fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל מכבי חיפה: משחק ענק. התוצאה פחות

שלוש מסקנות ממשחק העונה: 1. זה היה אחד ממשחקי הכדורגל הכי טובים שנראו אי פעם בישראל; 2. מכבי תל אביב טובה יותר; 3. מכבי חיפה עוד תצמצם את הפער
אופי מברזל וקשיחות מנטלית. שחקני מכבי חיפה | צילום: אדריאן הרבשטיין
אופי מברזל וקשיחות מנטלית. שחקני מכבי חיפה | צילום: אדריאן הרבשטיין

ההר הוליד הר
יש משחקים שלא מתעלים על הציפיות, ויש משחקים שכן. אבל משחקים כמו שראינו ביום שני השבוע באצטדיון סמי עופר רואים מעט מאוד. 30 אלף צופים, אווירה מדהימה ועידוד בלתי פוסק, היוו תפאורה הולמת למשחק שהיו בו שבעה שערים, עשרות מצבים, קצב אדיר ולמעשה כל מה שצריך במשחק כדורגל.

כל זה כמובן לא ינחם את אוהדי מכבי חיפה, שראו את הקבוצה שלהם מפגינה חוסן מנטלי אדיר וחוזרת פעמיים מפיגור ועדיין סופגת שער אכזרי מרגלי יונתן כהן בדקה ה-93 ויורדת מנוצחת. הפער בטבלה צמח לשש נקודות הפרש לטובת הקבוצה מתל אביב שאם להגיד את האמת, הייתה עדיפה בהרבה, והתוצאה הסופית והדרמטית קצת מרמה.

איביץ ניצח את בלבול
למרקו בלבול לא הייתה ברירה והוא נאלץ לעלות עם ג'יאנרדו פוקס הקמרוני במרכז המגרש בגלל חסרונו של הקפטן החיפאי נטע לביא. היה ברור עוד לפני המשחק שחסרונו של לביא יהווה מכה קשה מאוד למשחק של הקבוצה בירוק, מכיוון שלביא לא רק משחק כמטאטא לפני הבלמים ויודע לקרוא מצוין את המשחק, אלא מאפשר ליובל אשכנזי להתרכז יותר בעלייה קדימה מאשר בעזרה הגנתית. פוקס אולי יהיה שחקן מצוין בעתיד, אבל קשר אחורי הוא לא, והוא בטח לא נטע לביא, וכדי לסגור את הבור, אשכנזי, סלליך וחזיזה היו צריכים לעזור לפוקס. בפועל, ב-20 הדקות הראשונות ראינו את איביץ' שולח את השלישייה הקדמית שלו ללחוץ על שחקני ההגנה של מכבי ואת אייל גולסה, שהיה הטוב במגרש, ללחוץ את פוקס בכל נגיעה בכדור. מה שבדרך כלל מכבי חיפה עושה ליריבות שלה, הפעם מכבי תל אביב עשתה לה.

התוצאה הייתה לא מעט איבודים בשליש האחרון שהפכו למצבים מסוכנים של התל אביבים. לכל זה נוסיף משחק רע מאוד של סיינסברי וקיבלנו הגנה הססנית שלא הצליחה להתמודד עם המהירות של החלק הקדמי הצהוב. להפסקה, ירדו הקבוצות ירדו ב-1:0, שהיה יכול להיות גם 2 או 3.

שער שוויון שגרם למגרש לרעוד. יאניק וילדסחוט | צילום: אדריאן הרבשטיין
שער שוויון שגרם למגרש לרעוד. יאניק וילדסחוט | צילום: אדריאן הרבשטיין

החילופים של בלבול
המחצית השנייה החלה כאילו לא הסתיימה המחצית הראשונה, ומכבי תל אביב עלתה ל-2:0 ממהלך דומה לשער הראשון. בשלב הזה, בלבול הכניס את וילדסחוט במקום סלליך, וההולנדי של מכבי החל לשחק על הפיזיות שלו, השיג את הקרן שהפכה לשער הראשון של רוקאביצה, וכעבור דקה הבקיע בוולה אדיר שער שוויון שגרם למגרש לרעוד. מכבי תל אביב קיבלה פנדל מהחלטת VAR מוצדקת, והמשחק הפך להיות אפילו מהיר יותר כשמכבי חיפה יוצאת קדימה עם המון שחקנים. בלבול הכניס את עוואד ושועה, עוואד השווה בעוד בעיטת יעף והחמיץ הזדמנות אדירה להעלות את מכבי חיפה ליתרון, עד שהגיע השער של יונתן כהן, שלמרות האכזריות והדרמטיות עשה צדק, ומכבי חיפה ירדה מנוצחת 4:3 בתום משחק פשוט בלתי נשכח.

ולמרות הכל לא קרה כלום
קשה להתווכח עם העובדה שכרגע מכבי תל אביב היא קבוצה טובה יותר ממכבי חיפה. אבל זה לחלוטין לא גורע מהדברים הטובים שמכבי חיפה של בלבול מתאפיינת בהם, ובראש ובראשונה אופי מברזל. היו למכבי חיפה בעבר קבוצות יותר טובות מהקבוצה הנוכחית, אפילו טובות בהרבה, אבל אף אחת לא הייתה כל כך קשוחה מנטלית. מכבי הזו לא נשברת ולא משנה באיזה מצב, וזה לזכות בלבול והשחקנים שלו. יש מספיק דוגמאות מהעבר של קבוצות שהיו פחות טובות מהקבוצה שאיתן הן נאבקו על התואר ובסוף עקפו בישורת האחרונה.

מכבי חיפה חייבת לנצח את משחק הליגה הבא ולהמשיך לארוב להזדמנות לצמצם את הפער, וההזדמנות הזו תגיע גם תגיע.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות