fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: חתול רחוב הרג נחש צפע בנאות אפק

זה המקרה השני בשלושה שבועות שחתולים הורגים נחשים בקרית ביאליק. הווטרינר העירוני ד"ר דוד דדיה פונה לתושבים בבקשה להגביר את ערנותם ולהודיע למוקד העירוני על כל היתקלות עם נחש בשטח ציבורי
חתול רחוב הרג נחש צפע | צילום: מיכאל סבג
חתול רחוב הרג נחש צפע | צילום: מיכאל סבאג

חתול רחוב הרג נחש צפע בנאות אפק בקרית ביאליק, וזה קרה שלשום. ביום שלישי בערב הבחינו תושבים בשכונה בחתול רחוב מוציא את זעמו והורג נחש צפע. וזה לא המקרה היחיד. בתיה בר, תושבת קרית ביאליק, חברה בקרן למען בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה, מצאה לפני כשלושה שבועות בחצר ביתה נחש שהומת על ידי חתולי החצר שהיא מטפחת. במקרה זה, לא היה מדובר בצפע אלא בנחש לא ארסי מסוג זעמן טבעות.

הנחשים יוצאים בעונה זו מחוריהם בהמונים, והשנה הם רבים במיוחד, ומי שיודעים להילחם בהם היטב ואף להביס אותם הם חתולי הרחוב, ומכאן חשיבותם לסביבה כמדבירים טבעיים, ולא רק של נחשים אלא גם של עכברים, מקקים ועוד.

השבוע, במסגרת היערכות מיוחדת לקיץ, החלה עיריית קרית ביאליק לבצע פעולות יזומות לפתיחת קווי אש והרחקת עשבייה מגדרות ומגרשים של מוסדות החינוך, מוסדות ציבור ובתי התושבים. במגרשים הריקים מתבצעות עבודות ניקיון על מנת להרחיק את הנחשים מהמרחב הציבורי. בנוסף, מתבצעת הדברה נגד עכברים המהווים מזון לנחשים. צוותי אחזקה, גינון והדברה פועלים יחדיו בהכנת העיר לתקופה החמה.

הווטרינר העירוני ד"ר דוד דדיה פונה לתושבים בבקשה להגביר את ערנותם ולהודיע למוקד העירוני על כל היתקלות עם נחש בשטח ציבורי. ד"ר דדיה מדגיש אין לנסות בשום אופן לתפוס או להרוג את הנחש, אלא רק לשמור על קשר עין איתו כמה שאפשר מרחוק עד הגעתו של הלוכד המקצועי. בסביבת הבניינים הפרטיים ממליץ ד"ר דדיה לא לשמור גרוטאות ולנכש עשבייה יבשה.

צפו: חתול רחוב הרג נחש צפע בנאות אפק בקרית ביאליק:

 

חדשות נוספות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות