fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כיסוי ראש הוא פריט אופנה לכל דבר"

הסערה שעורר השביס של לינור אברג'יל הביא את כתבת "הד הקריות" לסטייליסטית הילה עמרני מקרית שמואל. היא למדה ממנה משהו על צו האופנה לנשים דתיות וגם איך לקשור שביס
הילה עמרני | צילום: יקיר ברבי, בגדים: רחלי פאשן, איפור: תמי ביטון
הילה עמרני | צילום: יקיר ברבי, בגדים: רחלי פאשן, איפור: תמי ביטון

הילה עמרני מקרית שמואל, בת 32, נשואה ואם לשלושה, היא מורה לאנגלית ביום, ו"דוסית שיק" כל היום. בעקבות "סערת השביס" שהתפשטה כאש בשדה קוצים ברשתות החברתיות, לאחר הופעתה של לינור אברג'יל בטקס הדלקת המשואות, יצאתי לפגוש את הילה עמרני, הסטייליסטית, אישה חזקה ומחזקת וממש לא מתנצלת.

עמרני גדלה בבית דתי, ותמיד נשאה את עיניה לאמה: "גדלתי בבית מאוד מסודר ומעוצב. אמא שלי תמיד הייתה מטופחת ואלגנטית, כך שנולדתי לזה וגדלתי לזה. כשאמרו לי ש'יש לי את זה', העליתי תמונה שלי לפייסבוק, והתגובות התחילו לזרום".

עמרני גדלה בנתניה, והיא מספרת ששם יכלה למצוא רק חנות אחת של בגדים צנועים. המגוון, לדבריה, היה דל, הצבעים היו קודרים והגזרות היו לא מחמיאות. "היום אפשר למצוא אופנה צנועה בכל מקום. אפשר להתלבש בצורה צנועה, בסטייל ובזול. היום יש סטייליסטיות רבות מהמגזר הדתי, שכל עיסוקן הוא להנגיש לנשים אופנה צנועה ויפה".

עמרני מטפחת דף פייסבוק משלה עם 4000 חברות בשם "דוסיתשיק" וכן קבוצת ווטסאפ המונה 120 נשים שמתייעצות איתה ומקבלות ממנה טיפים. בנוסף, היא מעבירה סדנה חוצה מגזרים, המיועדת לכל הנשים באשר הן, שבה היא מנדבת טיפים ועוזרת לנשים להוציא את המיטב מארון הבגדים שלהן.

פועלת מתוך תחושת שליחות אמיתית. הילה עמרני | צילום: יקיר ברבי, ביגוד: רחלי פאשן, איפור: תמי ביטון
פועלת מתוך תחושת שליחות אמיתית. הילה עמרני | צילום: יקיר ברבי, ביגוד: רחלי פאשן, איפור: תמי ביטון

עמרני פועלת מתוך תחושת שליחות אמיתית ורצון להעצים נשים ולגרום להן להרגיש הכי טוב עם עצמן. כששאלתי אותה על טיפ שנתנה ושלא תשכח, היא סיפרה: "הכרתי מישהי שהתקשתה לשים כיסוי ראש, כי היא הרגישה שזה לא מחמיא לה. הגעתי אליה הביתה ולימדתי אותה איך לשים את הכיסוי בצורה שהיא תאהב. מאז, בכל פעם שאני רואה אותה והיא מזכירה לי את זה, אני מתרגשת מחדש".

עמרני לקחה על עצמה משימה – להעביר מסר לכל הנשים שהן צריכות לאהוב את עצמן בכל צורה ובכל גיל. לא להסתיר את עצמן ולהיות מודעות לעצמן ולגוף שלהן. כל סדנה שלה היא פותחת בתמונה שלה לאחר ההריון: "המשקל הוא בכלל לא פקטור. בהריון עם הבן שלי עליתי במשקל, ואחי התחתן שבועיים לאחר שילדתי. תפרתי שמלה במיוחד למידותיי ולא ויתרתי לעצמי. אל תפחדו לשאול ולהתייעץ, תעזו ותמצאו את הלוק המושלם עבורכן".

על "סערת השביס" היא אומרת: "אני בכלל לא ראיתי את הטקס, אבל אמא שלי שלחה לי תמונה של לינור. לי זה היה ברור מאליו שאם היא אישה דתייה שחובשת כיסוי ראש ביום-יום, היא תחבוש כיסוי גם בטקס. ההדים שהיו למחרת הפתיעו אותי מאוד, בעיקר הדעות החשוכות של אלו שדיברו בזלזול על המראה החיצוני שלה".

כתבת "הד הקריות" למדה לקשור שביס. ליאור מרקדו והילה עמרני | צילום: עצמי
כתבת "הד הקריות" למדה לקשור שביס. ליאור מרקדו והילה עמרני | צילום: עצמי

לדברי עמרני, היום כיסוי הראש הוא פריט אופנה לכל דבר. "פעם היו מטפחות ממש פשוטות. עם הזמן, גברה המודעות והתרבו המעצבות במגזר הדתי, ומעונה לעונה יש התפתחות של כיסויי הראש, במגוון הבדים ובסוגים. אין ספק שהמקור של כיסוי הראש הוא לשמור על צניעות האישה, ולכן המטרה היא לא שכיסוי הראש ימשוך הרבה תשומת לב".

בדף הפייסבוק "דוסיתשיק" תוכלו למצוא מגוון סרטוני הדרכה של עמרני לקשירת מטפחות בפרט ולסטיילינג בכלל.

הטיפ של "דוסיתשיק"

"מילת המפתח היא בייסיק. לקנות כמה שיותר פריטים בסיסיים ולא 'חד פעמיים'. כך, בכל פעם תוכלו להמציא שילוב חדש. ז'קטים תמיד יכולים להוסיף ללוק. לנשים שהולכות מהעבודה לאירוע אני ממליצה: שימו שמלה פשוטה, ולאחר מכן העשירו אותה עם תכשיטים, נעל שמשדרגת, קשת לשיער ועוד אינספור אפשריות. אנשים חושבים שבכל פעם כשאני קונה בגד חדש אני זורקת אותו לאחר לבישה אחת. הם לא מבינים שהסוד הוא בשילוב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות