fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדי בז"ן יוצאים למאבק על עתידם

לאחר המלצת ועדת המנכ"לים לסגירת בז"ן, הודיעו העובדים כי הם יוצאים למאבק נגד המלצות הסגירה ופגיעה באלפי משפחות
מפרץ חיפה | צילום: דורון גולן
מפרץ חיפה. ארכיון | צילום: דורון גולן

ועד עובדי בז"ן מגיב בחריפות להמלצות ועדת המנכ"לים לסגור את המפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה. לפני כשבוע פרסמה ועדת המנכ"לים הבין-משרדית לנושא פיתוח וקידום מפרץ חיפה ועתיד התעשייה הכבדה את טיוטת המלצותיה, ועל פיה טובת תושבי מפרץ חיפה מחייבת את הפסקת הפעילות הפטרוכימית, סגירת חוות מכלי הנפט בקרית חיים והעתקת מפעל דשנים לנגב בתוך עשר שנים.

היום (ראשון) הוציא ועד עובדי בז"ן מכתב תגובה חריף להמלצות הוועדה ובו צויין כי הדו"ח אינו עסק ולו בשורה אחת במתן מענה ואופק תעסוקתי ל-1,400 עובדי בתי הזיקוק ולעוד עשרות אלפי עובדים מסורים שעובדים סביב השעון בכל ימות השנה, למען תושבי מדינת ישראל ומתפרנסים באופן עקיף מהתעשייה. הוועדה לא שיתפה את וועד העובדים בתהליך קבלת ההחלטות שלה  "לכן אנו לא נסכים ולא נקבל כל החלטה שלה המשפיעה ישירות על עתידם של עשרות אלפי עובדי בתי הזיקוק והמפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה".

בין טענות הוועד עולה כי "שלושה משרדים מהותיים לתהליך שהינם משרדי האוצר, האנרגיה והכלכלה הפיצו מצגת אשר שוללת באופן מהותי את התוכנית המוצעת על ידי המועצה הלאומית לכלכלה ומביאה חלופות שונות לדיון. העובדה שלשלושת משרדי הליבה שהוזכרו בסעיף מצטרפת רשות מקרקעי ישראל עם עמדות ברורות ומנומקות, מחייבת את המועצה הלאומית לכלכלה לכלול בדו"ח הסופי שלה את כלל העמדות הללו באופן מלא, בבולטות ובהירות".

הוועד מציין במכתבו "מי אשר נחוש לפגוע בבז״ן ובעובדיה, ניצל את תפקידו וגישתו למידע פנימי, כדי לעסוק בדברור תקשורתי פוגעני במשך כל תקופת פעילות הוועדה, תוך הדלפה מגמתית של מידע פנימי, מתוך מטרה ברורה שהינה להשפיע באופן מלאכותי על משק האנרגיה ועל בז״ן בפרט. אותם גורמים החברים בוועדה יודעים כי המציאות המשקית לא תואמת את תפישותיהם, ולכן לאורך כל הדרך חלק מחברי הוועדה פועלים בדרך של יצירת חוסר וודאות והתוויית סכנות לתעשייה ולבז״ן ביתר שאת, זאת על מנת להשיג את יעד הזמנים של חלק מחברי הוועדה. פגיעתכם בתעשייה ועיצוב מציאות מלאכותית כדי שזו תתאים להנחות ייסוד הלא מבוססות של חלק מחברי הוועידה הינה פגיעה ישירה בעובדים".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות