fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא קיבלה אישור כרשות יציבה

משרד הפנים הודיע כי עיריית קרית אתא עמדה בכל התנאים הפיננסיים והניהוליים
עיריית קרית אתא. צילום: דורון גולן

משרד הפנים הודיע כי עיריית קרית אתא מצטרפת לרשימה המכובדת של הרשויות היציבות במדינת ישראל לשנת 2018, לאחר שעמדה בדרישות מחמירות בתחום מאזן התשלומים וניהול הכספים.

רשימת הרשויות היציבות

בישראל פועלות 257 רשויות קומיות. רשימת הרשויות היציבות כוללת את 48 הרשויות היציבות שעמדו בשורה של תנאים מקדימים ובהם: רשויות מאוזנות בתקציב השוטף, ניהול כספי תקין, שיעור גירעון מצטבר כולל תב"רים שלא עולה על 12.5 אחוזים מהתקציב השוטף, שיעור גביית ארנונה נטו מעל 90 אחוזים, הוצאות שכר מתחת ל-30 אחוזים והוצאות מינהל כספי עד 13 אחוזים מהתקציב השוטף, עומס מלוות שאינו עולה על 50 אחוזים מהתקציב ועוד.עוד נדרש מרשות יציבה לעמוד בשורה של תנאים ניהוליים ובהם: מתן תמיכות לפי קריטריונים, מחיקת חובות לפי נוהל, מסירת עבודות רק לאחר פרסום פומבי, מתן הנחות ארנונה חריגות, וללא ליקויים מהותיים במערך השכר.

מבין הרשויות המקומיות באזור הקריות נמצאה רק קרית אתא כזכאית לתואר "רשות יציבה". תואר זה מבטיח לעיריית קרית אתא את קבלת  פרס ניהול התקין לשנת 2018 גם השנה. בעשור האחרון זכתה קרית אתא  עשר פעמים ברציפות בפרס הניהול התקין. כניסה למועדון "הרשויות היציבות" מאפשרת לרשות המקומית שורה של הקלות מצד משרד הפנים ובהן: אישור של תקציב הרשות בתוך 30 ימים, הקלות בנושאי גיוס כ"א ומתן שכר, פטור מדיווח בנושאים שונים ועוד.

ראש העירייה, יעקב פרץ: "ההגדרה כרשות יציבה היא עדות להתנהלות הכספית והעירונית המחושבת בעיריית קרית אתא. אנו שמחים על אישור משרד הפנים להתנהלות האחראית ונמשיך לפעול לפיתוח העיר תוך עמידה בכל יעדי הביקורת העירונית מצד משרד הפנים".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות