fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שאלון ההצקות של אורט אפק: משרד החינוך הורה לבית הספר להסירו

"שאלון הצקות" של אורט אפק (צילום: פרטי)
"שאלון הצקות" של אורט אפק (צילום: פרטי)

משרד החינוך במחוז חיפה והצפון הודיע לחטיבת הביניים אורט אפק בקרית ביאליק כי על בית הספר להשתמש בשאלון המאושר על ידי משרד החינוך וזאת בעקבות הידיעה של "הד הקריות" בשבוע שעבר על "שאלון הצקות" שהנהלת בית הספר מפיצה בקרב התלמידים.

תלמידי אורט אפק מתבקשים מעת לעת למלא שאלון שבו הם נדרשים לכתוב שמות של תלמידים שפוגעים ומעליבים תלמידים אחרים. הידיעה על שאלון זה גרמה לכעס בקרב הורים שטענו כי מדובר במעשה בלתי חינוכי שעלול לשמש את התלמידים לעשות "שיימינג" (ביוש פומבי-ד"ג) או "לחסל חשבונות" עם תלמידים אחרים. ההורים גם הביעו פליאה על כך שהפצת שאלון זה לא הובאה לידיעתם. ההורים חוששים כי השמות המופיעים טפסים יודלפו לכלל התלמידים והאם דבר זה נעשה לאחר התייעצות עם בעלי מקצוע מוסמכים מתחום בריאות הנפש כדי שיצביעו על ההשפעות של הפצת טופס שכזה בקרב התלמידים.

רשת אורט הודיעה כי היא מגבה את בית הספר ומסרה השבוע: "בידיעה שהעירייה גיבשה את התכנית עם מיטב בעלי המקצוע בתחום, הרשת מגבה את התכנית ולוקחת בה חלק. הרשת מברכת על כל יוזמה של העירייה למגר את נושא הבריונות, וכן כל צעד שישמור על תלמידינו מוגנים ובטוחים".

"שאלון הצקות" של אורט אפק (צילום: פרטי)
"שאלון הצקות" של אורט אפק (צילום: פרטי)

אולם גורמים במשרד החינוך הרימו גבה בתמיהה כשראו את השאלון הפנימי של אורט אפק ואף העלו תהיות לגביו. העניין נשלח לבדיקה אצל הגורמים המקצועיים של משרד החינוך והשבוע נמסר כי "השאלון הינו פנימי. הגורמים המקצועיים במשרדנו הנחו את הנהלת בית הספר להשתמש בעתיד בשאלון אח"מ (אקלים חינוכי מיטבי) המאושר על ידי משרד החינוך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות