fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רחובות אדומים בקריות

על פי נתוני הלמ"ס, ערכה עמותת אור ירוק ניתוח נתונים ומיפתה את הרחובות האדומים שבהם נרשמו מרבית הנפגעים בתאונות דרכים
תאונת דרכים ברחוב העצמאות בקרית אתא. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

עמותת אור ירוק ערכה ניתוח נתונים המתייחס למספר הנפגעים מתאונות דרכים ברחובות בכל רחבי המדינה בשלוש שנים 2017-2019. ניתוח הנתונים כולל רק רחובות שבהם אירעו לפחות שלוש תאונות דרכים בשנת 2019. באור ירוק גיבשו רשימה ארצית של 317 רחובות אדומים שבהם נפגעו 6,347 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. מתוך הנפגעים, 67 בני אדם נהרגו ו-751 בני אדם נפצעו קשה.

מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה, שלח מכתבים לראשי העיריות, קרית מוצקין, קרית ים וקרית אתא, בכדי להסב את תשומת ליבם לרחובות אדומים ומסוכנים בתחומם, שיש לטפל בהם כדי למנוע את הנפגע הבא.

בקרית מוצקין הרחובות האדומים: שדרות משה גושן עם 15 פצועים מהם שלושה פצועים קשה. בשדרות ויצמן נרשמו 13 נפגעים, מהם שני הרוגים. בשדרות בן גוריון נפצעו 11 בני אדם מהם אחד קשה. בקדיש לוז נפגעו שישה בני אדם מהם ארבעה נפצעו קשה.

בקרית אתא סומנו שלושה רחובות כרחובות אדומים. רחוב העצמאות עם 23 נפגעים, בהם הרוג אחד וארבעה פצועים קשה. רחוב זבולון עם 21 פצועים מהם ארבעה פצועים קשה ודרך יצחק רבין עם תשעה םצועים מהם שניים פצועים קשה.

בקרית ים נצבעו שדרות ירושלים בצבע אדום עם 42 פצועים כשתשעה מהם פצועים קשה.

במכתבו הוסיף קיטה: "אני פונה אליך בבקשה כי תפעל לשיפור הבטיחות באותם רחובות "אדומים" מרובי נפגעים. אני סמוך ובטוח כי חיי אדם עומדים לנגד עיניך ועמותת אור ירוק המקדמת את המאבק להצלת חיי אדם בכבישים עומדת לרשותך בכל עת ונכונה לכל סיוע אפשרי".

עוד עולה מנתוני אור ירוק כי למרות הקורונה והסגרים הארוכים שריתקו את הציבור לבתים לאורך חודשים נרשמה עליה בהרוגים בתחום העירוני בשנת 2020. נתון המעיד על הכישלון הגדול של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, כמו גם הרשויות המקומיות, בצמצום מספר ההרוגים בערים ובישובים. 141 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2020 לעומת 135 בני אדם שנהרגו בתחום העירוני בשנת 2019, שישה בני אדם יותר. 46 אחוזים מכלל מההרוגים בשנת 2020 היו בתחום העירוני, נתון הגבוה בכ-20 אחוזים בהשוואה למספר ההרוגים בתחום העירוני בשנת 2019 שעמד על 38 אחוזים.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות