fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קריות: ימ"ר חוף עצרה כנופיית פורצים מתוחכמת

לאחר מספר חודשים של מעקבים והאזנות, גייסו שוטרי הימ"ר את אחד מחברי הכנופיה כעד מדינה וחברי הכנופיה נתפסו בשעת מעשה
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

היחידה המרכזית במרחב חוף של המשטרה, ניהלה בחודשים האחרונים מעקב אחרי כנופיית פורצים מתוחכמת שביצעה מספר לא מבוטל של התפרצויות באזור הקריות. לאחר מספר חודשים של מעקבים והאזנות, גייסו שוטרי הימ"ר את אחד מחברי הכנופיה כעד מדינה וחברי הכנופיה נתפסו בשעת מעשה.

שוטרי הימ״ר קיבלו מידע מדויק, כי חברי הכנופיה מתכוננים למכור את התכשיטים שנגנבו מהדירות שנפרצו לאחת מחנויות התכשיטים באזור. השוטרים ארבו לחברי הכנופיה, וכשהגיעו לחנות התכשיטים, ביצעו מעצר. בתוך כך, ערכו השוטרים חיפוש ברכב עמו הגיעו חברי הכנופיה, שם הצליחו לתפוס זהב ותכשיטים בשווי של כחצי מיליון שקלים ושטרות כסף ישראלי וכסף זר.

נגד חברי הכנופיה הוגשו ארבעה כתבי אישום, בגין ארבע מקרי התפרצויות, כפי שתוארו על ידי עד המדינה. במהלך המשפט העידו קורבנות העבירה וסיפרו על הרכוש הרב אשר נגנב מביתם. עד המדינה מסר את שיטת הפעולה ואמר בבית המשפט: ״י' היה מביא את המידע על הבית וכמה כסף יש בו, א׳ היה ממתין ברכב כדי לשמור והיינו פורצים את הדלת עם מפתח קפיץ שהבאנו מסין״.

סנגורו של אחד מהנאשמים, עו״ד אבי אמר, טען בבית המשפט, כי למרשו לא הייתה ידיעה בדבר מעשי חברי הכנופיה וכי פרטיו השתרבבו לתיק זה. עו״ד אמר הציג לבית המשפט את חלקו הדל של מרשו וטען, כי הוא לא נכנס בפועל לדירה הנפרצת, לא היה שותף לתכנון, לא שמר מפני משטרה ואף הצביע על ספק גדול באם קיבל חלק מהשלל, בהסתמך על דברי עד המדינה.

נגד אותו נאשם עומד ותלוי מאסר על תנאי של תשעה חודשים להפעלה, באם יורשע בעבירת התפרצות מתיק התפרצות קודם בו הורשע. לאחר מו"מ ממושך שקיים עו״ד אמר עם נציגי התביעה, הגיעו הצדדים להסדר טיעון כי הנאשם יזוכה מעבירת התפרצות ובמקומה יורשע בעבירה של סיוע להתפרצות. במצב זה, המאסר על תנאי לא יופעל והנאשם צפוי לרצות מאסר בן חודשיים וחצי בלבד. בית משפט השלום בקריות אישר את הסדר הטיעון, אליו הגיעו הצדדים.

עו"ד אבי אמר מסר בתגובה:״מדובר בתיק שיכול היה להיות בו זיכוי מוחלט. יחד עם זאת, לא יכולתי לקחת את הסיכון שמרשי יורשע, מאחר ואם היה מורשע, הוא היה צפוי למספר שנות מאסר. אני סבור כי ההסדר שהגענו אליו משקף את הקושי הראייתי הקיים בתיק. אני מברך את בית המשפט שלא בקלות אישר את הסדר הטיעון״.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות