fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: שנה וחצי מאסר למטפלת שהתעללה בקשיש בן מאה

משפחתו של הקשיש התקינו מצלמה נסתרת שהוכיחה כי מטפלת מכה ומתעללת בקשיש. הנאשמת הודתה במעשיה בכתב האישום והביעה חרטה.
קשישה עם סימני אלימות
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על עובדת זרה מאוקראינה, שנה וחצי מאסר בפועל, לאחר שהתעללה בקשיש בן כמאה, תושב קרית מוצקין. בכתב האישום שהוגש נגד העובדת הזרה, בת 59, נטען כי במהלך חודש מרץ האחרון, דאגו בני משפחתו של הקשיש, להתקין מצלמות בדירתו.

מכתב האישום עולה, כי באותו היום, בשעות הלילה, לאחר שהקשיש שכבר במיטתו, הוא התיישב וירק על הרצפה. בעקבות כך, נכנסה הנאשמת לחדרו והחלה לצעוק ולקלל אותו. "היא תפסה אותו בידו, והכתה אותו באמצעות ידיה בראשו ובגבו. הנאשמת לא שעתה לקולות המצוקה שהשמיע, והמשיכה לצעוק עליו. כאשר ניסה הישיש לסגת מפניה, קרבה זו למיטתו, תפסה אותו בידה והכתה אותו בפניו. הישיש התכווץ, הנאשמת המשיכה לצעוק עליו, ירקה עליו, ושבה לחדרה בהזהירה אותו לבל יירק", נכתב בכתב האישום.

בהמשך כתב האישום מפורט, כי יותר מאוחר באותו הלילה, נכנסה הנאשמת לחדרו של הקשיש, תוך שהיא צועקת עליו, נטלה נעל בית והכתה אותו באמצעותה. בתו של הקשיש, שצפתה במתרחש בזמן אמת, הזעיקה את בעלה שצלצל אל הנאשמת, דרש ממנה להפסיק את מעשיה והזעיק את המשטרה למקום.

הנאשמת נעצרה ונלקחה לחקירה ובהמשך הוגש נגדה כתב האישום. הקשיש נפטר כארבעה חודשים לאחר אותו אירוע. במהלך המשפט, הובאה בתו של הקשיש להעיד בבית המשפט. היא סיפרה על איש חזק מאוד, ניצול שואה וגיבור מלחמה, שקיבל בשנת 1940 מדליה על אומץ ליבו בזמן ששירת בחיל הפרשים של הצבא הפולני. לדבריה, הנאשמת נשכרה כשמונה חודשים לפני אותו אירוע, בשל היותה דוברת השפה הפולנית, אותו דיברה אימה, אשתו של הקשיש, שנפטרה בחודש מרץ 2014. בעדותה ציינה הבת, כי אביה הושפל והוכה קשות על ידי הנאשמת בימיו האחרונים ולדבריה, בעקבות התנהגותו, חשדו בני המשפחה שמשהו רע קורה בבית.

עוד העידה הבת, כי שבוע לפני שנפטרה, סיפרה לה אימה, שהנאשמת סטרה לה, אך בני המשפחה לא האמינו לה מאחר וסבלה מאלצהיימר. עוד העידה הבת, שבמהלך השבעה, סיפרו לה השכנים כי הקשיש צועק יותר מהרגיל ואחת השכנות אף שמעה מהבית קולות חבטה ואת הקשיש צועק. הבת העידה גם, כי כשהיא או אחת המטפלות שהחליפו את הנאשמת בשעות הפנאי שלה, היו מתקרבות אל אביה, הוא היה מתכווץ ומתגונן עם ידו. בעקבות כך החליטו בני המשפחה להתקין מצלמות בדירת הקשיש ובאותו הערב נעצרה הנאשמת.

בדיון גזר הדין שהתקיים השבוע בבית המשפט המחוזי בחיפה, אמרה הנאשמת: "אני מבקשת מבית המשפט המכובד, מהמעבידים שלי וגם מאלוהים לסלוח לי". השופטת דיאנה סלע אמרה בדיון, כי היא לוקחת בחשבון את העובדה שהנאשמת הודתה בעובדות כתב האישום ואף הביעה חרטה על מעשיה. השופטת סלע גזרה על הנאשמת שנה וחצי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שנה וקנס בסך 5000 שקלים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות