקלט בתוככי יערות-העד, כמנהיג ילידים בכפר השוכן על גדת נהר. ממה בורח ג'ים? על איזה חטא הוא מנסה לכפר? (מאנגלית: נעם בן זאב, הוצאת מודן, 368 עמודים)

לורד ג'ים | מאת ג'וזף קונרד

זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות