fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שידרוג מערך ניטור האוויר במפרץ חיפה

איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה חותם את המכרז הגדול ביותר בהיקפו שנעשה בארץ, לשדרוג מערך ניטור האוויר. בימים אלו אושרה החברה שתפעל להחלפת הציוד ב-16 תחנות הניטור המופעלת על ידי האיגוד ברחבי מפרץ חיפה. הציוד המשמש כיום לניטור הינו המתקדם ביותר ועפ"י תקנים מחמירים, וכעת ישודרג לדגמים החדשים ביותר הקיימים בשוק.

המהלך שצפוי להתחיל לאחר פסח, הינו חלק מתכנית עבודה רב שנתית של איגוד ערים, הכוללת החלפה תקופתית של הציוד, בהתאם לתקני מנ"א (מערך ניטור ארצי של המשרד להגנת הסביבה) ושינויים רלוונטיים הנוגעים לתשתית, כגון תקנים של חברת החשמל.

לדברי ד"ר עופר דרסלר, מנכ"ל איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה, שדרוג מערך הניטור כולל גם הגדלת תקנים באיגוד ומינוי בעלי תפקידים רלוונטיים בתחום איכות האוויר: " מערך הניטור באזור מפרץ חיפה הינו מהצפופים בעולם והצפוף ביותר בארץ, מעבר לנדרש עפ"י הקריטריון האירופאי. יחד עם זאת, ככל שמתרחב הידע אודות חומרים שעלולים לסכן את בריאותנו ומתפתחת הטכנולוגיה למדידת חומרים אלו, יש מקום להשתכלל, להרחיב את הנעשה בתחום ולהיעזר בכלים המובילים בעולם. במקביל, עשינו מאמצים להגדלת כוח האדם שמפקח בזמן אמת על הנתונים. פעילות זו תסייע בעבודה הנמשכת של פיקוח ושיפור באיכות האוויר במפרץ חיפה.

תחנת ניטור (צילום: יח"צ)
תחנת ניטור (צילום: יח"צ)

מערך הניטור של איגוד ערים כולל 22 מזהמים אשר הינם הרלוונטיים ביותר בהקשר לפליטתם מהפעילות התעשייתית והתחבורתית באזור מפרץ חיפה. חומרים נוספים הנדרשים עפ"י החוק נמדדים ע"י המשרד להגנת הסביבה, כך שהמצב הנוכחי הוא ניטור תדיר של 25 מתוך 27 המזהמים בתקנות אוויר נקי ומעקב בתדירות נמוכה יותר אחר 2 הנותרים: סטירן שאינו נפלט מהמפעלים באזור ו-TSP, כלל חומר חלקיקי מרחף אשר ממנו נמדדים החלקיקים הרלוונטיים מבחינה בריאותית (pm2.5, pm10).

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות