fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ערנותה של הרוקחת מנעה נפילות של מטופלת

אימאן אבשאי, רכזת תחום הדרכה רוקחית של כללית במחוז חיפה והגליל המערבי, הבחינה כי המטופלת שהגיעה אליה מבולבלת. היא חשדה שהסיבה לכך נעוצה בתרופות הרבות שהיא נוטלת, והיא לא טעתה
הדרכה רוקחית אישית. אימאן אבשאי | צילום: דוברות כללית
הדרכה רוקחית אישית. אימאן אבשאי | צילום: דוברות כללית

אל אימאן אבשאי, רכזת תחום הדרכה רוקחית של כללית במחוז חיפה והגליל המערבי, הגיעה מטופלת ששוחררה לביתה לאחר אשפוז בבית חולים עם רשימה ארוכה של תרופות שנרשמו לה.

במהלך השיחה עם המטופלת, התרשמה אבשאי כי המטופלת מבולבלת מאוד והבחינה כי נרשמו לה תרופות רבות. היא החליטה לזמן אותה למפגש הדרכה רוקחית, שניתן בכללית כחלק מהשירות וללא תשלום ושבו תוכל לוודא שהיא נוטלת את התרופות במינון הנכון ומאחסנת אותן כראוי וכן לבחון אם אין התוויות נגד או תופעות לוואי.

לקראת המפגש עם המטופלת, עברה אבשאי על התיק הרפואי שלה ומצאה שהיא אושפזה בשל נפילה. מעיון בתרופות שהיא נוטלת עלה חשש שהנפילה עלולה לנבוע מנטילת מינון יתר של תרופות שינה והרגעה רבות שנרשמו לה, שתופעות לוואי אפשריות שלהן הן בלבול, סחרחורות ופגיעה בשיווי המשקל. התופעה שכיחה במיוחד בקרב הגיל השלישי. אחת הסכנות של נפילות בגיל זה היא שברי עצם הירך.

לבקשת הרוקחת, המטופלת הגיעה למפגש עם כל התרופות ותוספי התזונה שברשותה. אבשאי הקדישה לה זמן רב, ובסבלנות רבה הסבירה לה כיצד ליטול את התרופות ולסדר אותן על בסיס תוכנית יומית סדורה כפי שסוכם בתיאום עם רופאת המשפחה. כמו כן, דאגה לנפות את כל התרופות שפג תוקפן ולהתריע על מאכלים ומזונות שאין ליטול בצירוף עם תרופות מסוימות.

לשמחתה של אבשאי, כשהמטופלת הגיעה לבית המרקחת לאחר כחודש, פגשה אישה ממוקדת בהרבה שחשה טוב יותר. היא אף הפתיעה אותה במכתב תודה.

לדברי מנהלת הרוקחות של כללית במחוז חיפה והגליל המערבי, אירנה מלנבסקי, במחוז חיפה והגליל המערבי קיימת מסורת ארוכת שנים של ביצוע הדרכות רוקחיות ונערכים בו מדי שנה כ-4000 ייעוצים רוקחיים, בעקבותיהם לא אחת אוזנה בעזרתם תחלואה קשה ואף ניצלו חיים הודות לערנות הרוקחים ומקצועיותם.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות