fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קמפיין של התאחדות התעשיינים: "אם אין תעשייה, אין חיפה" (וידיאו)

ועדת המנכ"לים הבין-משרדית אמורה לקבל בקרוב החלטה לגבי עתיד המפעלים במפרץ חיפה. התעשיינים מזהירים: "סגירת התעשייה בחיפה תביא לעלייה בזיהום האוויר. הפופוליסטים משקרים, מוכרים אשליות לתושבים"
צילום: התאחדות התעשיינים
צילום: התאחדות התעשיינים

כשברקע דיוני ועדת המנכ"לים הבין-משרדית הדנה בימים אלו בעתיד מפרץ חיפה, יצאו הבוקר, שלישי, חברות התעשייה במפרץ חיפה בקמפיין ראשון, תחת הכותרת "אם אין תעשייה, אין חיפה". בקמפיין מזהירים התעשיינים מפני עלייה בזיהום האוויר, פגיעה אנושה במשק, פגיעה בעצמאות האנרגטית של ישראל ופיטורי אלפי עובדים, אם תתקבל החלטה על סגירת התעשיות. את הקמפיין מוביל איגוד הכימיה והפרמצבטיקה בהתאחדות התעשיינים. הוועדה אמורה לקבל את החלטותיה בנוגע לעתיד מפרץ חיפה כבר בשבועות הקרובים.

"התחבורה יוצרת פי שניים זיהום מאשר התעשיות"

לטענת התעשיינים, אם תאומץ תוכנית "מפרץ החדשנות", הדבר יביא להקמת 100 אלף דירות ולהכנסה של יותר מ-300 אלף כלי רכב למשוואת הזיהום במפרץ חיפה. על פי ניתוח נתוני פליטות המזהמים באזור מפרץ חיפה של המשרד להגנת הסביבה, התחבורה יוצרת פי שניים זיהום מאשר התעשיות. כמו כן, לדברי התעשיינים, ללא מוצרי התעשיות תיאלץ מדינת ישראל לייבא חומרי גלם באופן משמעותי, מה שיגביר את תנועת האוניות בנמל חיפה, תנועה המהווה את הגורם המרכזי לזיהום האוויר בעיר חיפה. באשר לאיום הביטחוני, אומרים התעשיינים, כי אינו מציאותי וכי המדינה יודעת לשמור ברמה הגבוהה ביותר על נכסיה האסטרטגיים.

נתוני המזהמים במפרץ חיפה כפי שנמסרו על ידי התאחדות התעשיינים
נתוני המזהמים במפרץ חיפה כפי שנמסרו על ידי התאחדות התעשיינים

ד"ר אלי אברמוב, יו"ר איגוד הכימיה היוצא בהתאחדות התעשיינים וממובילי מאבק מפעלי מפרץ חיפה: "הגיע הזמן לשים סוף לשקרים. עיקר בעיית הזיהום במפרץ חיפה נובעת מהתחבורה שפולטת את מזהמיה ללא סינון, בגובה האף והיישר לריאות של תושבי המפרץ ומפעילות הנמל. הפופוליסטים משלים את כולם. מי שחושב שסגירת התעשייה תביא למצב טוב יותר טועה. אם המדינה תצטרך לייבא חומרי גלם, עשרות אוניות יפרקו חומרים אלו בנמל, מה שיהפוך את הנמל למטרה לכאורה לאיום ביטחוני כפי שהמפעלים הם מטרה".

התעשיינים קוראים לוועדת המנכ"לים ולראש הממשלה לקיים דיון מעמיק ומושכל יותר על העתיד האנרגטי של ישראל ולא לקבל החלטות פזיזות העלולות לחרוץ את גורלם ועתידם של אלפי מועסקים בחיפה, במפרץ ובצפון כולו. לדבריהם, ניתן לקיים תעשייה איכותית וחדשנית לצד מגורים ומסחר.

"הפופוליסטים אוהבים להפחיד את ההמונים בטיעוני ביטחון"

ד"ר אברמוב: "לא ניתן עוד לשבת ולשתוק. אנחנו, עובדי התעשייה, אוהבים לעסוק בעשייה השוטפת ופחות בתקשורת, אבל כשהאיום על הבית ממתין מחוץ לדלת לא נשתוק. הגיע הזמן להכיר בעובדות ובאמת. התעשייה במפרץ חיפה עומדת בסטנדרטים המחמירים ביותר בעולם ונחשבת מהנקיות שיש, וכך מוכיחים דוחות המשרד להגנת הסביבה שנה אחרי שנה.

"הגיע הזמן להכיר בעובדות ובאמת". ד"ר אלי אברמוב | צילום: יח"צ
"הגיע הזמן להכיר בעובדות ובאמת". ד"ר אלי אברמוב | צילום: יח"צ

"הקריאות הפופוליסטיות של מקבלי ההחלטות, רגע לפני בחירות, מעידות עד כמה הדבר היחיד שאכפת להם זה הכיסא שלהם ותו לא. לא מעניינת אותם הכלכלה, לא מעניינת אותם התעשייה לא מעניין אותם זיהום האוויר ובטח שלא מעניינים אותם אלפי עובדים. בניגוד אליהם, בתור מעסיקים, בתור יצרנים, בתור תעשיינים ציונים יותר מ-70 שנה. אלה הדברים היחידים שמעסיקים אותנו. אני רואה את התוכניות העתידיות של מפרץ חיפה ואני חושש. אין שום סיבה אמיתית לסגור את התעשייה במפרץ. בחו״ל בתי הזיקוק, מפעלי האמוניה והמפעלים הפטרוכימיים נמצאים בלב האוכלוסייה, בכל העולם: בפרנקפורט, ברוטרדם, בשטוטגרט.

"הפופוליסטים אוהבים להפחיד את ההמונים בטיעוני ביטחון. הגיע הזמן שנשתחרר מהטיעון הזה, אנחנו לא ביירות, מעולם לא היינו וגם לא נהיה. מי שמשווה את הסטנדרטים שלנו לביירות לא מבין כלום, ומי שמפחד מנסראללה לא מעריך מספיק את היכולות הצבאיות שלנו. התעשייה היא נכס אסטרטגי והמדינה יודעת לשמור עליו ברמה הגבוהה ביותר".

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות