fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אופנה במחירים לכל כיס ולמען כדור הארץ

מיזם Pickit, שהגה שלו יתר מקרית ביאליק, מציע כיום יותר מ-4000 פריטי לבוש יד שנייה במצב כמעט חדש. הרווח שלכם הוא כפול: גם קניתם בגדים שווים במחיר מצחיק וגם תרמתם לסביבה
Pickit. מכירת חצר בקרית ביאליק | צילום: שלו יתר
Pickit. מכירת חצר בקרית ביאליק | צילום: שלו יתר

כמה פעמים קרה לכם שסידרתם את הארון, הערמתם שקיות על שקיות ולא ממש ידעתם מה לעשות עם כל הבגדים האלה שאין סיכוי שתלבשו אותם שוב, ושחלקם, תנו לנו לנחש – לא לבשתם אפילו פעם אחת? שלו יתר, 24, מקרית ביאליק, אמנם לא מחשיב את עצמו מבין גדול באופנה, אבל ההתלבטות הזו לא רק שמוכרת לו, היא גם מדאיגה אותו. מצד אחד, מטרידה אותו המחשבה על הנזק הסביבתי שהפסולת הזו מייצרת, ומצד שני, ישנה גם המחשבה על כך שהאשפה של מישהו אחד, יכולה להיות אוצר עבור מישהו אחר.

יתר מספר: "הבנתי שיש פה באמת בעיה. כל כך הרבה בגדים שלא נלבשים, 'יושבים' בארונות ורק מחכים שיזרקו אותם לפח. הרי ממילא מי שקנה את הבגדים, לא יקבל את כספו בחזרה, אז למה שאנשים אחרים לא ייהנו מהבגדים האלה?".

שלו יתר הבעלים של Pickit | צילום: עצמי
שלו יתר הבעלים של Pickit | צילום: עצמי

בשלב הראשון יזם יתר אירועי מכירה בתל אביב. הוא פרסם ברשתות החברתיות על המיזם, וההיענות הייתה גדולה. בתוך כמה ימים נאספו יותר מ-500 פרטי לבוש, אלא שאז פרצה הקורונה לחיינו, והכל נעצר.

בשל הנסיבות החדשות, החליט יתר לארגן אירועי מכירה קטנים בחצר ביתו בקרית ביאליק. Pickit הוא קרא למיזם. האירועים, שהיו אמנם קטנים, זכו להצלחה, והאנשים שהגיעו אליהם שמחו מצד אחד למצוא פריטים שווים במחירים מצחיקים ממש, ומצד שני, גם להרוויח על הפריטים שהביאו הם ושהצליחו למכור.

כשראה שהמיזם שהגה מצליח, החליט יתר שזה הזמן ליצור קהילת אופנה ירוקה. "מה שטוב במיזם הזה", הוא אומר, "זה שמעבר לרווח האישי של כל אחד, זו תרומה ענקית לשמירה על הסביבה".

התעשייה השנייה המזהמת בעולם

תעשיית הבגדים היא התעשייה השנייה המזהמת ביותר בעולם. התעשייה צורכת כ-20 אחוז מכמות המים העולמית ואחראית לכ-8 אחוז מפליטת גזי החממה.

יתר: "במיוחד בימים אלה, כשאי אפשר להתעלם מהמצוקה הכלכלית, אנחנו נותנים לכל אחד ואחת את הזדמנות לקנות בגדים שהם כמעט חדשים, רבים מהם עדיין עם התווית של החנות, בשליש מהמחיר המקורי, והערך המוסף הוא כמובן התרומה לכדור הארץ".

קהילת האופנה הירוקה של יתר מציעה כיום למכירה יותר מ-4000 פרטי לבוש במצב מצוין. בגדים שאינם ראויים להימכר נתרמים. בנוסף, באתר המיזם, כל מעצב יכול לפתוח חנות מקוונת, להציג ולמכור את העיצובים שלו. "בסופו של דבר אנחנו רוצים ליצור קהילה ירוקה, שדוגלת בקיימות ובמקביל תומכת ומקדמת את החברים שבה. אנחנו מזמינים את כולם להצטרף".

לביקור באתר Pickit
אתר האינטרנט של "Pickit" | צילום: שלו יתר
אתר האינטרנט של Pickit | צילום: שלו יתר

כתבות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות