fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קורס מקוון נגד הקורונה

הסתיים הקורס הראשון של מד"א שהכשיר חניכים בדרכים למנוע את התפשטות הקורונה
קורס נאמני קורונה. צילום: דוברות מד"א

השבוע, הגיע לסיומו קורס "נאמני קורונה" לתושבי הקריות, אשר למעשה יהוו "פרויקטורים" שכונתיים. משתתפי הקורס ללא רקע או היכרות עם ארגון מד"א ונרשמו לקורס המקוון על מנת לסייע לקהילה, לחברים ולמשפחה שלהם לצלוח את המשבר בבריאות ובהצלחה.

נוכח התחלואה בנגיף הקורונה והחזרה המדורגת לשגרה, הכריז ארגון מגן דוד אדום על מיזם "נאמני קורונה", במסגרתו קוראים בארגון לציבור ללמוד את דרכי הפעולה של הנגיף וכיצד ניתן לגדוע את שרשרת ההדבקה בקרב משפחתם, חבריהם, מקום העבודה, הלימודים ועוד. השבוע הגיע לסיומו בקרית מוצקין קורס אשר כולו התקיים באופן מקוון. 15 חניכי הקורס הגיעו לטקס סיום הקורס ולראשונה, תוך הקפדה על כללי הריחוק החברתי והנחיות משרד הבריאות, פגשו פנים אל פנים את חבריהם ואת צוות המדריכים במעמד המרגש.

מטרת ההכשרה, הנה להעניק כלים מקצועיים לקטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה בקרב הציבור. מטרת התוכנית הנה להכשיר את 15 משתתפי הקורס, בגילאי 20 עד 60, אשר הצטרפו בהתנדבות על מנת לסייע בפעולות הסברה בנושא הנגיף ואף לנהל אירוע, במקרה בו נרשמה חשיפה.

אחת החניכות בקורס, אודיה כהן: "שמעתי על הקורס דרך פוסט בפייסבוק ונרשמתי כדי לדעת יותר לעומק על מגפת הקורונה ולהכיר את דרכי ההתמודדות ולחדד את ההנחיות. החוויה הייתה מקסימה, מעשירה ומהנה ושמחתי מאוד לעבור את הקורס. מאז שנגמר, כבר הספקתי לשתף בידע את המשפחה והחברים הקרובים. טקס הסיום היה מרגש ומיוחד ושמחנו מאוד לפגוש, סוף סוף, את חניכי הקורס והצוות של מד"א פנים אל פנים".

במסגרת הקורס, למדו נאמני הקורונה החדשים אודות הנגיף בפירוט רב ואת דרכי ההדבקה וההימנעות, תוך מתן דגש על חשיבות המסכה והריחוק החברתי. הנאמנים יפעלו במטרה לקטוע את מעגל ההדבקה ולצמצמם משמעותית את מקרי החשיפה לנגיף.

חובשי מד"א אריאל גולדברג ולאון קולסניצ'נקו שגייסו את החניכים והדריכו את הקורס, סיפרו: "להדריך בקורס מקוון זו חוויה יוצאת דופן. מצד אחד, הזמינות של המשתתפים הייתה מאוד גבוהה ולמעשה הקורס נמשך כל הזמן, אבל מצד שני הקורס מסתכם בתמונות של משתתפים. טקס הסיום הפיזי היה מאוד מרגש ומיוחד, פתאום רואים את הפרצופים שעומדים מאחורי מסך המחשב. היה מקסים וכיף גדול".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות