fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיירת השיפוצים למען קשישים וניצולי שואה

ארגון המתנדבים למען שורדי השואה, החל לפעול בימי הסגר הראשון ושם לו למטרה לסייע לאלה אשר חיים בתת תנאים ובבתים מסכני חיים. בימים אלה יוצא הארגון עם קמפיין "יש למי לפנות" וקורא לכם לבוא להתנדב ולהציל חיים.
סיירת השיפוצים | צילום עוז שכטר
סיירת השיפוצים | צילום עוז שכטר

ביום הזיכרון לשואה 2021, מתגוררים אלפיי קשישים בדירות מסכנות חיים. ארגון המתנדבים "סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה" הוא ארגון ששם לו למטרה לסייע לקשישים וניצולי שואה המתגוררים בדירות שאינן ראויות למגורים.

סיירת השיפוצים מגייסת מתנדבים, חברות ואנשי מקצוע, שיחד משפצים ומחדשים דירות ומסייעים לשורדי השואה לחיות את חייהם בבית בטוח ונעים.

סיירת השיפוצים פועלת בהתנדבות כשנה, במהלכה הספיקו לשפץ למעלה מעשר דירות של ניצולי שואה וקשישים במרכז, בדרום, וגם בחיפה ובקריות.

"מהרגע שהתחלנו הגיעו לידינו פניות מכל הארץ עם סיפורים נוראיים של קשישים שחיים את חייהם בלי תנאים בסיסיים", מספר בן שביט מנהל פרויקטים בסיירת, "אנחנו נחשפים למקרים שאינם נתפסים ובכל פעם מחדש לא מאמינים למה שאנחנו רואים. ובכל דירה יש סיפור, יש קשיש שחי ככה את חייו שנים על גבי שנים".

"כשאתה נכנס לבית כזה ומשוחח עם האדון או הגברת שגרים בו, אתה לא יכול שלא להתערב. לא משנה כמה מורכב זה עתיד להיות וכמה  זמן זה צפוי לגזול מאיתנו. לפני מספר חודשים הגענו לדירה של ניצול שואה שבדרך נס לא התחשמל או נפצע מההרס שנמצא בביתו".

שביט מוסיף: "חשמל חשוף ובלוי לגמרי, שעות שלמות ללא חשמל סדיר וקצרים בחשמל שעשויים לסכן חיים ועל אף שבמשך שנים הקשיש הזה חי כך, הוא ביקש שלא נכביד על עצמנו ונעשה את הדברים הבסיסיים ביותר. במקרה הזה הבנתי שיש כאלה שכבר השלימו עם מצבם, הבינו שככה הם הולכים לסיים את חייהם. במקרים האלה אני מבין כמה הסיירת הזו חשובה".

סיירת השיפוצים | צילום עוז שכטר
סיירת השיפוצים | צילום עוז שכטר

"התחלנו לפעול בראשית ימי הקורונה, ימי הסגר הראשון", מספרת ענבר יטיב, "חיפשנו מה לעשות עם הזמן הפנוי והרעיון של הסיירת הדהד לנו בראש כבר תקופה. הבנו שזה טיימינג מעולה להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות. רתמנו חברים והתחלנו לאתר מקרים שזקוקים לטיפול מידי".

לירון גהאנמא כהן מוסיף: "יום השואה הוא יום רגיש לכל ישראלי ולכל יהודי ונוגע לנו בבטן הרכה. אבל המצב של הקשישים הללו הוא כזה לאורך כל השנה, גם בימים שבהם הזרקור אינו מופנה לאוכלוסייה זו".

הארגון פועל באמצעות מאות מתנדבים מכל הארץ, המערך כולל אנשי מקצוע מתחום השיפוצים, חברות מסחריות ובעלי מקצוע מתחומים שאינם קשורים באופן ישיר לנישת הבניה והשיפוצים אך משמשים מעטפת רחבה לקיום הארגון.

סמנכ"לית השיווק של חברת פרשקובסקי, סוזי פרשקובסקי: "שמעתי על העמותה דרך בן משפחה, אשר נרתם לרצף דירה של קשישה בראשון לציון, מיד החלטתי שאנחנו נרתמים למשימה ומצטרפים לפרויקט. אנחנו מלווים את הסיירת כבר מספר חודשים ומסייעים באנשי מקצוע, בתרומת אביזרים לבית כמו דלתות ומטבחים, ביצירת שיתופי פעולה עם חברות כמו פנדור, נגב קרמיקה, שממש כמונו, מיד מצטרפים ליוזמה בלי להסס".

שרון קשב שחר מספרת: "בימים האחרונים יצאנו בקמפיין חדש שנקרא 'יש למי לפנות', קמפיין שבאמצעותו אנחנו מקווים להגיע לכמה שיותר קשישים הזקוקים לנו ולגרום להם להבין שהם לא לבד. רתמנו לפרויקט הזה חברות שילוט וחברות פרסום שכולם כמובן נרתמו בהתנדבות מלאה, וזאת במטרה להנגיש את המסר שלנו ככל שניתן ולנסות לעורר את המודעות לנושא בווליום גבוה".

שחר מוסיפה: "מלבד ההתרגשות העצומה שאנחנו חווים פרויקט, אנחנו נפעמים מרמת ההתגייסות לפרויקט, של אנשים פרטיים, חברות בנייה ואנשי מקצוע שמגיעים לימי עבודה שלמים ללא תשלום, שעובדים לפעמים עד השעות הקטנות של הלילה בשיפוצים ובפגישות, בזום, ברכישות ובהובלות, כל זאת כדי לדאוג לרווחת הקשישים ואני קוראת מכאן לעוד ועוד מתנדבים ואנשי מקצוע להצטרף אלינו. ביחד אנחנו משנים חיים".

סיירת השיפוצים | צילום עוז שכטר
סיירת השיפוצים | צילום עוז שכטר

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות