fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כללית במחוז מפעילה צוותים לטיפול ב-24 אלף ניצולי שואה

מאות נפטרו במהלך השנה האחרונה. כ-80 ניצולי שואה נושקים לגיל 100. הצוותים נוקטים בפעילויות יזומות לאיתור ניצולי שואה שטרם הוכרו ככאלה ואינם ממצים את זכויותיהם מול הרשויות השונות
"התחושה היא שהשעון מתקתק". עו"ס כרמית שמיר, יפעת אלון וד"ר אפרת גיל | צילום: דוברות כללית
"התחושה היא שהשעון מתקתק". עו"ס כרמית שמיר, יפעת אלון וד"ר אפרת גיל | צילום: דוברות כללית

צוותי כללית במחוז חיפה וגליל מערבי מטפלים כיום ב-24 אלף ניצולי שואה. מאות ניצולי שואה, בהם טיפלו, נפטרו במהלך השנה. כ-80 ניצולי שואה המטופלים בכללית במחוז נושקים לגיל 100. בו בזמן, ממשיכים הצוותים בפעילויות יזומות לאיתור ניצולי שואה שטרם הוכרו ככאלה ואינם ממצים את זכויותיהם מול הרשויות השונות.

גם כיום, 73 מאז תום מלחמת העולם השנייה, יש לא מעט אנשים שטרם הוכרו כניצולי שואה ואינם זוכים להטבות המגיעות להם מטעם הרשויות השונות, בשל חוסר ידע ויכולת לפעול למיצוי זכויותיהם. בכללית יזמו מהלך שנועד לסייע להם ומינו צוות עובדות סוציאליות ייעודיות.

עו"ס כרמית שמיר, מרכזת תחום הטיפול בניצולי שואה במחוז חיפה וגליל מערבי, מציינת, כי פעילות זו תימשך גם השנה כבכל שנה וכי התחושה היא שהשעון מתקתק שכן מדובר באוכלוסייה מבוגרת מאוד. השירות שמעניקה העובדת הסוציאלית של כללית לניצולי שואה כולל קבלת סיוע במיצוי זכויותיהם הרפואיות, תיווך מול גורמים מטפלים, בקשה להשמת מתנדב לקשר חברתי להפגת בדידות ומתן מענה נפשי. בשנים האחרונות ניתנת תשומת לב גם לבני הדור השני, שעם התבגרותם מגלים תסמיני מצוקה כילדים להורים ששרדו את השואה.

יפעת אלון, מנהלת השירות הסוציאלי של כללית במחוז: "בעשור האחרון אנו עדים לשיפור ניכר ביחס, בטיפול ובגישה הנוגעת למיצוי זכויותיהם של ניצולי השואה בישראל. עם זאת, אלפי ניצולי שואה עדיין אינם ממצים את מכלול הזכויות המגיעות להם, בשל חוסר מודעות או מפאת קושי להתמודד לבדם עם הגשת בקשות שונות שיוכלו למקסם את זכויותיהם. יש גם כאלה שטרם הוכרו כבעלי זכאות זו. במקביל, נערכת פעילות להעלאת מודעות צוותי המרפאות למיצוי זכויות של ניצולי השואה. כמו כן, מושקע מאמץ רב בהעלאת מודעות הצוותים הרפואיים לרגישויות המיוחדות של קבוצת מטופלים זו ולתחלואה אופיינית לאוכלוסייה זו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות