fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוקחת של כללית הצילה חיי מטופלת

מונא סכראן, רוקחת כללית, הבחינה כי שילוב של תרופות שנטלה מטופלת על דעת עצמה מסכן את חייה. לאחר התייעצות, נרשמו לה תרופות חדשות ובטוחות
נדלקו נורות אדומות. הרוקחת מונא סכראן | צילום: דוברות כללית
נדלקו נורות אדומות. הרוקחת מונא סכראן | צילום: דוברות כללית

לטיפולה של מונא סכראן, רוקחת אחראית בבית מרקחת של כללית במחוז חיפה והגליל המערבי, הגיעה מטופלת שסבלה מכאבי גב חריפים וניכר היה עליה שהיא מתייסרת מאד. היא הגיעה כדי לקבל תרופה להרגעת כאבים שנרשמה לה בבית חולים. אולם, במהלך השיחה עם המטופלת, הבינה סכראן, כי היא מרבה ליטול בו בזמן מספר תרופות, כולל תרופה שרכשה באופן פרטי. מיד נדלקו אצלה נורות אדומות בחשד שמדובר בשילוב מסוכן של תרופות.

לאחר בדיקה בספרות המקצועית אומת חששה של הרוקחת, כשהתברר ששילוב של שתי תרופות הוא מסכן חיים ואף עלול לגרום לדיכוי נשימתי עד מוות.

מעיון נוסף בתיק הרפואי נמצא, כי בשל הכאב שלא הגיב היטב לתרופות, נרשמו לה כמעט בכל ביקור תרופות שונות לשיכוך כאבים, אך רוב השילובים שהיא קיבלה היו בעייתיים, בעיקר בשל נטילת תרופה ברכישה פרטית, ללא ידיעת הרופאים.

סכראן הסבירה למטופלת שיש להימנע מנטילת תרופות ללא ייעוץ, למרות שהיא מבינה את המצוקה והצורך להרגיע את הכאב. המטופלת נדהמה מחומרת הדברים שאמרה לה הרוקחת שאין ליטול תרופות ללא ייעוץ מקצועי, אך הודתה לה על האזהרה שנתנה לה. היא הבטיחה שמעתה לא תיטול שום כדור נוסף ללא התייעצות עם הצוות הרפואי וכי תפעל לפי תוכנית הטיפול שגובשה בתיאום בין הרופא המטפל והרוקחת, למניעת התוויות נגד מסכנות חיים.

לאחר התייעצות עם ד"ר אורה פוניה זינגר, רכזת הרוקחות הקלינית במחוז והרופא המטפל, לאיתור תרופה שעשויה להקל על כאבי המטופלת, נרשם טיפול חדש. המטופלת מסרה על הקלה ניכרת במצבה וכן את תודתה לרוקחת הערנית והמקצועית שגם הצילה את חייה וגם שיפרה את איכותם.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות