fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיים חדשים לחפצים ישנים, והרבה יותר

ברחוב חיים בחיפה יש חנות, אולי לא כל כך קטנה, אבל בהחלט מטריפה. מאחורי חנות הצדקה, המציעה פריטי וינטג' מקסימים, עומדות שתי נשים שהחליטו להקדיש את חייהן למען חולי לוקמיה
עובדות מסביב לשעון. מרינה לוויש ורינה דהן | צילום: עצמי
עובדות מסביב לשעון. מרינה לויש ורינה דהן | צילום: עצמי

ביום רביעי האחרון נכנס אדם לחנות מקסימה בחיפה, וברגע היסח דעת של המוכרת, שהייתה עסוקה עם לקוח, גנב את כל הקופה על תכולתה – כסף מזומן ומפתחות של החנות ושל הוויטרינות. מכעיס, לכל הדעות, אבל עוד יותר מקוממת היא העובדה שמדובר בחנות צדקה בשם "יריד וינטג'", שכל ההכנסות ממכירותיה מיועדות לעמותת "מתגייסים למען חולי לוקמיה". את הגנב הארור, עובדה זו ממש לא עניינה.

רינה דהן ומרינה לויש, הראשונה יו"ר העמותה והשנייה סגניתה, הן שמפעילות את החנות בהתנדבות מלאה. את לחמן הן מרוויחות מעבודתן כפקידות במשרד הקבלה של בית החולים כרמל. הן עובדות שם במשמרות, כך שהן מצליחות לנתב את זמנן בין העבודה בבית החולים לעבודה בחנות. בנוסף, הן נעזרות בשתי מתנדבות מסורות ובהוריה של לויש.

בובות לאספנים | צילום: עצמי
בובות לאספנים | צילום: עצמי

הכל התחיל בספטמבר 2016, כשאשתו של חבר טוב של השתיים, בת 40, חלתה בלוקמיה אגרסיבית. בני הזוג התגוררו אז ברומניה. היא אזרחית רומנייה והוא ישראלי. הם חזרו ארצה לצורך הטיפולים, ואז התברר שעלותם עומדת על סכום "פנטסטי" של כ-1.2 מיליון שקלים. דהן ולויש החלו במשימת גיוס תרומות, מהמשפחות, מהחברים ומכל מי שהן מכירות, נסעו להתרים בכנסיות ברומניה, חזרו לארץ, קיימו ערב התרמה ענק באולמי אורנים, כשכל הגורמים נרתמו אליו בהתנדבות או מקסימום גבו מחיר סמלי, אפילו נציגות הוותיקן בארץ תרמה, אך בסופו של דבר הסכום שגויס היה לא יותר מאשר טיפה בים.

דהן מספרת: "בדרך לא דרך הגעתי לקהילה האדוונטיסטית (זרם בנצרות שומר שבת – מ"ג). הפסטור (כומר – מ"ג) שלהם הפנה אותי לנזירה, שאף היא ומשפחתה הרימו תרומה. המרכז שלהם בחיפה הוא במושבה הגרמנית, בשדרות בן גוריון, והיא הציעה לי לעשות יריד במקום. אנשים תרמו בגדים, צעצועים, כלי בית, חפצים מקסימים, הכל יד שנייה ובאיכות מעולה, ולא רק שהמוצרים נחטפו, את היריד, שנמשך שבוע, סיימנו עם הרבה יותר מוצרים ממה שהתחלנו, כי אנשים כל הזמן תרמו ותרמו. ומה נעשה עם כל הסחורה? כך נולד הרעיון לפתוח חנות וינטג' שכל הכנסותיה קודש לטיפולים בחולי לוקמיה".

מערכת לתה, 14 חלקים, מאוקראינה. 280 שקלים | צילום: מיכל גילת
מערכת לתה, 14 חלקים, מאוקראינה. 280 שקלים | צילום: מיכל גילת

דהן ולויש מצאו חנות קטנה ברחוב נורדאו בחיפה והביאו אליה את כל המוצרים שנשארו מהיריד. מכיוון שהחנות הייתה קטנה מלהכיל כל כך הרבה פריטים, הן החלו לקיים מכירות פומביות באינטרנט, אותן הן מקיימות עד היום, פעם בחודש, ובמקביל, חיפשו חנות גדולה יותר וגם מצאו אחת כזו ברחוב חיים (ויצמן) פינת נורדאו-הרצל בחיפה.

בחנות תמצאו אלפי פריטי וינטג' קסומים – חפצי נוי מקריסטל וזכוכית מורנו, תכשיטי כסף, מערכות אוכל מקרמיקה, מהסוג שכבר לא רואים היום, בובות משגעות (גם בעבודת יד), פריטים ייחודיים לאספנים, ספרים ישנים, בגדים (10 שקלים לפריט), נעליים (גם חדשות לגמרי בקופסה, שנתרמו על ידי חברות הנעלה), והכל במחירים מצחיקים עד הגיוניים בהחלט.

לצד החנות פועל בית קפה קטן, נעים ומוצל, כך שאחרי שסיימתם לנבור בחנות – משימה מאתגרת, לכל הדעות – תוכלו לשבת כאן לקפה (6 שקלים), מאפה הבית (9 שקלים), גלידה (5 שקלים), ללגום מרק תוצרת בית (10 שקלים) וגם להתקרר עם אבטיח ובולגרית (10 שקלים).

מלאכת מחשבת. בובה בעבודת יד | צילום: מיכל גילת
מלאכת מחשבת. בובה בעבודת יד | צילום: מיכל גילת

לדברי דהן, נכון לעכשיו, כל ההכנסות של העמותה מגיעות אך ורק מהמכירות בחנות, ובל נשכח שיש גם הוצאות (שכר דירה, ארנונה וכו'). הכספים מיועדים בעיקר למימון תרופות וכן לתמיכה נפשית בחולים. עתה שוקדת דהן על הפרויקט הבא של העמותה: הסעת חולים שמתקשים להתנייד לטיפולים, והיא כבר בקשר עם כמה תחנות מוניות, ובעתיד הקרוב, היא מקווה, לפתוח חנות נוספת.

באשר לאשת החבר שחלתה בלוקמיה. היא בת 43, עברה ניתוח להשתלת מח עצם, שלא צלח, ומקבלת טיפול ביולוגי. היא קיבלה אזרחות ישראלית ארעית, עשתה ביטוח רפואי ונישאה בארץ לבן זוגה באופן רשמי.

התפריט והמחירים המצחיקים | צילום: מיכל גילת
התפריט והמחירים המצחיקים | צילום: מיכל גילת

דהן ולויש פונות לכל מי שיכול לסייע. הן זקוקות בדחיפות למזגן שיצנן את הקומה השנייה של החנות (מחלקת ההלבשה) והן מאוד ישמחו למצלמות במעגל סגור (אפרופו, הגנב שביקר בחנות בשבוע שעבר). כל תרומה כזו תתקבל בשמחה. גם תרומות של פריטים ישנים במצב טוב – חפצי נוי, ספרים, בגדים – להכל יש כאן מקום.

לויש מסכמת את המפגש בינינו: "אנחנו נותנים חיים חדשים לחפצים ישנים", ואני מוסיפה: "לא רק לחפצים, בעיקר לבני אדם".

"יריד וינטג'", עמותת "מתגייסים למען חולי לוקמיה", רחוב חיים (ויצמן) 2, חיפה
טל': 052-8540091 (רינה), 052-6988798 (מרינה)
שעות פתיחה: א', ב', ד', ה' – 19:00-09:00 | ג', ו' – 14:00-09:00
המכירה הפומבית הבאה תתקיים ב-22 ביוני באתר בידספיריט

אבטיח ובולגרית ב-10 שקלים | צילום: מיכל גילת
אבטיח ובולגרית ב-10 שקלים | צילום: מיכל גילת

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות