fbpx

הלן דורון: "שוק העבודה שונה ממה שהיה בעבר. הדרישה הבסיסית היא ידיעת השפה האנגלית"

לקראת החופש הגדול וכניסתם של בני נוער למעגל העבודה, הלן דורון, מנכ"לית חברת הלן דורון ללימוד אנגלית, מתארת איך ייראה שוק העבודה וכיצד אפשר להכין את הצעירים ובני הנוער במהלך החופשה למציאות החדשה
ידיעת השפה האנגלית היא צורך גלובלי בשוק העבודה צילום: יח"צ

אמנם אין דרך לנבא במדויק את דרישות שוק העבודה כשהילדים יתבגרו בעוד עשר שנים, אך עם זאת המגמות ברורות. בעוד שבעבר קריירה דרשה בראש ובראשונה ידע מקצועי, כבר היום דרישות שוק העבודה שונות לגמרי וכוללת סט שלם של מיומנויות 'רכות', כמו תקשורת, גמישות, רב-תחומיות, יכולת עבודה בצוות, יצירתיות וכושר ביטוי. כשמוסיפים לזה שוק גלובלי, דינמי ומבוסס טכנולוגיה שדורש עובדים משכילים ומיומנים ובעלי סט ערכים אוניברסלי, מתגלה תנאי נוסף שבעבר היה בגדר בונוס והיום הוא תנאי בסיסי – שליטה מלאה, המאפשרת להשתמש בחופשיות, בשפה אנגלית.

הלן דורון, מנכ"לית ומייסדת חברת "הלן דורון" המתמחה בישראל בלימודי אנגלית: "הדרך של ההורים להעניק לבני הנוער את המפתחות הנכונים להצלחה, עוברת דרך למידת אנגלית ופיתוח כישורים שיאפשרו להתנהל במציאות הגלובלית המהירה, למרות שהם נולדו פתוחים לעולם, שבתיווך הטכנולוגיה נמצא ממש בכפות הידיים שלהם, ואנגלית היא חלק בלתי נפרד מהיומיום בכל מרחב – המציאותי והווירטואלי, למידת אנגלית ברמה שמאפשרת שליטה טבעית ללא מאמץ, לרוב לא תגיע לבד. למעשה הם יודעים טוב יותר מההורים עד כמה אנגלית חיונית עבורם, אבל בבית הספר הם לומדים אנגלית מכוונת הבנה דקדוקית ופחות לשימוש יומיומי".

"מתבגרים רוצים ללמוד אנגלית מתוך עניין. למידה משמעותית מתרחשת כשהיא רלוונטית ומתייחסת לצרכי הלומד ולתחומי העניין שלו. לא מספיק לסמן מטרות פדגוגיות, אלא יש צורך אמיתי במציאת הדרך ללמד ביצירתיות מתוך תחומי העניין של התלמידים, כך ניתן להעביר ידע וערכים בצורה טבעית ועמוקה. כשהאנגלית היא בכל מקום – במשחקים, שירים, סרטוני יו-טיוב וטיקטוק, רשתות חברתיות, סדרות וסרטים ביומיום, המתבגרים של היום לא צריכים תמריץ ללמוד אנגלית, הם רוצים ללמוד אנגלית ובעיקר כזו שתאפשר להם להשתמש בה ובצורה טובה. אבל למידה ושכלול של אנגלית לא נעשית בוואקום, היא צריכה להיות רלוונטית, מאתגרת, רב-תחומית, יצירתית ומעודכנת ולהשתמש בשלל הכלים האפשריים לייצר למידה המותאמת ללומד".

הלן דורון מעניקה טיפים לבני נוער ללימוד יעיל של אנגלית במהלך החופש הגדול:

  • שפה חיה – השפה האנגלית היא מפתח בסיסי כמעט לכל עבודה עתידית וכרטיס כניסה לעולם הגלובלי, לכן חשוב לתרגל אותה דרך שמיעה ודיבור, אם יש אפשרות צרו מפגשי חברים קבועים בכל שבוע, בהם תתרגלו את השפה, רצוי עם מורה מקצועית מנחה, פעולה זו לא רק משפרת יכולות באנגלית, אלא גם בונה את היכולת לדבר בקבוצה, לחזק את הביטחון העצמי ולעבוד בשיתוף פעולה, והכל בשימוש באנגלית תוך הבנת הזרימה של השפה, ממש כמו שצריך ללמוד שפה.
  • סימן קריאה – בטוח שיש ספרים אותם אתם אוהבים, אפילו כאלו שכבר קראתם ואהבתם. חפשו ספר כזה באנגלית ותרגלו את הקריאה וההבנה, כשהתוכן כבר מוכר זה קל יותר. היו סבלניים ופרגנו לעצמכם על כל הצלחה, כמה זמן שזה ייקח, אתם תראו תוצאה.
  • עולם דיגיטלי – אם יש לכם נטייה טכנולוגית תוכלו להוריד אפליקציה ללימוד אנגלית דרכה תוכלו לתרגל דקדוק, להגדיל אוצר מילים, מכל מקום ובכל זמן בדיוק כמו שילדים קטנים משתמשים באפליקציות מעולמם ללמוד דרך שיר ומשחק, אפילו בנסיעות.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות