fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טרנסג'נדרית תובעת צעיר שהעליל שהיא חולת איידס

ג'ולי כהן, תושבת הקריות, תובעת 280 אלף שקלים מצעיר שלטענתה עשה לה שיימינג והעליל עליה עלילות שווא בין השאר גם ברשתות החברתיות
ג'ולי כהן | צילום: עצמי
ג'ולי כהן | צילום: עצמי

בימים אלו מתנהל משפט בתביעת לשון הרע שהגישה טרנסג'נדרית מהקריות נגד צעיר שטען נגדה ברשתות החברתיות כי היא חולה באיידס, על אף שהיא בריאה. בכך, נטען בכתב התביעה, הוא פגע בה וביזה אותה. לצורך אגרה הוא נתבע בסכום של 280 אלף שקלים.
בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד ליזה דמרי, נטען, כי התובעת, ג'ולי כהן, טרנסג'נדרית, חיה את חייה ללא הפרעה לסביבה ומנסה להתקיים בכבוד על ידי מתן שירותי עיסוי. עוד נטען, כי היא סובלת כל חייה מרדיפה בשל זהותה המינית. הנתבע הוא צעיר בן 23, שפרסם הודעות, בהן פניות אישיות ותוך התחזות לתובעת לעיתים בכמה וכמה מקרים כגון: "קוקסינלית חולת איידס"; "טרנסית חולת איידס" ועוד.

חלק מההודעות שקיבלה ג'ולי כהן. צילום מסך

בכתב התביעה נאמר, כי כהן היא טרנסג'נדרית מוכרת מאוד בקהילה, השומרת על אורח חיים משתף ברשתות החברתיות אך ללא אויבים של ממש. הוא מנהלת את חייה בנועם, ומתוך רצון להתקיים בכבוד מספקת שירותי עיסוי בביתה. היא מאוד ידועה בקהילה הלה"טבית ואף מחוצה לה. בקהילה, נטען עוד, שהיא קהילה די סגורה ומהודקת, כאשר כולם מכירים את כולם, נפגע שמה הטוב של התובעת כאשר הושמה ללעג וקלס ואף להאשמות של ממש בגין היותה חולה במחלת האיידס וכי יש להיזהר ממנה.
עוד נטען, כי הנתבע,  שמתגורר בנתיבות, פרסם ברשתות החברתיות כמו טלגרם, פייסבוק ובאמצעים אחרים כמו קבוצות בשם "ישראל XXX", "ישראלים חוטאים" "המנוש כחול לבן" ברשת דברי דיבה, תוך שהוא מציג עצמו בזהויות שונות כמו "מיסטר קמגרה" תוך שהוא מתייג את שם המשתמש של התובעת וכותב "טרנסית חולת איידס". "במעשיו אלו ועוד רבים, נטען בכתב התביעה, הפך הנתבע את כהן ללעג ולקלס, פגע ביכולת ההשתכרות שלה ואף גרם לסברה שאין לתאר עד כמה היא פוגעת באישה טרנסג'נדרית, כי היא לא פחות מאשר חולה במחלה סופנית מידבקת – מחלת האיידס. כל זאת, נטען, עשה הנתבע על מנת להשפיל ולבזות את התובעת בלי כל סיבה.
בחודש נובמבר האחרון קיבלה כהן הודעה בווטסאפ ממספר שאינו מזוהה אצלה ושם נמסר לה, כי הנתבע פנה אל מנהל ערוץ בטלגרם בבקשה לפרסום שמה ופרטיה של התובעת עם תמונות שלה, זאת בטענה שהיא "חולת איידס". לטענתה של כהן, אז החלה לראות, כי בקבוצות בטלגרם מפרסם הנתבע, תחת שם המשתמש "מיסטר קמגרה", פרסומים עם שמה של התובעת והעתקת פרסומים שלה כאשר אליהם מוצמדות המילים הבאות "טרנסית חולת איידס", "ג'וליה קוקסינלית חולת איידס זהירות ממנה, מקבלת קליינטים בתל אביב ובקריות. מבדיקה שערכתי היא חולת באיידס".
עו"ד דמרי טוענת, כי מיותר לציין, עד כמה הייתה התובעת מופתעת, מוכת הלם וכאב נפשי של ממש אל מול מעשי רוע צרוף שכזה. "התובעת לא הבינה מדוע הותקפה כך ובפרט שאין בינה ובין הנתבע כל היכרות קודמת".
עו"ד ליזה דמרי | צילום: דורון גולן

הנתבע, כך על פי כתב התביעה, לא הסתפק בכך, וכאשר ניסתה כהן להפסיק את דבר העוולה ופרסום דברי השקר נגדה, הוא המשיך בפרסומיו השקריים, הזדוניים והנבזיים שאין בהם אמת ואף חצי אמת. הנתבע המשיך להאשים את התובעת כאילו היא חולת איידס ואף המשיך לכדי גידוף של ממש, תוך הלבנת פניה של התובעת בפני כל משתמשי הקבוצה עת קרא לה "זונה".
בכתב התביעה נטען, כי הנתבע, באמצעות פרסומיו הפוגעניים – שנעשו בכוונת זדון של ממש, הנובעת, ככל הנראה, מתוך שנאה המושרשת אצלו לציבור נשים כמו כהן – פגע פגיעה אשר עד לימים אלו ממשיכה לתת את תוצאותיה השליליות. כהן, נטען בתביעה חשה מאוימת ממש, בריאותה נפגעה והיא מוצאת את עצמה פעמים רבים חוששות לצאת את פתח ביתה בשל הבושה ואף בשל פחד ממשי ממעשיו של הנתבע.
על מנת להדגיש, עד כמה מעשיו של הנתבע הם מ"הדור החדש" של לשון הרע הנפוצה בימינו אלה, מובאים בכתב התביעה דבריה של נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות: "פגיעה זו שבה עסקינן רותמת את הקידמה האנושית ואת חידושי הטכנולוגיה בתחום המיחשוב לשירות הפשע ומולידה סוג חדש ומסוכן של עבריינות, שאין להקל בו ראש. עבריינות זו אינה כרוכה אומנם בפגיעה פיזית-חושית המותירה סימנים בגופו של הנפגע והיא מתבצעת מרחוק ובלחיצת כפתור. אך פגיעתה רעה עד מאוד והיא נוגעת ברבדים שונים ובהם, כאמור, ביטחונו האישי ופרטיותו של הקורבן".
בכתב התביעה מתבקש בית המשפט גם להורות לנתבע לפרסם הודעות התנצלות במרשתת ובעיתון יומי בעל תפוצה ארצית ובכל דרך שיקבע בית המשפט בהתאם לנסיבות העניין.
בשיחה עם "הד הקריות" אמרה כהן כי הנתבע הינו בעל קבוצת אירוח בשם טלקוקס וההתנכלויות החלו לאחר שסירבה לפרסם בתשלום בקבוצה שלו: "נעשה לי שיימינג נוראי ורצחני בקבוצות של עשרות אלפי אנשים. אני רוצה לטהר את השם שלי. בגלל השיימינג שנעשה לי אין לי פרנסה, אין לי כלום". טרם הוגש כתב הגנה.
הבדיקה של ג'ולי כהן שמוכיחה שאינה חולה | צילום: פרטי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות