fbpx

קרית ים: נבחרו החברות הזוכות להקמת 250 דירות במקום בניין העירייה הישן

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מפרסמת היום, כי החברות "מור מרגלית בריטניה ישראל בע"מ" ו"פרדי אקוויטי ייזום ושיווק נדל"ן בע"מ" הן הזוכות במכרז לבניית 250 דירות בבנייה רוויה, שטחי מסחר, מוסדות ציבור ומבנה לשימור במרכז קרית ים. המבנים הקיימים, בהם גם בניין העירייה הישן, ייהרסו
"מתחם עיריית קרית ים" | הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים
"מתחם עיריית קרית ים" | הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מפרסמת היום (שני), כי החברות "מור מרגלית בריטניה ישראל בע"מ" ו"פרדי אקוויטי ייזום ושיווק נדל"ן בע"מ" הן הזוכות במכרז לבניית 250 דירות בבנייה רוויה, שטחי מסחר, מוסדות ציבור ומבנה לשימור במרכז קרית ים, במקום בו עומד כיום הבניין הישן של העירייה. החברה תשלם על הקרקע לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כ-44,199,999 שקלים, לא כולל מע"מ והוצאות פיתוח.

המתחם ששווק במכרז שזכה לשם "מתחם העירייה קרית ים" מתפרש על שטח של כ-15 דונם בפינת הרחובות נמיר, בן צבי ומשה שרת. מדובר במתחם מגורים בעירוב שימושים הכולל, כאמור, 250 דירות במגדלי מגורים עם חזית מסחרית וקומת משרדים במקום המבנים במתחם המיועדים להריסה ובהם בית העירייה הישן.
המתחם כולל כיכר עירונית חדשה, שימור מבנה הספרייה הישן לטובת שימוש ציבורי, מסחר ומלונאות (כ-4,500 מ"ר), תעסוקה (כ-4,500 מ"ר), מבני ציבור (כ-1,000 מ"ר) ותשתית דרכים (כ-3 דונם).

יוקם בהשקעה של כ-40 מיליון שקלים. בניין העירייה החדש | הדמיה: פייביש אדריכלים
יוקם בהשקעה של כ-40 מיליון שקלים. בניין העירייה החדש | הדמיה: פייביש אדריכלים

תזכורת: בניין העירייה החדש ייבנה בפינת הרחובות משה שרת וספיר, מול מרכז הקליטה, במסגרת הסכם, עליו חתמה העירייה מול רמ"י. על פי ההסכם רמ"י תממן את רוב עלות הבנייה של בניין העירייה החדש, כשבתמורה, העירייה תפנה את שטח הבניין הקיים. כמו כן, העירייה אמורה לקבל שטחים בבניינים החדשים שייבנו במקום בניין העירייה הישן.

במכרז להקמת בניין העירייה החדש זכתה חברת "א. אדרת". הוא ישתרע על שטח של כ-4,500 מ"ר, כולל חניון תת קרקעי, ועלות הקמתו מוערכת בכ-40 מיליון שקלים. חלק מהקומות יוקצו לעיריית קרית ים, שתקבל עבורן דמי שכירות וגם ארנונה. הבניין החדש, שיוקם יהיה בן ארבע קומות. הוא יאכלס את כל מחלקות העירייה, הפזורות היום במספר מבנים ברחבי העיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות