fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כך ייעשה לחיילת שבדתה מליבה תקיפה מינית

החיילת הודתה כי טפלה על מפקדה הישיר האשמות שווא. היא נידונה ל-90 ימי מאסר שירוצו בעבודות שירות, תשלום פיצוי לקצין בסך 2000 שקלים והורדה לדרגת טוראי
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

חיילת, שבדתה מליבה תלונה נגד קצין בגין תקיפה מינית שכביכול ביצע בה, תשלם לקצין פיצוי סמלי. לאחר שהחיילת חזרה בה מעדותה במצ"ח והודתה כי טפלה על מפקדה הישיר האשמות שווא, היא נשפטה בבית דין צבאי ונדונה לעונש מקל במיוחד במסגרת הסדר טיעון. השבוע נגזר דינה והיא נשפטה ל-90 ימי מאסר שירוצו בעבודות שירות, תשלום פיצוי לקצין בסך 2000 שקלים והורדה לדרגת טוראי.

הנאשמת, חיילת בשירות חובה, הספיקה, מאז שהגישה את התלונה, להשתחרר לאחר שהשלימה שירות סדיר מלא כסמלת במפקדת גדוד. במהלך שירותה הגישה החיילת תלונה במכתב אנונימי למג"ד נגד מפקדה, מ"פ מפקדה בגדוד, ובהמשך, מסרה עדות מפורטת בפני גורמי החקירה בצה"ל. בעדותה במצ"ח, מסרה כי  מפקדה ביצע בה עבירות על רקע מיני שלא בהסכמה תוך ניצול יחסי מרות  ותיארה בצורה מפורטת את המעשים המיניים הקשים וההצעות המיניות של הקצין.

המפקד נחקר בגין החשדות החמורים, הושעה מתפקידו ל-15 יום וקידומו בדרגה עוכב. בחלוף כשלושה חודשים,  החיילת  חזרה בה מעדותה ומסרה כי שיקרה  ובדתה מליבה את המעשים שייחסה למפקד. היא נחקרה תחת אזהרה והוגש נגדה כתב אישום בעבירה של "האשמת שווא" (לפי חוק השיפוט הצבאי).

עו"ד דנה נוף, שייצגה את החיילת, הציגה בפני בית הדין מסמכים רבים שנאספו תוך הפניה למומחים ייחודיים שביססו חד משמעית קשר ומניע לביצוע העבירה. עו"ד נוף טענה בדיון, כי אמנם במקרים דומים נגזרו עונשים חמורים בהרבה, אולם יש לאבחן את המקרה הזה לאור הנסיבות והמורכבות של הנאשמת. לדברי עו"ד נוף, הוברר, כי קיים קשר בין ביצוע העבירה על ידי הנאשמת לבין המצב הנפשי שבו הייתה שרויה במועד העבירה.

שופטי בית הדין הצבאי מתחו בגזר הדין ביקורת על התנהגותה של הנאשמת: "אין ספק שלפנינו מקרה חמור ביותר – במשך תקופה ארוכה עשתה הנאשמת שימוש ציני במערכת האכיפה והמשפט, כדי להעליל על מפקדה על לא עוול בכפו האשמות חמורות ביותר… נוכח הנסיבות שפורטו בפנינו… ולאחר שהתרשמנו מכנות חרטתה של הנאשמת, מצאנו שכדי לאפשר לה להמשיך בדרכה האזרחית ולהניח פרק זה מאחוריה, יש בתמהיל הענישה שהוצע כדי לענות על מכלול היבטי הענישה הנדרשים במקרה זה, והחלטנו לאשרו".

עו"ד נוף: "לתלונות שווא, יש מניע. לעיתים, מדובר באטמוספרה ובסביבה שמצמיחה כעסים. מתברר שהייתה אווירה לא נאותה, חוסר פיקודיות מצד  המפקד ותחושה של חוסר התייחסות למצוקה אישית שלה. המערכת הצבאית יודעת לתת מענה לבעיות מסוג זה, אולם הלקוחה שלי, בחרה בדרך שרק בדיעבד הבינה שהיא מוטעית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות