fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"היום זה כבר אושר אחר"

אושר כהן מקרית ביאליק, הוא השם הכי חם היום בתעשיית המוזיקה המזרחית, כל שיר שלו מגיע למיליוני צפיות ורק לפני כמה שנים הכל עוד היה בגדר חלום. ביום רביעי השבוע יצא לו שיר חדש, אחרי תקופה לא קלה שעבר.
ימשיך בעשייה עד סוף ימיו. אושר כהן | צילום: אורט ויז'ן
ימשיך בעשייה עד סוף ימיו. אושר כהן | צילום: אורט ויז'ן

הוא בין האומנים המובילים בז'אנר המזרחי, כל שיר שלו מגיע למיליוני צפיות והקהל רק מחכה ללמוד את המילים.

אושר כהן (22) מקרית ביאליק, הוא כיום השם הכי חם בתעשיית המוזיקה, ורק לפני כמה שנים כל זה היה עוד היה בגדר חלום רחוק.

הוא מספר על התקופה שהביאה אותו להוציא את הלב החוצה בשיר חדש עם המון רגשות מעורבים, בזמן שהוא חתום להצלחה והבטחה ענקית להמשך דרכו.

אושר נולד לבית שכולו מוזיקה, הוריו, אילן וחני כהן, זמרים ומוזיקאים בעצמם. אביו אילן היה מוכר בקרב חובבי הזמר המזרחי באזור הקריות והופיע כל לילה במועדונים ואירועים שונים.

כשהיה בן ארבע הלך יחד עם אימו לקונסרבטוריון שבקרית ביאליק, והחל ללמוד ניגון לגיל הרך.

אושר מספר: "אחרי שנה כבר התחלתי לנגן על פסנתר, הייתה לי מורה פרטית. ההורים שלי דחפו אותי למוזיקה מגיל קטן נכון, אבל זה כבר היה חלק ממני, גדלתי לתוך זה".

אושר כהן בילדותו "נולדתי לתוך זה" | צילום: באדיבות המשפחה
אושר כהן בילדותו "גדלתי לתוך זה" | צילום: באדיבות המשפחה

באחד מן הימים שאביו הופיע, נגן הקלידים שלו חלה ולא הצליח להגיע. אביו של אושר חיפש מחליף ולא מצא, עד שנזכר בבנו המוכשר שמנגן במקצועיות. אושר בלימודי הפסנתר, למד בעיקר מוזיקה קלאסית, בטהובן, מוצרט ועוד.

לקראת ההופעה קיבל מחברת ובה שירים שונים לחלוטין ממה שהכיר, ביניהם גם שירים של אום כולת'ום. היום הוא מספר שהשירים האלה כבר הפכו לחלק ממנו.

רק בן 11, אושר מצא את עצמו מנגן עם אביו בהופעות חיות במועדונים, טברנות ואירועים שונים. זה יכול להישמע חריג, בגיל כל כך צעיר להיחשף לעולם הזה, אבל את אושר זה בנה.

"בהתחלה המשכתי ללוות את אבא שלי בהופעות והייתי מנגן באירועים משפחתיים בעיקר", מספר אושר, "להרבה זה היה נראה מוזר ואולי לא החינוך הכי נכון, אבל זה מה שהכרתי אז וגם אהבתי את זה".

זו ילדות לא פשוטה, איך הסתדרת בבית הספר?

"לא זכיתי לחוות ילדות רגילה, אבל בכל זאת אני חושב שהייתה לי ילדות מדהימה. היה לי קשה לקום לבית הספר אחרי הופעות מהן הייתי חוזר מאוחר, בגיל 14 הציונים שלי כבר החלו לרדת משמעותית. אמא שלי התעקשה וניסתה הכל רק שלא אצא מהמסגרת, אבל אני מאמין שאם לא כל מה שחוויתי בתור ילד, לא הייתי נמצא איפה שאני היום".

אושר ומשפחתו גרו בשכונת צור שלום שבקרית ביאליק, שכונה שהסטיגמה הבעייתית דבקה בה עוד מימים עברו. לא מהמעמד הכלכלי הטוב ביותר ועם רמת מחייה בסיסית לחלוטין.

איך היו החיים בשכונה?

"זה האזור שנחשב להכי פחות טוב, סוג של שכונת הארלם של הקריות. אצלי בתוך הבית הכל היה קלאסי ואותנטי, מחוץ לבית זה כבר היה עולם אחר. עשיתי את כל מה שצעירים בגילי היו עושים אז בשכונה, שותה, מכות, מעשן, אבל בסופו של דבר, למזלי, הבנתי בגיל מאוד מוקדם שזה לא אני ולא רציתי להישאב לתוך זה".

אושר כהן מנגן יחד עם אביו אילן כהן | צילום: מתוך האינסטגרם
אושר מנגן ביחד עם אביו אילן כהן | צילום: מתוך האינסטגרם

את השיר הראשון "נזכר בעיניה" הוא הוציא כשהיה בן 16. זמר צעיר בתחילת דרכו עם המון חששות. החלום שלו היה אז להגיע לפחות למאה אלף צפיות, זה מה שהיה מספק אותו להתחלה.

אף אחד וגם לא אושר, לא יכלו לדמיין את גודל ההצלחה של השיר, שכיום עומד על יותר מ-6 מיליון צפיות ביוטיוב.

"הבנתי שאין לי ברירה"

עם גיוסו לצה"ל, הוא ניסה לשלב את תחילת הקריירה המוזיקלית עם שירותו הצבאי, לא הסכימו להכיר בו כאומן פעיל ולכן, לא הצליח גם לעבוד וגם לעזור למשפחתו בפרנסת הבית.

לאחר שהבין כי לא נמצא לו פתרון שיעזור לו בצרכיו האישיים, הוא ויתר. "הצבא ניסה להבין אותי כמה שאפשר, אבל ברגע שכבר לא היה שום פתרון שיכול לעזור לי, הבנתי שאין לי ברירה ופשוט לא הגעתי יותר. הייתי עריק כדי שאוכל לעבוד".

בזמן שהיה עריק, בגיל 18, הוא עבר לבדו לדירה קטנה בחולון בתנאים מינימליים, על מנת להתקרב ללב העשייה של המוזיקה בארץ.

תוך כדי הופעות בלילות ושהוא מלווה אומנים גדולים בקלידים על מנת להתפרנס, ניסה ליצור קשר עם מפיקים וזמרים שונים כדי להשמיע להם את השירים שהוא יצר.

אושר יחד עם מושיק עפיה וקובי פרץ | צילום: מתוך האינסטגרם
אושר יחד עם מושיק עפיה וקובי פרץ | צילום: מתוך האינסטגרם

אושר הסגיר את עצמו לצבא אחרי שהמצב המשפחתי נרגע, וזה היה יום אחרי שהוציא את השיר שלו "ברגעים שאת הולכת". צירוף מקרים או לא, על ההצלחה של השיר הזה הוא לא ידע בכלל. היום השיר עומד על מעל 32 מיליון צפיות.

המאסר השפיע עליך נפשית?

"השיר התפוצץ בחוץ ואני הייתי סגור במאסר צבאי. זה לא היה פשוט, תקופה פחות טובה ואני מעדיף גם לא להרחיב. אבל היום אני מוצא את עצמי מברך גם על הרגעים האלה. כשיצאתי אחרי כמה חודשים מהמאסר הערכתי כל דבר הרבה יותר, זה בנה אותי מאוד".

"אמשיך לכתוב ולהלחין עד סוף חיי גם לאחרים. זה מי שאני, זה הדבר שאני הכי אוהב לעשות"

החיבור הראשון של אושר לתעשייה היה כשליווה על קלידים זמרים שונים, אחרי שהשירים שלו תפסו תאוצה והחל לקבל הכרה כזמר ויוצר, הוא גם כתב שירים לכמה מהאומנים הגדולים כמו אייל גולן, עומר אדם, דודו אהרון ועוד.

היום, הוא כבר חלק מהרשימה של אותם אומנים גדולים, הוציא שירים שצברו מעל לעשרות מיליוני צפיות ואף עשה לא מעט שיתופי פעולה מעניינים עם זמרים שונים. רק השבוע הופיע יחד עם עומר אדם באצטדיון בלומפילד.

במדרגות ההצלחה

אם תשאלו אותו, יש לפניו עוד דרך ארוכה והוא לא מבין על מה אנחנו מדברים. אושר אומר: "אני כל הזמן חושב על הדרך שאני עובר ועל כל השירים שכבר הוצאתי ומודה על כל רגע, זה לא מובן מאליו".

אושר מארח את עדן חסון בהופעה ברידינג 3 | צילום: מתוך האינסטגרם
אושר מארח את עדן חסון בהופעה ברידינג 3 | צילום: מתוך האינסטגרם

איך זה לעבוד עם השמות הכי גדולים?

"בהתחלה זה מרגיש הזוי, להיכנס לאולפן עם אומנים שגדלת עליהם והיית שומע שירים שלהם בתור ילד. אבל ההתרגלות היא מאוד קצרה, וחובת ההוכחה עליי היא גדולה. אם אני רוצה להישאר במקום הזה, אני חייב כל יום לעבוד קשה כמה שיותר בשביל להגיע לתוצאות הכי טובות. זה שאני כותב, מלחין ומפיק מייחד אותי ומוסיף לי הרבה ביצירה של השירים".

תמשיך ליצור שירים לזמרים אחרים?

"אני אמשיך לכתוב ולהלחין עד סוף חיי גם לאחרים. זה מי שאני, זה הדבר שאני הכי אוהב לעשות. אני כן אמעיט בתקופה הקרובה כי דברים חדשים וחשובים קורים עכשיו, כדי שאוכל להתרכז יותר בי ובדרך שעוד לפניי".

לפני שלוש שנים, הוא עבר מהבית בקרית ביאליק לדירה בראשון לציון על מנת להיות קרוב לתעשייה, אך די מהר הבין שזה לא המקום בשבילו.

הגעגועים לבית והמרחק מהמשפחה תפסו אצלו מקום ואחרי זמן קצר החליט לחזור לקריות. כיום הוא גר בדירה בקרית מוצקין, בה כבר הספיק לבנות אולפן ביתי.

"חזרתי לקריות כי הרגשתי שחסר לי, המשפחה, לבקר את סבא וסבתא. מצאתי את עצמי בתקופה שגרתי במרכז, בקושי מצליח לשמור על קשר עם הבית וזה הפריע לי. היום אני מודה על זה שחזרתי, טוב לי כאן".

בשנה שעברה, מגפת הקורונה פרצה אל חיינו ועולם התרבות נשאר מאחור לתקופה מאוד ארוכה. בלי הופעות, צילומים, אירועים, אושר כמו יתר חבריו האומנים, בילה את רוב זמנו בבית.

התקופה הזו הביאה איתה הרבה בשורות רעות, אך גם דברים טובים אירעו בזמן הזה.

חי את הבמה. אושר כהן | צילום: מתוך האינסטגרם
חי את הבמה. אושר כהן | צילום: מתוך האינסטגרם

אני אוהב אותך

לפני מספר חודשים הוא חתם, תחת ניהולו של רוברטו, על שיתוף פעולה עם עומר אדם וארומה מיוזיק. הצוות רכש את זכויות היוצרים והרפרטואר של אושר מתחילת הקריירה ויטפל בניהול זכויות היוצרים והתוכן וקידומו כיוצר וזמר.

איך עברת את התקופה הזו?

"התקופה עשתה לי טוב במובנים מסוימים, הצלחתי ליצור יותר ולעבוד יותר עם עצמי. כשהודיעו לי על החתימה עם רוברטו לא האמנתי, הייתי כל כך שמח, ישר התקשרתי לאמא שלי לספר לה ורק אחרי ששמעתי את התגובה המאושרת שלה, הבנתי כמה זה גדול ומשמעותי עבור ההמשך שלי בתור זמר ויוצר".

היו רגעים פחות טובים?

"סבא שלי נפטר לפני חודש לאחר שחלה בקורונה, זה היה לי מאוד קשה. אהבתי אותו מאוד והייתי מאוד מחובר אליו, זה השפיע עליי וזה לא פשוט. דווקא בזמן הזה שאני אמור להיות בקדמת הבמה, מצאתי את עצמי נשאר קצת מאחור כדי להתמודד עם האובדן שלו".

"ההשראה לשיר הגיעה מבת הזוג האחרונה שלי, נפרדנו לפני כמה חודשים"

ביום רביעי האחרון, יצא שיר חדש שהוא כתב והלחין, השיר נקרא "אני אוהב אותך". אושר ידוע בשירי האהבה המרגשים שלו, הפעם השיר שונה משירים קודמים וגם מיוחד יותר, אומנם מדובר על אהבה אבל פה הוא שם את הלב על השולחן.

מתוך צילומים לקליפ החדש. אושר כהן | צילום: אבי בן זקן
מתוך צילומים לקליפ החדש. אושר כהן | צילום: אבי בן זקן

"ההשראה לשיר הגיעה מבת הזוג האחרונה שלי, נפרדנו לפני כמה חודשים. זה שיר שונה ממה שהבאתי מעצמי עד היום. בדרך כלל שירי אהבה נכתבים במטאפורות ובעקיפין לרגש, הפעם זה נכתב כמו הודעה למישהי, כמו שיחה בסלון, הוצאתי את הלב שלי לגמרי החוצה".

"את השיר הפיק נדב (נבי) אהרוני, גם הוא הקריות ומוכשר מאוד", מוסיף אושר, "הבאנו הפקה שונה לגמרי, אר אנד בי עם נגיעות של כינורות מטורקיה וקצת ראפ".

היום יש לך אהבה?

"אין לי תושבה לזה.. אני מתאהב מהר ומשאיר לזה מקום תמיד".

איפה נמצא אותך בעוד כמה שנים?

"אי אפשר לדעת מה יהיה בדרך, כמו שלא צפינו את הקורונה, אבל אני רואה את עצמי ממשיך בעשייה, במוזיקה, וממשיך ליצור עד סוף ימיי. אני רוצה להצליח כמה שיותר ולהיות הכי טוב בתחום, לשם אני שואף".

 

האזינו לסינגל החדש "אני אוהב אותך" :

 

 

למגזינים נוספים בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות