fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: אושר חוק העזר האוסר הכנסת כלים חד פעמיים מפלסטיק לגנים בעיר

השרה להגנת הסביבה חתמה על חוק העזר העירוני של קריית ביאליק, שלפיו תאסור העירייה הכנסת כלים חד-פעמיים מפלסטיק לגנים והפעלת מוזיקה רועשת בהם
כלי פלסטיק חד פעמיים | צילום: zalul.org.org

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג חתמה על תיקון חוק העזר העירוני של קריית ביאליק, שלפיו תאסור העירייה הכנסת כלים חד-פעמיים מפלסטיק לגנים שבשטחה, במסגרת תיקון החוק תיאסר גם הפעלת מכשירים הגורמים רעש לגנים בשטח העירייה.

 השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "עוד ועוד ראשי רשויות מצטרפים למאבק החשוב שאנו מובילים כנגד תופעת השימוש בכלים חד-פעמיים והזיהום הסביבתי שהם יוצרים. אני מברכת את ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי וקוראת לעוד ראשי רשויות ליישם מהלכים דומים, המשרד יסייע לכל רשות ורשות להוציא לפועל את המהלך".

ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי: "כפי שחינכנו את הילדים לא לקטוף את פרחי הבר וכפי שהילדים מביאים לגן ולבית הספר את ארוחת הבוקר בכלי רב פעמי, כך נטמיע את השימוש בכלים הרב פעמיים בכל המרחב הציבורי".

בסיוע המשרד להגנת הסביבה, יזמה עיריית קריית ביאליק את תיקון חוק העזר העירוני למניעת מפגעים ושמירת הסדר והניקיון.

התיקון לחוק העזר אושר על ידי מועצת העיר ונחתם על ידי השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג והוא מגדיר כלים חד-פעמיים ככלים המיועדים לצורכי אכילה ושתיה ושעל פי טיבם והחומרים מהם יוצרו, אינם מיועדים לשימוש חוזר.

על-פי התיקון, יחול איסור על הכנסת כלים חד פעמיים לגן ציבורי, חורשה או שדרה וכל מקום אחר ברחוב שצמחים צומחים בו, בין שהוא גדור ובין שאינו גדור וכן אגם או בריכה שברשות הרבים.

האיסור יפורסם ברבים על גבי שלט או מודעה שיוצגו במקום בולט בגן או בכניסה אליו ובאתר האינטרנט של העירייה.

ליישום החוק העירייה תכשיר עמדות שטיפת כלים בפארקים ציבוריים בהם יותר קיום פיקניקים ובנוסף תתקיים פעילות הסברה נרחבת להטמעת השינוי הסביבתי .

בנוסף, על פי התיקון לחוק, תיאסר הבערת אש בגנים בשטח העירייה ושריפת פסולת ותיאסר הפעלת מכשירים הגורמים לרעש, לרבות מערכת הגברה, רמקולים וגנרטורים.

עם קידום מהלך זה מצטרפת עיריית קריית ביאליק לשורה ארוכה של עיריות ומועצות אזוריות, שאסרו על הכנסת כלים חד-פעמיים לגנים, נחלים וחופים בשטחן, באמצעות חקיקת חוקי עזר עירוניים.

המשרד להגנת הסביבה קורא לרשויות להצטרף להובלת השינוי ולפעול למען סביבה נקייה יותר ויסייע לכל הרשויות ככל שיידרש להוציא לפועל את המהלך.

 

 

 

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות