fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כך הפיל הסוכן הסמוי את חברו סוחר הסמים

העונש המרבי בגין סחר בסמים עומד על 20 שנות מאסר. במקרה שלפנינו סוחר הסמים יצא בזול: 32 חודשים בלבד
הכדורים הסגולים שנתפסו על ידי יחידת הסמים של מכס חיפה
הכדורים הסגולים שנתפסו על ידי יחידת הסמים של מכס חיפה (צילום: דוברות רשות המיסים)

 

 

תושב הקריות, שהופעל על ידי המשטרה כסוכן סמוי, הפליל את חברו, סוחר הסמים.

מכתב האישום שהוגש נגד סוחר הסמים עולה, כי הנאשם והסוכן המשטרתי שוחחו בטלפון וקבעו להיפגש בבית קפה. בפגישתם סיכמו, כי הנאשם ימכור לסוכן 300 כדורי סם אקסטזי במחיר של 9000 שקלים. לביצוע העסקה, שנקבע ליום שלמחרת, הגיע הנאשם, כשהוא מלווה באדם נוסף, ברכב מסוג פורד, והסוכן העביר לו את התשלום עבור הסמים.

לאחר כשבועיים שוחחו הסוכן והנאשם פעם נוספת בטלפון וסיכמו ביניהם, כי תיעשה ביניהם עסקת סמים נוספת. למחרת, הם נפגשו, והסוכן העביר 9000 שקלים תמורת 300 כדורי סם אקסטזי נוספים. בסוף התהליך, הפליל הסוכן המשטרתי את סוחר הסמים.

המשפט התנהל במשך כשבעה חודשים. לאחר משא ומתן עיקש עם הפרקליטות, הגיע הסנגור עו"ד משה אביטל להסדר טיעון עם הפרקליטות, בעקבותיו כתב האישום תוקן משמעותית. בסופו של דבר, הרשיעה שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, אורית ויינשטיין, את הנאשם בשתי עבירות של סחר בסמים בכמות מסחרית.

הפרקליטות ביקשה להטיל על הנאשם עונש מרתיע שינוע בין חמש לתשע שנות מאסר בפועל, תוך שהיא מציינת, כי מדובר בעבירה שהעונש בגינה עומד על 20 שנות מאסר. בנוסף ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להפעיל את שנת המאסר על תנאי העומדת על ראשו של הנאשם.

עו"ד אביטל טען מנגד, כי בקשותיה של הפרקליטות מופרזות ומוגזמות ויש להשית על מרשו עונש של כשנתיים מאסר בפועל. עו"ד אביטל טען עוד, כי אין להפעיל את כל שנת המאסר המותנה הרובצת על הנאשם ובשל נסיבותיו האישיות ומתוך שיקולי שיקום, יש לגזור עליו ענישה הצופה את פני עתיד.

בסיכומו של דבר, בית משפט המחוזי גזר על הנאשם עונש של 32 חודשי מאסר בפועל והפעלת ארבעה חודשי מאסר על תנאי.

עו"ד משה אביטל: "לטעמי, בית המשפט גזר על מרשי עונש ראוי, תוך שהוא מקבל את עיקר טענותיי, אשר התבססו על כך שהסוכן שידל והדיח את מרשי פעם אחר פעם לבצע את העבירות".

עונש ראוי. עו"ד אביטל  (צילום: עצמי)
עונש ראוי. עו"ד אביטל (צילום: עצמי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות