fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חמסה: תינוקת בת 7 חודשים בלעה תליון שהיה תלוי מעל מיטתה

לדברי האם, התינוקת משכה שרשרת עם תליון שהייתה תלויה מעל מיטה ובלעה את התליון וסיכת הביטחון שהחזיקה את השרשרת. רופאי בית החולים רמב"ם שלפו את הסיכה במצב פתוח ד"ר רון שאול: "הליך השליפה הסתיים בהצלחה והניתוח המורכב נמנע"
סיכת הביטחון שהוצאה מבטנה של התינוקת
היה יכול להיגמר באסון. סיכת הביטחון שהוצאה מבטנה של התינוקת (צילום: דוברות רמב"ם)

 תינוקת בת שבעה חודשים תושבת צפון הארץ הובהלה בשבוע שעבר לבית חולים רמב"ם לאחר שבלעה סיכת ביטחון. הרופאים שלפו את סיכת הביטחון שהייתה פתוחה מקצה המעי הדק של התינוקת.

היה יכול להיגמר באסון. סיכת הביטחון שהוצאה מבטנה של התינוקת  (צילום: דוברות רמב"ם)
היה יכול להיגמר באסון. סיכת הביטחון שהוצאה מבטנה של התינוקת (צילום: דוברות רמב"ם)

לדברי האם, התינוקת משכה שרשרת עם תליון שהייתה תלויה מעל מיטה ובלעה את התליון וסיכת הביטחון שהחזיקה את השרשרת. כשהאם שמעה קולות שיעול והשתנקות מכיוון מיטתה, היא רצה לשם וגילתה שבלעה את התליון יחד עם הסיכה.

 במקרה זה נאלץ ראש יחידת גסטרו ילדים בבית החולים לילדים ברמב״ם ד"ר רון שאול,להיכנס בזהירות מכיוון המעי הגס מכיוון שסיכת הביטחון הייתה תקועה בשסתום המחבר בין המעי הדק למעי הגס. התליון נפלט באופן טבעי, והתינוקת שוחררה ביום חמישי לאחר אשפוז יום.

ד"ר שאול מסביר כי במידה והיה עיכוב בהבאת התינוקת לבית החולים, הסיכה החדה הייתה יוצרת כיב מסכן חיים במעי הפעוטה. במידה ופעולת השליפה על ידי הרופאים הייתה נכשלת, היה צריך לבצע ניתוח חירום של פתיחת הבטן, אולם, כאמור, הליך השליפה הסתיים בהצלחה והניתוח המורכב נמנע.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות