fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוחמי האש בכוננות גבוהה לטיפול בנזקי האש כתוצאה ממזג האוויר

כיבוי שריפה של אוטובוס הסעות. צילום: כבאות מחוז חוף
כיבוי שריפה של אוטובוס הסעות. צילום: כבאות מחוז חוף

בהסתמך על אינדקס השריפות המתפרסם על ידי השרות המטאורולוגי ובדגש על השבוע הקרוב החל מהיום הנחה מפקד מחוז חוף תת טפסר אריה רגב את התחנות שבתחומו, תחנות אזוריות חיפה, חדרה וזבולון, להיערך לפעילות מזג אויר קיצון.
המשמעות בפועל היא עיבוי כח האדם בתחנות המשנה ובמיוחד בישובים הגובלים ביערות, כדוגמת התחנות בפארק הכרמל, קרית טבעון ועוספיה, ביצוע סיורים יזומים בנקודות אסטרטגיות, ביטול חופשות ללוחמים ופריסת רכבי כיבוי יעודיים כדוגמת רכבי שטח ואספקת מים.
תת טפסר רגב מסר: "ידוע לכל כי עונות המעבר הינן פרק הזמן המסוכן ביותר לפריצת שריפות בשטחים פתוחים ולהתעצמותן ככל שכבר פרצו. שילוב אחוזי לחות נמוכים יחד עם רוחות ערות הינו תמהיל אשר כבר העמיד אותנו בעבר אל מול אתגרים לא פשוטים. ביצענו הערכת מצב יחד עם הגורמים החבירים כדוגמת רט"ג, קק"ל ובעלי תפקידים ברשויות המקומיות וקיימנו מהלכים כמפורט הכל על מנת לקצר את זמן התגובה ולתת מענה מבצעי רחב ככל האפשר לשריפות ככל שיפרצו. בפתחו של שבוע זה אנו קוראים לציבור להשמע להנחיות, לנקוט במשנה זהירות וכמובן לא להסס ולדווח על כל זיהוי עשן או אש במרחב הפתוח".

ובתוך כך, בסוף השבוע, פרצה אש באוטובוס הסעות שהסיע תלמידים בכביש 22, עוקף קריות. הנהג שהבחין במתרחש עצר ופינה את התלמידים ולוחמי האש כיבו את הלהבות. לאוטובוס נגרם נזק כבד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות