fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זה נחמד לקרוא לנו, תושבי חיפה והקריות, שמשלמים מחיר על הקרבה למפעלים מזהמים – 'פופוליסטים'"

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה - מפרץ חיפה, עו"ד שרית גולן-שטיינברג, מגיבה לקמפיין של התאחדות התעשיינים. ועד עובדי בזן: "גברת גולן טועה ומטעה ובוחרת שוב בדרכה הפופוליסטית"
שרית גולן-שטיינברג, ד"ר אלי אברמוב | צילומים: מיכה בריקן, יח"צ
שרית גולן-שטיינברג, ד"ר אלי אברמוב | צילומים: מיכה בריקן, יח"צ

עוד לא יבשה הדיו מהודעת התאחדות התעשיינים על הקמפיין שלה למען מפעלי התעשייה במפרץ חיפה, ויו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה – מפרץ חיפה, עו"ד שרית גולן-שטיינברג, מיהרה להוציא מכתב פתוח לד"ר אלי אברמוב, יו"ר איגוד הכימיה היוצא בהתאחדות התעשיינים, ממובילי המאבק.

כותבת גולן-שטיינברג לד"ר אברמוב: "היום יצאה הודעת דוברות מטעמכם ובה בשורה על 'קמפיין ראשון לתעשיינים במפרץ חיפה', קמפיין היוצא נגד תוכנית מפרץ החדשנות וקורא לי, לראשי ערים, נבחרי ציבור ותושבים רבים 'פופוליסטים, שקרנים שמוכרים אשליה למפרץ'.

"אז הנה תשובתי: ראשית, כדאי שתפסיקו להתחבא תחת כותרת 'ארגון התעשיינים'. אם כבר תרצה להימנע מפופוליזם, תחדד ותדגיש שאתה מוביל מאבק של תעשיינים מתחום התעשייה הפטרוכימית. אלו שאתה קורא להם פופוליסטים ישמחו לקבל למטרופולין חיפה תעשיות ישנות וחדשות בשלל תחומים ובתנאי שהם לא מזהמים, מזקקים נפט גולמי או מסכנים את בריאות התושבים על חשבון בעלי המפעלים.

"קמפיין שממומן על ידי בעלי הון"

'שנית, זה נחמד לקרוא לנו, תושבי מטרופולין חיפה והקריות, שמשלמים מחיר על הקרבה למפעלים מזהמים – 'פופוליסטים' באמצעות קמפיין שממומן על ידי בעלי הון שלא גרים כאן ובאמצעות משרד יח״צ מתל אביב שמעולם לא דרך ברחוב דגניה המכונה רחוב הסרטן.

"ולעובדות עצמן: התעשייה הפטרוכימית מזהמת. אנחנו לא מבצעים תחרות מי מזהם יותר – התחבורה, התעשייה או הנמל. אנחנו גם לא נוקטים בשיטות דמגוגיות הנשענות על ניתוחים יחסיים, כאשר ברור שיש הבדל בפיזור המזהמים, השטח הגיאוגרפי הרלוונטי, הריחוק מהאוכלוסייה, האפשרות להתפתחות מטרופולינית וצרכים ממשיים של חיי היומיום לעומת תעשייה שבעיקר מייצאת לחו״ל אבל את הזיהום משאירה כאן".

מוסיפה גולן-שטיינברג: "ד״ר אברמוב, אם עובדות היו מעניינות אותך, היית דואג לטפל בקבוצת מפעלי בזן, אשר שגרת התקלות אצלה הפכה להיות מחזה מחריד לתושבים שנושמים את הרעל שלהם. אם היית רוצה באמת לדאוג לחיפה, היית מתחיל בלהסביר איך קבוצת בזן עולה לנו חצי מיליארד שקל בשנה בעלויות זיהום חיצוניות למרות ההורדה בפליטות.

"ואולי תפסיק להסתיר את הנתון האמיתי? בבזן עובדים בהעסקה ישירה לא יותר מ-1400 עובדים. צריכים וחייבים לדאוג להם, אבל הם לא יכולים להיות הסיבה להמשיך את הניוון והחולי בחיפה. מעגל שני ימצא בקלות העסקה חלופית. ואם היית באמת דואג לעתיד של העובדים, אז מצופה מכם לסייע בהבאת תעשיות חלופיות על אותם השטחים הקיימים. שטחים שיכולים לייצר הרבה יותר מקומות עבודה שיתאימו לצרכים העתידיים של משק האנרגיה.

"גורמי הביטחון יחלקו עליך"

"נראה לי שאתה מעדיף להסתמך על 'כאן ועכשיו' ומתעלם מהעובדה שבזן תיסגר כך או אחרת. תתגייס למשימה ותעזור לעובדים ולנו לייצר חלופות. בניגוד לטענות שלך על בתי זיקוק בעולם, אביא לך שלל דוגמאות על בתי זיקוק שנסגרים ברחבי העולם.

"בניגוד לטענתך שכאן זה לא ביירות ואין סיכון ביטחוני, גורמי הביטחון יחלקו עליך. פצצות שייפלו במתחם בזן או תשן יובילו להרג אלפים (רוצה תזכורת משריפת המכל שאז בנס לא נפגעו אנשים?).

"באשר לטענתך על כך שסגירת התעשייה הפטרוכימית תביא לייבוא מוצרי דלק, אענה לך, אז מה? מה ההבדל בין ייבוא מוצרי דלק לייבוא הנפט הגולמי עצמו? אגלה לך סוד, כבר היום מייבאים מוצרי דלק לתעשייה. אפילו בזן בעצמם".

שרית גולן-שטיינברג מסיימת את מכתבה: "במקום לקרוא לאלפי מובילי דעה 'פופוליסטים ושקרנים', תתחיל לבצע את עבודתך ותפנים: תם עידן הדלקים הפוסיליים! 12 ראשי רשויות בחרו: לפנות את התעשייה הפטרוכימית ממפרץ חיפה.

"אמנם לנו אין את התקציבים שלך לפרסום בעיתונות הארצית ומימון ברשתות החברתיות, אבל לי ולחבריי יש את האמת והצדק שלנו".

ועד עובדי בזן: "גברת גולן טועה ומטעה ובוחרת שוב בדרכה הפופוליסטית"

מוועד עובדי בזן נמסר בתגובה: "צר לנו שהגברת גולן טועה ומטעה ובוחרת שוב בדרכה הפופוליסטית, כשעתידם של 1300 עובדים באופן ישיר, וקרוב ל-15 אלף נותני שירות שונים ברחבי הארץ הופך להפקר.

"הגברת גולן בוחרת להתעלם מתוצאות הדוח השנתי של פליטות לסביבה שביצע המשרד להגנת הסביבה והוגש לוועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת, שחושף את האמת היחידה: בשנת 2019 נרשמה ירידה של עשרות אחוזים בכמות הפליטות של מפעלי בתי הזיקוק בחיפה.

"מפעלי בזן עומדים בתקנים בינלאומיים המחמירים ביותר ובכל התקנות והדרישות של המשרד להגנת הסביבה, ואנו דוחים כל ניסיון הכפשה זול ופופוליסטי.

"לא ברור לנו למה הגברת גולן בחרה לתקוף את התעשייה המפוקחת והמנוטרת ביותר בעולם, שמייצרת פרנסה ואלפי מקומות עבודה לתושבי האזור, דווקא בזמן שמשבר הקורונה גרם למשבר כלכלי ותעסוקתי, שלא היה כמותו בתולדות המדינה עם מיליון מובטלים".

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות