fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סם ה"דוסה" הקטלני נחשף בקריות

מדובר בסם בעל השפעות חזקות יותר מאשר הרואין ומיוחסים לו כמה מקרי מוות של עבריינים בכירים ומשתמשים. ה"דוסה" נחשב לסם מבוקש ביותר
כסף מעיסקאות סמים. צילום: דוברות המשטרה

בלשי משטרת זבולון עצרו תושב קרית אתא, בחשד שהחזיק בביתו חומרים החשודים כסמים מסוכנים מסוג דוסה והרואין וכן מאות אלפי שקלים במזומן.

במסגרת האכיפה הממוקדת של משטרת ישראל במאבקה הבלתי מתפשר בנגע הסמים, פעלו אתמול בלשי תחנת זבולון בקריות. במהלך חיפוש שנערך בביתו של תושב קרית אתא, הבלשים תפסו חומרים החשודים כסמים מסוכנים מסוג דוסה והרואין וכן מאות אלפי שקלים במזומן ועצרו את בעל המקום , בן 30, בחשד להחזקתם.

הסמים הועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל והכסף הוחרם לטובת הליך חילוט.  בכוונת המשטרה לבקש הבוקר להאריך את מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בקריות.

על פי משרד הבריאות השם "דוסה" מתייחס במקור לסמי פיצוציות ממשפחת ה-2C והוא משמש כשם כיסוי לתערובת של סמים מסוכנים.

על פי ההערכות, גרם דוסה עולה כיום בין 1,500 ל-2,000 שקלים, זאת להבדיל ממחירו של גרם קוקאין, שנע בין 400 ל-700 שקלים. בתקופת הקורונה נרשמה עלייה חדה בצריכתו. מקורו של הדוסה בדרום אמריקה, ולרוב הוא מיוצר בבוליביה וקולומביה.

סם ה"דוסה" הגיע לישראל לפני כשנתיים ועל פי הידוע הוא הגיע לישראל לראשונה באמצעות צעירה מחיפה שהבריחה אותו לארץ. מאז עבר ה"דוסה" כמה וכמה גלגולים ושינויים בקרב סוחרי הסמים המקומיים והפך להיות סם מבוקש ביותר בעיקר בקרב צעירים ומשתמשים באלפיון העליון יותר מהקוקאין. ה"דוסה" נפוץ גם במסיבות טבע שבהן מתגאים המשתתפים בצריכה של סמי הזיות שונים. מכיוון שניתן לצרוך אותו בדרכים שונות ניתן גם למהול אותו בשתייה ולסכן את חייהם של משתתפים אשר מעדיפים סמי הזיות מוכרים יותר.

על פי העדויות, מדובר בסם חזק מאוד אשר גורם גם ל"נפילה" חזקה ומהירה כשתמה השפעתו מה שמביא את הצרכן להשתמש בו שוב ושוב על מנת להגיע למצב של אופוריה והזיות ולהתעלם ממידת הקטלניות שלו שכן הוא פוגע בתפקוד הלב במהירות ובאפקטיביות ובמקרים רבים שמוכרים למשטרה גרם למוות.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות