fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המטבח הערבי ב"רולא" מגיש אוכל לבנוני אותנטי "היה מדהים!"

למי שמאס ממסעדות הערביות הרגילות שמגישות בשרים על האש, צ'יפס ומגוון סלטים, כדי להגיע למסעדת "רולא" בחיפה, שמגישים אוכל ערבי לבנוני אותנטי, והפעם ניסינו את הגרסה הטבעונית. היה טעים! | טור אישי
תבשיל פריקי פיקנטי ב"רולא" | צילום: רינה פתאל

רינה פתאל, מנהריה, מטיילת בארץ וטועמת במגוון מסעדות מומלצות. הפעם החליטה להגיע לחיפה ולספר לנו על מסעדת "רולא" הידועה.

"את 'רולא' אני מכירה מהתקופה שעבדתי במשרד ליד המסעדה, ולצערי מעולם לא יצא לי לבקר בה. לפני כחודש ידיד סיפר לי שאכל שם והמליץ על המנות הטעימות שאכל. במסעדת "רולא" מגישים אוכל ערבי אותנטי, למי שמאס ממסעדות הערביות הרגילות שמגישות אוכל בשרים על האש, צ'יפס ומגוון סלטים, כדי להגיע למסעדה ולטעום אוכל ערבי לבנוני אותנטי.

לפני כשבועיים, קבעתי יום כיף עם חברה בחיפה, רצינו לבקר ביקב באזור אבל לפני כן החלטנו להתפנק ולאכול באחת המסעדות הטעימות בעיר התחתית ומבלי ששמנו לב הגענו למסעדת "רולא" שנמצאת ברחוב הנמל 33 בחיפה.

הגענו בשעת צהריים ביום שישי, המסעדה הייתה מלאה חלקית, לאחר קבלת תפריט שכלל מנות ראשונות, עיקריות וקינוח אחד- כנאפה. החלטנו לנסות את המנות הטבעוניות (בגלל החברה הטבעונית) ובתור קרניבורית לא התאכזבתי כלל.

הצוות המליץ לנו על מספר מנות טבעונית ומהן בחרנו שלוש (לאותם מנות יש גם גרסה לא טבעונית שאנסה בפעם הבאה), המנה הראשונה שקיבלנו הייתה מחמארה (אדום בערבית) ממרח על בסיס פלפלים, אגוזים ותבלינים שמקורה בטורקיה. מנה טעימה ומעט חמצמצה שאי אפשר להפסיק לאכול ולנגב ביחד עם הפיתה.

מחמארה ב"רולא" | צילום: רינה פתאל

לאחר מכן קיבלנו עראייס טבעוני ממולא בחציל עם שמן זית וטחינה בצד. העראייס ברולא שונה ממקומות אחרים שבהם מגישים עראייס טבעוני שממולא בפטריות (שהיה נחמד ומבחינתי המנה החלשה יותר משלוש המנות שהזמנו).

עראייס טבעוני ממולא בחציל עם שמן זית ב"רולא" | צילום: רינה פתאל

המנה האחרונה הייתה תבשיל פריקי פיקנטי (או פריקה – שהיא חיטה ירוקה מעושנת קלות). לאחר קבלת מנת הפריקי המליצו לנו לסחוט מעל לימון ולטעום, ולא סתם אומרים לימון מוסיף המון. זו מבחינתי המנה הטובה ביותר, שלא יכולתי להפסיק לטעום ממנה ויהיה מעניין מאוד לטעום את הגרסה הלא טבעונית.

תבשיל פריקי פיקנטי ב"רולא" | צילום: רינה פתאל

החלטנו לוותר על הקינוח- כנאפה, בגלל השעה המאוחרת ובגלל שהיינו צריכות להספיק להגיע ליקב ורטמן (יש גם גירסא טבעונית).

אהבנו, מומלץ מאוד!


 

יש לכם מסעדה או בית קפה שתרצו שנגיע לבקר בהם? לחצו על הלינק והשאירו פרטים >> לינק<<

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות