fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל הפועל חיפה: הסגל כמעט מלא

חיים סילבס עובד יפה בעונת המלפפונים. יש כרגע להפועל חיפה סגל כמעט מלא, סגל מעניין שיכול לפתוח עונה כפי שהוא, אך כזה שכולל כמה סימני שאלה חשובים
הפתעת הקיץ. מהראן לאלה | צילום: אדריאן הרבשטיין
הפתעת הקיץ. מהראן לאלה | צילום: אדריאן הרבשטיין

הדרך הטובה ביותר לגרום לקיץ הנוכחי של הפועל חיפה להיראות עמוס ומרתק היא לכתוב עליו פעם בחודש. אז מאז הפעם האחרונה שכתבתי על האדומים, הצטרפו שלושה שחקנים חדשים ועוד שניים חדשים-ישנים, מה שהפך את הסגל של חיים סילבס לכמעט מלא. הקבוצה כבר החלה להתאמן, לקיים משחקי אימון (הראשון נערך לאחר כתיבת הכתבה) ולקבל צורה.

יש הרבה למה להתייחס, אז נרוץ מהר. נתחיל עם שני המתקאמבקים. עדן בן בסט סיים את אפיזודת באר שבע שלו, שהייתה מיותרת מתחילתה, עם העזיבה המפתיעה בקיץ שעבר, בעקבות כעס על הסחבת של יואב כץ בחתימת חוזה, ועד סופה בשורות המנודים של ב"ש.

המנהיג חזר הביתה

בן בסט כנראה היה זקוק לעוד בדיקה אחת כדי להבין סופית מה המקום הנכון עבורו. יש אנשים שמתאימים להיות ראש לשועלים ויש כאלה שמתאימים להיות זנב לאריות. זו לא הבחנה היררכית, אלא כזו שקשורה לאופי שונה. בן בסט לא בנוי לשבת על הספסל במכבי ת"א והפועל ב"ש, הוא בנוי להנהיג את הפועל חיפה. בדיוק כפי ששחקנים אחרים יודעים להשתלב בסגל של קבוצות גדולות ולא יודעים להנהיג את הבינוניות.

המנהיגות זו התכונה החשובה ביותר שבן בסט מביא איתו להפועל חיפה, עוד לפני היכולת המקצועית. לאחר העזיבה שלו בקיץ שעבר כתבתי כך: " שאלת המפתח בעזיבה של בן בסט קשורה להשפעה שלו על חדר ההלבשה…עד כמה הנוכחות שלו הייתה משמעותית אולי נוכל לדעת דרך האופן בו האדומים יתמודדו עם משברים השנה". אז לפי ההתמודדות שלהם עם משברים בשנה שעברה, הנוכחות של בן בסט הייתה ותהיה מאוד משמעותית.

לאלה חזר רעב

אבל עדן הוא אפילו לא החלוץ הוותיק ביותר שחוזר. הפתעת הקיץ היא שמהראן לאלה חזר להתאמן לאחר שנתיים של השעיה, בגיל 37, ולפי הדיווחים הוא מרשים מאוד באימונים. עוד נצטרך לראות אם החזרה לא סמלית בלבד, אך בהחלט יכול להיות שלאלה יתברר כתוספת בעלת משמעות, בעיקר בתפקיד של מחליף שיכול להכריע משחקים בזכות המיקום וחוש יצירת המצבים המפורסם שלו. בכל מקרה, לאלה הוא לא יותר מבונוס, אם ישתלב זה יהיה בתפקיד שהיה מיועד לעידן שמש.

בגזרת החלוצים יש גם זר חדש, החלוץ הקנדי/גיאנזי אמרי וולשמן. הוא מגיע לאחר שנים בהן שיחק בליגות שונות בארה"ב וקנדה, עולם מקביל ולא מוכר שקשה מאוד להעריך את הרמה שלו ביחס לכדורגל הישראלי. היכולות שלו הן בדיוק מה שסילבס חיפש: שחקן שיכול לשחק גם באמצע וגם על הקו, עם מהירות ויכולת פריצה. השאלה היא אם הוא איכותי ובעיקר יציב מספיק כדי להיות שחקן אפקטיבי בליגת העל. בינתיים ניאלץ לסמוך על סילבס, שיש לו רקורד טוב בזיהוי כשרונות אלמוניים.

גם למרכז השדה יש זר חדש: הצרפתי קווין טאפוקו שהיה גם הוא חלק מקבוצת המנודים של ב"ש. זו החתמה מבטיחה מאוד של שחקן שבתקופה שלו בהפועל חדרה נראה כמו אחד הקשרים הטובים בליגה, קשר אחורי עם יכולת מסירה וכדרור ברמה גבוהה, והגיע בב"ש לסיטואציה בלתי אפשרית. בעוד שקיוויתי להישארות של רסמוס סויסטדט, טאפוקו מהווה שדרוג פוטנציאלי משמעותי ביכולות ההתקפיות.

חבל שגינסארי לא ממשיך

מי שכבר הודיע שלא יישאר הוא ראדו גינסארי, ולאחר ההחתמה של טאפוקו וההבנה שסילבס בונה על שיטה של שלושה בלמים זה חבל. גינסארי היה יכול להתאים מאוד כשחקן ההתקפי יותר בצמד קשרים, התנועה שלו ללא כדור הייתה משמעותית יותר בשיטה שיוצרת שטחים פתוחים באמצע. סילבס אמור לחפש קשר זר נוסף עם איכויות מאוד דומות לאלו של גינסארי, כרגע יש לו בסגל רק שלושה שחקני מרכז שדה של ממש. אחד מהם – גיא חדידה, עדיין לא מוכח.

עמדה נוספת שהפועל חיפה מחפשת בה חיזוק היא עמדת המגן השמאלי. בינתיים הוחתם אלי בלילתי, ששיחק בעונה שעברה בנצרת עלית מצמרת הליגה הלאומית. בלילתי יהיה במצב דומה לזה של חן דילמוני בקיץ שעבר, הוא יקבל הזדמנות להוכיח את עצמו לפני הגעת שחקן בכיר יותר ממנו. אולי הוא יצליח לעשות מה שדילמוני לא עשה ולשכנע את סילבס שמגיע לו צ'אנס אמיתי כמגן הראשון. בכל מקרה, אם הוא ירשים זה יאפשר לסילבס להמתין יותר ברוגע למגן איכותי, בתקווה שעם פתיחת העונה הרשמית יהיו בקבוצות הגדולות כמה מאוכזבים.

בשורה התחתונה, יש כרגע להפועל חיפה סגל מעניין שיכול לפתוח עונה כפי שהוא, אך כזה שכולל כמה סימני שאלה חשובים. בשבוע הבא, אם לא יהיו הפתעות, אתמקד בתמונה הגדולה של הסגל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות