fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רמב"ם הצטרף לפיתוח החיסון הישראלי לקורונה

יותר מ-150 חולי קורונה קורונה מאושפזים ברמב"ם ובבני ציון. 108 חולים במצב קשה
מחלקת קורונה בבית החולים רמב"ם. צילום: דוברות רמב"ם

היחידה למחקרים קליניים באגף המחקר ברמב"ם, בראשות ד"ר אביבית פאר, הצטרפה לקבוצת בתי החולים והמכונים שבהם מתבצע החלק המוגדר כ"פאזה 2" של פיתוח חיסון המכון הביולוגי בנס ציונה נגד וירוס הקורונה. החיסון יינתן בימים הקרובים לעשרות מתנדבים.

מדוברות משרד הביטחון נמסר כי "הפאזה השניה בניסוי תכלול בדיקות בטיחות רחבות על כ-1,000 מתנדבים בריאים בגילאי 18 ומעלה. שלב זה נועד להשלים את בדיקות הבטיחות בחיסון, לדייק את המינונים הנכונים ולהמשיך ולבחון מדדים ליעילותו. הפאזה השניה תימשך מספר חודשים. הצלחתה תאפשר לצאת לניסוי רחב היקף לבחינת יעילות החיסון בהשתתפות עד 30 אלף מתנדבים (פאזה 3) בישראל ו/או בחו"ל".

ד"ר פאר הוסיפה: "רמב"ם מצורף לקבוצת מחקר של פיתוח החיסון הישראלי של נס ציונה  במתנדבים בריאים. אנחנו מאוד גאים שהיחידה שלנו שפועלת שנתיים בתחום מחקר בפיתוח תרופות, עם פוקוס על חיסונים חדשים, נרתמה לעניין למען בריאות טובה  יותר של כלל האוכלוסיה". מתנדבים שמעוניינים להרשם לקבלת החיסון של המכון הביולוגי בנס ציונה מוזמנים ליצור קשר עם מתאמות המחקר: 0502060316.

ברמב״ם הסתיים מבצע חיסון המנה הראשונה של החיסון של חברת פייזר. במהלך המבצע  רמב״ם חיסן 14692 אנשים: 4085  מעובדי רמב״ם (76.5 אחוזים). ובנוסף חוסנו 10458 איש מהקהילה. בממוצע נעשה שימוש ב  5.53 חיסונים לבקבוקון חיסון. במערך הקורונה ברמב״ם מאושפזים 100 חולי קורונה. 60 מוגדרים קשה, מתוכם –  24 מונשמים.

צה"ל יתגבר באמצעות יחידת מילואים את המערך הלוגיסטי במרכז הרפואי בני ציון. עומס רב במחלקות הפנימיות כתוצאה מהסבת  אחת המחלקות הפנימיות בביה"ח למחלקת קורונה שנייה.

55 חולים מאושפזים כעת במחלקות קורונה במרכז הרפואי בני ציון בחיפה, מתוכם 48 במצב קשה, ארבעה מהם מונשמים ושבעה במצב בינוני. טווח גילאי החולים 40-96 שנים.

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן: "לנוכח העומסים, מחסור בכוח אדם, בעיקר אחים ואחיות גם כתוצאה מבידוד שבו מצויים חלק מאנשי הצוות, בצה"ל נענו בחיוב, לבקשתנו וכבר בימים הקרובים, תתגבר יחידת מילואים את המערך הלוגיסטי בבית החולים". ד"ר הוכמן אמר עוד: "כתוצאה מהסבת אחת מהמחלקות הפנימיות בביה"ח למחלקת קורונה שנייה, יש עומסים במחלקות הפנימיות הנוספות בבית החולים".

יצוין כי אתמול נסגרו ארבעה חדרי ניתוח ומבוצעים רק ניתוחים דחופים ומצילי חיים, והפעילות האלקטיבית בביה"ח פחתה בכ-40 אחוזים.

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות