fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כביש 6 חויב להמציא צילומים של רכב פוגע

החברה המפעילה את הכביש סירבה להמציא לנפגע בתאונת דרכים את הצילומים מנימוקים של הגנת הפרטיות. בית המשפט לא קיבל את עמדתה
תאונה | צילום ארכיון
תאונה | צילום ארכיון

בית משפט השלום בקריות קיבל תובענה של תושב הצפון, שנפגע בתאונת דרכים בכביש 6 וזהות הרכב הפוגע אינה ידועה לו, וחייב את חברת דרך ארץ הייווייז מנג'מנט קורפוריישן בע"מ, המפעילה את הכביש 6, להמציא לתובע את צילומי הרכב הפוגע.

לטענת התובע, החברה, המפעילה את הכביש, סירבה להמציא לו את הצילומים הנדרשים ונימקה זאת בהגנת הפרטיות של צד שלישי. בתגובתה לתביעה טענה החברה, כי אמנם המידע המבוקש מצוי בידה, אך היא אינה יכולה לתת אותו בלא צו שיפוטי. התובע טען עוד, כי פנה גם למשטרת ישראל על מנת לצלם את תיק החקירה, אך התברר כי התיק אינו כולל את פרטי הנהג הפוגע.

השופט שלמה מיכאל ארדמן כתב בפסק הדין: "אני סבור, שלמעוול פוטנציאלי לא קיימת זכות להסתרת זהותו מכוח דיני הגנת הפרטיות וכי בית המשפט יחייב גילויו של מידע על זהותו של המעוול… אין חלים בעניין זה, לטעמי, השיקולים המיוחדים הקיימים בעניין חשיפת גולשים אנונימיים ברשת האינטרנט… חוק חופש המידע, אמנם מונע מרשות ציבורית לגלות מידע שיש בו משום פגיעה בפרטיות. עם זאת, אין מדובר בכלל מוחלט וכאשר עסקינן בחשש לעבירות, יתאפשר הגילוי… זכות לפרטיות אין לנוהג כאן. על כל אלה אוסיף את זכותו החוקתית של המבקש לגישה לערכאות ולהגנה על זכותו החוקתית לחיים, לקניין ולגוף, אשר נפגעת, ככל ולא תתאפשר לו הגשת תביעה נגד המעוול".

השופט פסק כי על החברה המפעילה את כביש 6 להמציא לתובע את הנדרש על ידו בתוך 30 יום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות