fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שני תלמידים מהקריות יתמודדו בחידון התנ"ך העולמי

אוראל בנימיני מתיכון רבין קרית ים ודביר ברחד מהישיבה התיכונית קרית אתא, זכו בחידון התנ"ך הארצי לנוער ויתמודדו בחידון התנ"ך העולמי
עמית אלגזר, דביר ברחד, גלעד אברהמוף ואוראל בנימיני. צילום: שלומי אמסלם

השנה, התקיים חידון התנ"ך בסימן "הגנה ותקומה", "בְּאַחַת יָדוֹ עֹשֶׂה בַמְּלָאכָה וְאַחַת מַחֲזֶקֶת הַשָּׁלַח".(נחמיה ד',יא'), ובמעמד מנכ"ל משרד החינוך, מר עמית אדרי וראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך.

16 המתמודדים שעלו לשלב החידון הארצי יקבלו ציון 100 בבגרות בתנ"ך ביחידות הבסיס (2 יחידות לימוד). ארבעת הזוכים, (2 מ"מ 2 מממ"ד) ישתתפו בחידון התנ"ך העולמי אשר יתקיים ביום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל.

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי אמר : "התנ"ך, ספר הספרים, עיצב את דמותו הרוחנית, המדינית והתרבותית של העם היהודי. הוא עיצב את ערכיו שהפכו להיות הדבק המחבר לאורך כל ההיסטוריה. גם היום כששומעים את קולות המחלוקת, אין בהם כדי לערער על המקשר והמשתף בין כולנו.

הזוכים ייצגו את ישראל בחידון התנ"ך העולמי שיתקיים ביום העצמאות. מקום ראשון ממלכתי: עמית אלגזר (מקיף יא אשדוד) . מקום שני ממלכתי: אוראל בנימיני (תיכון רבין קריית ים). מקום ראשון ממלכתי דתי: דביר ברחד (הישיבה התיכונית קריית אתא) . מקום שני ממלכתי דתי: גלעד אברהמוף (ישיבת בני עקיבא נתניה)

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי: "חידון התנ"ך מתקיים יומיים לפני ערב ליל הסדר. אותו ערב שהוא חלק מליבת הסיפור של עמנו.  אתן המתמודדות ואתם המתמודדים ממשיכים את הסיפור. גם בתנאים המורכבים והלא פשוטים של הקורונה, לא ויתרתם. התמדתם והגעתם אל הרגע הזה. צללתם אל תוך האוקיינוס הגדול של החוכמה. שאבתם אותו באהבה ובשקיקה. השקעתם בלימוד התנ"ך חודשים, לכן כל אחת ואחד מכם ראוי לתואר המכובד ידען של התנ"ך.  הידע שרכשתם הוא נכס צאן ברזל שישרת אתכם בכל עת. הוא מתנה גדולה, שאת פרותיה תקטפו לאורך השנים".

ד"ר סער הראל, מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך: בתום שנה מורכבת קיבלו על עצמם התלמידים הזוכים אתגר מחוץ לתכנית הלימודים ומערכת השעות ועמדו בו בהצלחה מרובה. הלמידה לקראת התחרות מהווה מודל להשראה לנוער חדור מוטיבציה, חולם ומגשים. התנ"ך מאחד את החברה הישראלית כעם, מעשיר ומשמר את השפה העברית, ובונה את עתידנו כאומה".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות