fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כחלון: "מי שאומר שיש גירעון הם אלה שהזזנו להם את הגבינה"

שר האוצר משה כחלון בראיון ל"בלינקר" מסכם קדנציה ומודה שהוא דואג לגורלה של תוכנית הדגל שהוביל, מחיר למשתכן", אם לא ייבחר * יש סכנה שאם ייבחר שר אוצר אחר, הוא יבטל בלחץ הקבלנים והטייקונים את התוכנית שנותנת לצעירים הטבה בגובה של 300 אלף שקלים ויותר ומאפשרת להם לראשונה לגור בבית חדש משלהם"
"מפלגת ימין שפוי". כחלון | צילום: חיים מסיקה

שר האוצר משה כחלון בראיון ל"בלינקר" מסכם קדנציה ומודה שהוא דואג לגורלה של תוכנית הדגל שהוביל, מחיר למשתכן", אם לא ייבחר * יש סכנה שאם ייבחר שר אוצר אחר, הוא יבטל בלחץ הקבלנים והטייקונים את התוכנית שנותנת לצעירים הטבה בגובה של 300 אלף שקלים ויותר ומאפשרת להם לראשונה לגור בבית חדש משלהם"

מאת עו"ד אושרי שלוש

יש מי שמהלל את שר האוצר משה כחלון ויש מי שמבקר חלק ממהלכיו, אבל כולם מסכימים שכחלון, כשר אוצר, לא הפסיק לעשות ויזם פה רפורמות שלא נעשו במדינה במהלך עשרות שנים.

כחלון, תושב חיפה, נשוי ואב לשלושה, גדל בשכונת גבעת אולגה שבחדרה. הוא בן למשפחה של שבעה ילדים. הוריו, יהודה ומיסה כחלון, עלו ארצה מטריפולי שבלוב. בגיל 14 עזב את לימודיו בבית הספר ויצא לעבוד, וזאת על מנת לסייע בפרנסת משפחתו קשת היום. לפוליטיקה נכנס דרך מפלגת הליכוד. הוא היה חבר כנסת ושר, ולאחר פגרה קצרה מהפוליטיקה, חזר לכנסת במסגרת "כולנו", מפלגה לאומית-חברתית, לדבריו, ממשיכת דרכו של מנחם בגין, שאותה ייסד ובראשה הוא עומד. את מפלגת "כולנו" הקים, לדבריו, לאחר שהליכוד, לשיטתו, זנח את ההיבט החברתי-ממלכתי.

אתה מסכם קדנציה עמוסה. מה הייתה המטרה העיקרית שלך בתור שר האוצר?

"לא באתי לפוליטיקה בשביל לחפש כבוד או פרסום. אין לי שאיפות כאלה. באתי במטרה אחת ברורה – לצמצם פערים חברתיים, לסייע לאוכלוסיות החלשות ולהקל על הצעירים. אני יהודי מאמין ואני מאמין בערכים היהודיים של עזרה לחלש, לגר, ליתום, לאלמנה ולעני. אימא שלי חינכה אותנו להתייחס בצורה מכובדת לכל אחד ולתת לאחרים לא על מנת לקבל פרס, אלא רק כי זה מה שצריך לעשות.

"מטרתי בקדנציה האחרונה הייתה להוכיח שאין סתירה בין צמיחה ושגשוג כלכלי להייטק מתקדם ומפעלים מצליחים ולכלכלה שיש בה חמלה. אני חושב שהצלחתי בכך. הכלכלה משגשגת ונעשו פה רפורמות לטובת אוכלוסיות חלשות ומעמד הביניים".

יש ביקורת על כך שבגלל המדיניות הכלכלית שלך, נוצר גירעון וחור בתקציב המדינה.

"אלה שמדברים כך הם אותם האנשים שהזזנו להם את הגבינה. קבלנים שכועסים על כך שהורדנו את מחירי הדיור, בכירי הבנקים שהגבלנו להם את המשכורות ונקטנו בחוקים שונים, שצמצמו את רווחי הבנקים על חשבון הציבור ופרשנים כלכליים בעלי משנה קפיטליסטית-דורסנית, שאין בה חמלה. זה לא מסתדר להם שהמדיניות שלי הצליחה.

באשר לנקודה עצמה. "אין גירעון. יש תחזיות לגירעון. כך גם חזו ב-2016, ב-2017 וב-2018, וכך גם חוזים עכשיו לשנה הבאה. כל התחזיות האלה, התבררו כתחזיות שווא. בפועל, מאקזיטים, כמו זה של אינטל, ההכנסות של המדינה רק יגדלו".

האם אתה מתכוון לעלות מיסים או לנקוט בקיצוצים במשק, לאחר שתיבחר שוב לשר האוצר לאחר הבחירות?

"אני לא רואה סיבה לעשות זאת, ובכל מקרה, אני מתנגד, כהשקפת עולם, להעלאת מיסים. תפישתי היא שהכסף צריך לבוא למדינה, מצמיחה. צמיחה קורית בזכות מקומות עבודה נוספים, משכורות גבוהות יותר ותחרות בכלל. כל אלה קרו בקדנציה האחרונה בזכות מהלכים שעשינו במשרד האוצר".

מה נעשה בקדנציה החולפת למען חיזוק התעשייה בצפון?

"אני צפוני ואני מרגיש חיבור מיוחד לתושבים בצפון. הרסנו את מנהרות החיזבאללה וחיזקנו את הגדר הצפונית, וזאת על מנת להבטיח את ביטחון התושבים. בנינו שכונות רבות בערי הצפון – בחיפה, בקריות, בנהריה, בכרמיאל ובקרית שמונה, והוספנו בכך מאות יחידות דיור חדשות. נתנו הטבות לתושבי הצפון במס, השקענו במפעלים חדשים, כדי לייצור מקומות עבודה נוספים. השקענו איפה שיכולנו כממשלה, בתשתיות, בכבישים ובתחבורה. התקציבים עברו כולם, ממשרד האוצר".

למה אתה הכי מתגעגע בחיים שלפני הפוליטיקה?

"בלי קשר לפוליטיקה, מי שאני הכי מתגעגע אליה, זו אימא שלי. לאימא שלי לא הייתה השכלה פורמלית. כשהיא עלתה לארץ מטריפולי, היא בקושי ידעה קרוא וכתוב, אך הייתה לה חוכמת חיים. היא אהבה את ילדיה מאוד, העניקה לנו חום ולמדתי ממנה המון. עד פטירתה כמעט, היא הייתה צלולה. הייתי מבקר אותה המון באולגה. אני מתגעגע למאכליה, לריחות הבישולים בבית וגם לשיחות איתה".

מה מטרותיך לקדנציה הבאה?

"אני מקווה לקבל הרבה מנדטים, כדי להמשיך במשרד האוצר גם לאחר הבחירות, וזאת על מנת להמשיך את הדרך החברתית, אותה אני מוביל עם מפלגת כולנו. יש סכנה שאם ייבחר שר אוצר אחר, הוא יבטל בלחץ הקבלנים והטייקונים את תוכנית הדגל שלנו, 'מחיר למשתכן', תוכנית שנותנת הטבה לצעירים בגובה של 300 אלף שקלים ויותר ומאפשרת להם לראשונה לגור בבית חדש משלהם.

"'כולנו' היא מפלגת 'ימין שפויי', בדרכו של בגין, המשלבת אהבת המדינה עם ממלכתיות, שאותה יש מי שמנסה לקעקע מהשמאל הקיצוני וגם מהימין הקיצוני, אנחנו נשמור שהערכים האלה, יתקיימו גם בממשלה הבאה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות