fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל הפועל חיפה: התפרקות טוטאלית

לפני שנה הפועל חיפה הייתה קבוצה חזקה, בעיקר מנטלית, היא לא עברה משברים ולא נכנעה בפיגור. בחודשיים האחרונים הכל השתנה
יתלבט, יתלבט, יתלבט. יואב כץ | צילום: אדריאן הרבשטיין

בשבת ניתן היה להכריז רשמית על חזרה לשגרה: אצטדיון 'סמי עופר' חזר להיות המקום בו כל שבוע שורקים בוז. להפועל חיפה הייתה עונה קסומה ואז תקופה טובה בעונה הנוכחית, למכבי חיפה היו משהו כמו חודשיים של תקווה. זה לא מפריע לאוהדי שתי הקבוצות לחזור למנהג האהוב עליהם כאשר הקבוצות חוזרות להרגלן ונראות רע.

תצוגת הנפל בקרית שמונה הדגישה כמה מהר נעלם האופי שהיה לאדומים בעונה שעברה, למרות ששבעה משחקני ההרכב בשבת היו שחקני רוטציה גם לפני שנה ולמרות שאלה אותם שחקנים, מינוס מקסים פלקושצ'נקו, שהרכיבו את מה שנראתה כמו אחת הקבוצות הטובות בליגה רק לפני חודשיים ושבוע. הפועל חיפה התפרקה לגמרי כשנקלעה למשבר, בדיוק כפי שהיא מתפרקת כמעט כל פעם שהיא נכנסת לפיגור בתקופה הזאת.

הרבה מאוד מהאחריות לכך היא על שרון מימר, שאלה בדיוק התקופות שתוקעות את קריירת האימון שלו. ברגעי משבר הוא נלחץ בעצמו, לא מצליח להגיע לשחקנים, לא מתחבר לאוהדים ונקלע פעם אחרי פעם לכדורי שלג. אבל התקווה שלי הייתה שמה שיעזור לאדומים לצאת מהמשבר הפעם יהיה קשור לאופי שונה של קבוצה ומועדון שנדמה היה שמתפתח בשנה וחצי האחרונות. סגל שעמוס בשחקנים וותיקים, שזכו לפני שנה בגביע, לא אמור להזדקק למאמן כדי להימנע מתקופה של חודשיים כאלה, לא אמור להיראות כל כך דומה לכל מה שאפיין את הפועל חיפה של יואב כץ לפני העונה שעברה.

אין כל כך טעם להיכנס לפרטי ההפסד בקרית שמונה. לא אמור להיות ספק שהמשבר הוא מנטאלי ולא קשור לשחקן מסוים, חילוף מסוים או מערך מסוים. המשחק בשבת השאיר אותי בעיקר עם שאלה פילוסופית: מה עושה עדן שמיר כשהוא לא משחק נגד הפועל חיפה? כי כשהוא משחק מול הקבוצה בה גדל ההצטרפויות שלו לרחבה ממרכז השדה כל כך חדות ומדויקות שלא ברור איך הוא לא כובש 15 שערים כל שנה.

אבל אני סוטה מהנקודה. שאלת המפתח לקראת ארבעת המשחקים שנותרו והקיץ שיבוא אחריהם היא האם בכל זאת נוצר בשנתיים האחרונות משהו שיאפשר להפועל חיפה לחרוג מהשגרה המעיקה של כל השנים שקדמו להן, האם אחד מהגורמים במשוואה יצליח להימנע מהתפקיד שנועד לו.

אם נגזרה עלינו שגרה מעיקה, ככה היא תיראה: השחקנים יסבלו מכל דקה על המגרש בזמן שנותר, גם לאחר הבטחת ההישארות בליגה; מימר ימשיך עם כל מיני התעקשויות קטנות וייראה נרגז; האוהדים יהיו נחושים מאוד להיפטר ממימר, כדי שיוכלו לקרוא למישהו אחר להתפטר אחרי שלושה משחקים לא טובים בשנה הבאה; יואב כץ יתלבט לגבי מאמן, יתלבט לגבי כרטיס השחקן של בן אז'ובל ויתלבט לגבי כל שחקן שמסיים חוזה עד שכל מי שיש לו ביקוש יעזוב.

הגורם המשותף לכל חלקי השגרה המעיקה הוא חוסר המוכנות להכיר בחשיבות האווירה הטובה וההמשכיות עבור קבוצת כדורגל, ובעצם עבור כל גוף שמעוניין בהצלחה. אם יש סיכוי לחריגה מהשגרה, היא תצטרך לקרות בקרוב.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות