fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירידה חדה בכמות התאונות בציר ורבורג-שדרות ירושלים

ניידת של משטרת התנועה ברחוב אחי אילת בקרית חיים. צילום: דורון גולן
שישה נערים נעצרו. צילום: דורון גולן

לאחר חצי שנה של פעילות ממוקדת לאורך ציר התנועה שדרות ורבורג בקרית חיים ושדרות ירושלים בקרית ים, מצביעים הנתונים על ירידה חדה בכמות התאונות והנפגעים לאורך ציר תנועה מרכזי זה. כך עולה מנתונים שנמסרו השבוע מאגף התנועה במשטרת זבולון.

המשטרה החליטה לערוך פעילות ממוקדת לאורך ציר תנועה זה לאחר שהתברר כי הוא מהווה רחוב "אדם" מבחינת תאונות הדרכים והסכנות התחבורתיות שנמצאות בו, בעקבות התנועה הערה של כלי רכב פרטיים ומסחריים שמשתמשים בו. על פי הנתונים שמסר קצין התנועה במשטרת זבולון, רפ"ק יוני עזרא, עולה כי נרשמה ירידה של 32 אחוז בכמות התאונות וירידה של 27 אחוז במספר הנפגעים בתאונות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עזרא מסר עוד כי פעילות המשטרה הביאה לרישום של 862 דוחות נגד נהגים שעברו עבירות תנועה שונות כגון מהירות, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל ומעבר באור אדום. עלייה של 237 אחוז לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. "המטרה שלנו היא ליצור הרתעה בקרב הנהגים שמשתמשים בציר תנועה זה" אמר עזרא ל"הד הקריות" "אנחנו רוצים להגיע למצב שנהגים ידעו שיש פעילות משטרתית לאורך הציר ושינהגו כחוק ובשיקול דעת".

ניידת של משטרת התנועה ברחוב אחי אילת בקרית חיים. צילום: דורון גולן
ניידת של משטרת התנועה ברחוב אחי אילת בקרית חיים. צילום: דורון גולן

רחוב נוסף שמוגדר "אדום" מבחינה תחבורתית הוא רחוב אחי אילת בקרית חיים, שגם בו עורך אגף התנועה פעילות ממוקדת נגד נהגים עבריינים. עיקר הפעילות מופנית נגד נהגים שחוסמים חניות ונתיבי נסיעה. בנוסף לניידות פועלים לאורך הרחוב שוטרי סיור שנותנים מענה ראשוני לכל אירוע תחבורתי או פלילי. בחצי השנה האחרונה נרשמה עלייה של 144 אחוז ברישוום דוחות נגד נהגים שעברו על החוק ומצד שני נרשמה ירידה של 44 אחוז באירועים של חסימות מעבר וחנייה.

ציר אחי אילת נחשב ציר תנועה בעייתי במשטרה לאור בתי העסק הרבים שפועלים לאורכו והתנהגותו של הנהג הישראלי המצוי שאינו חושש לחסום חנייה או נתיב נסיעה על מנת לעסוק בעינייניו האישיים, כמו קניות או סידורים בבנק. במשטרה מקווים כי לאורך זמן יפנימו הנהגים שכל עבירה תיתקל במענה מיידי של המשטרה ובמידת הצורך גם ברישום דוח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות