fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רשת עתיד היא היחידה שניגשה למכרז להפעלת אורט ביאליק

עיריית קרית ביאליק מבקשת למצוא מפעיל חדש לתיכון הוותיק, הפועל בעיר זה 55 שנה. רשת עתיד היא היחידה ניגשה למכרז. ברשת אורט מאיימים בנקיטת הליכים משפטיים וצעדי מחאה
נדחתה הצעת רשת עתיד. אורט קרית ביאליק | צילום: דורון גולן
אורט קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

רשת החינוך עתיד היא הרשת היחידה שניגשה למכרז להפעלת בית הספר התיכון שש-שנתי אורט קרית ביאליק. רשת אורט, המפעילה כיום את בית הספר, אינה מוכנה לוותר עליו ומאיימת בנקיטת צעדים משפטיים נגד העירייה בדרישה לבטל את המכרז.

רשת אורט מפעילה את אורט ביאליק זה 55 שנים. מבין כותליה יצאו  בוגרים רבים שהשתלבו בצמרת הביטחונית, הכלכלית, הפוליטית והתרבותית בישראל. בין הבוגרים: העיתונאי הבינלאומי רונן ברגמן, הרמטכ"ל אביב כוכבי, הכדורסלן גיא גודס וגם ראש העירייה אלי דוקורסקי. באורט ביאליק לומדים כ-2800 תלמידים, כ-120 ילדים עם אוטיזם ועובדים בו מאות אנשי צוות הוראה וסייעות. הרשת מפעילה גם את המכללה להנדסאים הצמודה לבית הספר שבה לומדים כאלף סטודנטים. התקציב השנתי של בית הספר, שמגיע ממשרד החינוך, עומד על כ-55 מיליון שקלים. הרשת מפעילה 260 בתי ספר ברחבי הארץ.

משרד הפנים אמר "לא, העירייה פרסמה מכרז

בהצעת התקציב של העירייה לשנת 2020, ביקש דוקורסקי לצרף את תקציב אורט ביאליק אל תקציב העירייה ובכך להעמיד את סך התקציב על כ-360 מיליון שקלים. דבר זה מאפשר לעירייה לקבל הלוואות בגובה של עד 60 אחוז מהתקציב. ללא התקציב של רשת אורט, עומד תקציב העירייה על כ-310 מיליון שקלים. בישיבת אישור התקציב במועצת העיר, בחודש פברואר האחרון, ביקש יו"ר האופוזיציה העירונית, יוסי ברבי, להוציא את סעיף התקציב של אורט מסך התקציב העירוני, אך בקשתו נדחתה והתקציב אושר במועצת העיר.

משרד הפנים הודיע לעירייה כי אינו מקבל את הכנסת תקציב רשת אורט כחלק מהתקציב העירוני, והעירייה הוציאה מכרז למפעיל חדש לבית הספר. אתמול, רביעי בערב, נפתחה תיבת ההצעות, ובתוכה הייתה מעטפה אחת – הצעתה של רשת החינוך עתיד. על פי אתר האינטרנט של רשת עתיד, היא מפעילה 45 מוסדות חינוך ברחבי הארץ.

מכתב התראה לעירייה

באמצעות משרד עורכי הדין כבירי, נבו, קידר, בלום ושות', שלחה רשת אורט מכתב התראה לעירייה, שבו נאמר בין השאר: "החלטת העירייה שלא לדאוג כי זכויות עובדי המינהל, אשר מועסקים בבית הספר זה שנים רבות ומהווים חלק בלתי נפרד מצביון בית הספר יישמרו בעת המעבר לבעלות חדשה… ברשימת הפגמים ניתן למנות אף את החלטת העירייה שלא להתייעץ עם ועד ההורים המוסדי על ההחלטה לצאת למכרז ועל המשמעויות הנובעות ממנה, עניין מקובל בהחלפת בעלויות על מוסדות חינוך, במיוחד כאשר בית הספר מונה כיתות לילדים אוטיסטים שהיציבות עבורם חשובה".

רשת אורט מסרבת להכניס את תקציב בית הספר לתקציב העירוני או להכניסו לחשבון משותף על העירייה. הטענה המרכזית של הרשת היא שהכסף מיועד לבית הספר ולעובדיו, ואין לעירייה רשות לעשות בו דבר. עוד נודע, כי בעקבות המתיחות שנוצרה בן העירייה לאורט, שוררת כעת מתיחות גם בין ראש העירייה אלי דוקורסקי ומנכ"ל אורט ביאליק, רמי פורת, והם נמנעים מכל מגע ושיחה ביניהם.

מאיימים בצעדי מחאה

יו"ר ועד העובדים שלט רשת אורט, חיים אלגריסי, מסר, כי הרשת דורשת לבטל את המכרז להפעלת בית הספר ולהשאירו בידי אורט. לדבריו, אם העירייה תאשר את המכרז, תפעל רשת אורט לביטולו באמצעות בית המשפט וקיום הפגנות מחאה. "אנחנו לא בוחלים בשימוש באמצעים משפטיים ומחאתיים", מסר אלגריסי, "לא ניתן לפגוע בזכויות העובדים ובתלמידים של בית הספר".

נודע, כי מומחה יבדוק שכל תנאי המכרז מתקיימים, ולאחר מכן תתקבל החלטה סופית. עם זאת, לראש העירייה ישנה סמכות לבטל את המכרז ולהסביר למועצת העיר מדוע עשה כך.

"העירייה הסתבכה מכל הכיוונים", אומר גורם בכיר המכיר היטב את הנושא, "הוצאת אורט מהעיר תביא לפגיעה בעובדים, שינוי התקציב וקיצוצים בפעילות העירייה ואף פיטורי עובדים".

מרשת החינוך עתיד נמסר בתגובה: "רשת עתיד הגישה את הצעתה למכרז בקרית ביאליק. רשת בתי הספר עתיד היא הרשת המובילה כיום בישראל, על פי נתוני משרד החינוך, בין היתר בהובלת תלמידים לקבלת תעודת בגרות איכותית… הרשת מפעילה כיום 50 מוסדות חינוך ב-33 רשויות ובפרישה ארצית רחבה. בימים אלו זכתה רשת עתיד במספר מכרזים משמעותיים בישראל להפעלת בתי ספר תיכוניים, ביניהם בית הספר המקיף בבנימינה, שם תחליף את רשת אורט לאחר עשרות שנים".

מעיריית קרית ביאליק נמסר: "ועדת המכרזים פתחה את תיבת המכרזים. ההחלטות יתקבלו לאחר בחינת ההצעה שהוגשה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות