fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני לא מנטורית. היום כל אחד קורא לעצמו מנטור"

בעודה כובשת כל יעד שהיא מציבה לעצמה, היא רוצה שגם נשים נוספות יגשימו את החלומות שלהן בדיוק כמוה * צפריר פאר מגבעת טל, אשת עסקים, יזמית ומאמנת נשים עצמאיות להצלחה, מאמינה שאין דבר שיכול לעצור אישה בדרך שהיא סוללת לעצמה, גם כשהיא חובשת כמה כובעים של רעיה, אמא לילדים ובעלת עסק. תקשיבו לה
"נשים שמות לעצמן תקרת זכוכית, אף אחד לא שם לנו את התקרה הזאת, רק אנחנו לעצמנו". צפריר פאר | צילום: רוני פרל
"נשים שמות לעצמן תקרת זכוכית, אף אחד לא שם לנו את התקרה הזאת, רק אנחנו לעצמנו". צפריר פאר | צילום: רוני פרל

את השיחה עם צפריר פאר התחלתי בחיוך, וסיימתי בחיוך גדול עוד יותר. זה היה אמור להיות עוד ראיון, שהפך לשיחה מלב אל לב שכולה העצמה נשית.

צפריר פאר היא אם לשלושה. מתגוררת בגבעת טל, בת 46, אשת עסקים, יזמית ומאמנת נשים להצלחה. כשהיא סיפרה על הצורך שלה להשפיע על כל אישה שהיא פוגשת, חשתי שזה לא מס שפתיים. לאחר שהקימה שתי חברות מצליחות ואפילו עשתה אקזיט, צפריר פאר רוצה להעביר את סוד ההצלחה הלאה.

אין קיצורי דרך

"כשהשתחררתי מהצבא רציתי לממן את הלימודים האוניברסיטאיים שלי, והחלטתי להתחיל בעבודה זמנית במכירות. כשראיתי שיש לי כישרון לזה ואני מרוויחה סכומים גבוהים, העבודה הזמנית הפכה לקבועה. מאז אני עוסקת במכירות ושיווק. עבדתי 13 שנה בחברת נטלי. התחלתי כנציגת מכירות וכעבור שלושה חודשים עברתי לניהול המוקד, משם לנהל יחידות של סוכני שטח וכן הלאה.

צפריר פאר בהרצאה במסגרת פרויקט "יסמין" | צילום: עצמי
צפריר פאר בהרצאה במסגרת פרויקט "יסמין" | צילום: עצמי

 

"מאז ומתמיד הייתי בתפקידי ניהול. לאחר כ-12 שנים החלטתי לצאת לדרך עצמאית והקמתי את טלטופ טלמרקטינג ושיווק – ארגון שכל ייעודו הוא הגדלת המכירות, מכירות בפועל, תיאום פגישות, טיפול בלידים עבור לקוחות וארגונים גדולים, ביניהם נטלי סקיולייף, צימרים פייסק, בזק חברה לתקשורת בע"מ ועוד".

"התחלתי עם צוות של שלוש טלפניות וגדלנו ל-40. לפני כעשור פתחתי תאגיד לפיתוח ופיננסים, יחד עם שותפה, שם היו לי כ-20 עובדים. לפני ארבעה חודשים עשיתי אקזיט ומכרתי את חלקי בתאגיד"

אצל פאר אין דרכי קיצור, אין סיפור סינדרלה, רק עבודה קשה והתמדה. "הגעתי להצלחה עקב בצד אגודל.  חשוב לשמור על התמדה, למידה כל הזמן, התפתחות אישית וראש פתוח. שיטת החאפר לא עובדת בעולם הזה. התחלתי עם צוות של שלוש טלפניות וגדלנו ל-40. לפני כעשור פתחתי תאגיד לפיתוח ופיננסים, יחד עם שותפה, שם היו לי כ-20 עובדים. לפני ארבעה חודשים עשיתי אקזיט ומכרתי את חלקי בתאגיד".

קידום נשים עצמאיות

בעודה כובשת כל יעד שהיא מציבה לעצמה, היא רוצה להשפיע על אחרות. לגרום להן להבין שאין דבר שהן לא יכולות להשיג, אם רק ירצו. "אני פעילה בארגון 'יסמין', שהוקם על ידי עופרה שטראוס במטרה לקדם נשים עצמאיות בתחילת דרכן. כל אישה צריכה את כל הכלים בסל שלה, ולא כולן יכולות להרשות לעצמן לממן לימודים כאלה או הכוונה של מנטור. ב'יסמין' עונים לנשים רבות על הצורך הזה, לרכוש כלים ולהתמקצע בסדנאות ובהרצאות בסכום סמלי. זה כיף גדול לקחת חלק במשימה חשובה כל כך".

צפריר פאר בהדרכת מדריכות | צילום: עצמי
צפריר פאר בהדרכת מדריכות | צילום: עצמי

 

פאר מעידה על כך שכל אישה בתחילת הדרך שנקרית בדרכה, מעוררת אצלה צורך להשפיע. "אני עשיתי את כל הדרך הזאת. הייתי שם בעצמי, ניהלתי 8 מיליון שקלים בשנה, ניהלתי כוח אדם ועשיתי זאת לאורך שנים. היום כל אישה שאני רואה בתחילת דרכה אני רוצה להשפיע עליה. לי אין כלום שאין לאישה אחרת, כל מה שקיים אצלי, קיים בכל אחת.

"לא קיבלתי ירושה ושדרגתי עסק, בניתי הכל בשתי ידיים ולמדתי הכל על בשרי. שני ההורים שלי לא מגיעים מהעולם העסקי, גדלתי בבית קלאסי של מעמד הביניים"

"נשים שמות לעצמן תקרת זכוכית, אף אחד לא שם לנו את התקרה הזאת, רק אנחנו לעצמנו. לי אין תקרה כזאת, כי אין משהו שאני לא יכולה לעשות, אם אני באמת רוצה אותו. אני מבחינתי יכולתי להפסיק לעבוד מזמן, אבל אני ממשיכה בעיקר, כדי להעביר את כל הידע שברשותי לנשים אחרות. אני לא מנטורית, היום כל אחד קורא לעצמו מנטור. אני לא אוהבת את המילה הזאת, אני מעבירה ידע עסקי שמקדם מיידית, מעניקה כלים מעשיים ופרקטיים".

לאישה יש הרבה כובעים

לכל הנשים ששכחו את עצמן בדרך, היא מזכירה שחשוב להגשים חלומות. "לנו כנשים, יש הרבה כובעים, בתור בנות זוג, אימהות, ולפעמים אנחנו הולכות לאיבוד בדרך. אנחנו דוחות את התוכניות שלנו, כי יש לידה בדרך או כי יש משכנתה, או שעדיף לחכות שהילדים יגדלו. הייתי באותם המקומות. אפשר לשלב את הכל ביחד. בגלל ריבוי הכובעים לפעמים אנחנו שוכחות את עצמנו בדרך, מה הם החלומות והשאיפות שלנו. אבל הכל בראש, זה שינוי תפיסתי לחלוטין".

"בעיית הקשב שלי היא המתנה שלי". צפריר פאר | צילום: רוני פרל
"בעיית הקשב שלי היא המתנה שלי". צפריר פאר | צילום: רוני פרל

 

את כל התורה היא למדה על בשרה, ומהיום שבו החליטה שתהיה אישה מצליחה, לא הסיטה את עיניה מהמטרה. "אני סללתי את השדה הזה בידיים שלי עם אפס אביזרים. לא קיבלתי ירושה ושדרגתי עסק, בניתי הכל בשתי ידיים ולמדתי הכל על בשרי. שני ההורים שלי לא מגיעים מהעולם העסקי, גדלתי בבית קלאסי של מעמד הביניים. אבל מגיל צעיר החלטתי שיום יבוא ואני אהיה אישה מאוד מצליחה, קיבלתי את ההחלטה הזאת עוד בגיל 17. תמיד בער בי הצורך להצליח ופשוט קיבלתי החלטה, ומשם התקדמתי לעשייה נטו".

אני מולטי-טאסקינג

גם את בעיית הקשב וריכוז שלה היא מתעלת לטובתה. "כשאני הייתי צעירה לא היו מאפיינים של בעיות קשב וריכוז. היום אין בעיה לאפיין בעיות כאלה ולטפל בהן. היום אני חושבת שבעיית הקשב שלי היא המתנה שלי, אני מולטי-טאסקינג, עושה 10 פעולות בו בזמן ומאוד היפראקטיבית".

היום היא משקיעה את זמנה במה שהיא אוהבת. "היה לי חשוב להגיע לאיזון כלכלי כאמצעי לביטחון ושקט, הוא לא היה המטרה. היום אני עושה יזמות עסקית בכל התחומים, אני משקיעה באפליקציות, נדל"ן ומה שמעניין אותי. אבל הפוקוס שלי הוא על קידום נשים עצמאיות, לא משיקול כלכלי, אלא מתוך רצון אמיתי להעביר את הידע שלי לאחרות ולהגיד להן שהן מסוגלות לעשות הכל. הכל אפשר ללמוד".

"אני מעסיקה רק נשים. נשים זקוקות לאחוות נשים, אנחנו הרבה יותר שבטיות. כאסטרטגיית ניהול, אני מאוד מאמינה בלפתח את העובדות שלי. הכל תלוי בהן, הן יוכלו לצמוח ולהתפתח, להתקדם ולהגשים את עצמן"

היא מעסיקה רק נשים ופותחת בפני כל אחת מהן את האפשרות לצמוח ולגדול. "אני מעסיקה רק נשים. נשים זקוקות לאחוות נשים, אנחנו הרבה יותר שבטיות. כאסטרטגיית ניהול, אני מאוד מאמינה בלפתח את העובדות שלי. הכל תלוי בהן, הן יוכלו לצמוח ולהתפתח, להתקדם ולהגשים את עצמן".

פאר מעבירה שלל הרצאות וסדנאות ומספקת כלים שיכולים להפוך כל עסק לסיפור הצלחה. "נשים יוצאות מההרצאות שלי כשהן יודעות מה הן אסטרטגיות מכירה, סגנונות תקשורת, איך לאפיין את הלקוח ולא לבזבז לו ולהן את הזמן. לאחר שמקבלים את הכלים צריך להתמיד ולהשקיע, וככה מגיעים להצלחה".

כתבות נוספות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות