fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סטודנטים סינים שילמדו בטכניון יזכו למלגה של 8 מיליון שקלים

משלחת סינית גדולה תחתום מחר בטכניון על הסכם בדבר תרומה בסך שמונה מיליון דולר לקרן מלגות לסטודנטים סינים
סיני
אילוסטרציה: פנתרמדיה
סיני
אילוסטרציה: פנתרמדיה

משלחת סינית גדולה תחתום מחר בטכניון על הקמת קרן מלגות לסטודנטים סינים, בסך שמונה מיליון דולר, מקרן החינוך שהקים איש העסקים הסיני ז'או הנצינג – Hanqing International Education Foundation. המלגות נועדו לסטודנטים סינים שיגיעו ללמוד בטכניון.

על פי ההסכם, תבחר הקרן בסטודנטים מצטיינים אשר יתקבלו לטכניון לאחר שיעמדו בקריטריונים המחמירים שלו. הסטודנטים שייבחרו יהיו בשלב הראשון סטודנטים לתארים מתקדמים (תואר שני ודוקטורט). הם יקבלו מלגות ותמיכה שנתית בסך 35 אלף דולר (כל אחד), שיכסו את כל הוצאותיהם במרוצת השנה. בתחילה תתמוך הקרן בחמישה סטודנטים מידי שנה, ומספר זה יגדל בהדרגה עד שיגיע ל-25 בעוד חמש שנים. מועצת מנהלים שתימנה ששה אנשים, שלושה מהטכניון ושלושה מהקרן, תפקח על פעילותה. תוקף ההסכם – 20 שנה.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, בירך על ההסכם ואמר כי כבר עתה לומדים בטכניון סטודנטים סינים, הן בבית הספר הבינלאומי שהקים המשנה שלו ומנכ"ל הטכניון, פרופסור ארנון בנטור, והן לתארים מתקדמים, על פי הסכמים שנחתמו בעבר עם אוניברסיטאות מובילות ברחבי סין. "הקשר של הטכניון עם סין מתהדק והולך ואנו רואים בחתימה על ההסכם עם קרן הנצינג נדבך נוסף ביחסינו החמים עם האקדמיה הסינית", הדגיש.

מר ז'או הנצינג אמר בביקור בטכניון לפני כחודש, שלא בכדי נמנה הטכניון עם הטובות באוניברסיטאות הטכנולוגיות בעולם והוא סמוך ובטוח שהסטודנטים הסינים המצטיינים שיגיעו בעקבות החתימה על ההסכם יפיקו ממנו את המירב ויתרמו מהידע שירכשו לכלכלה המתפתחת של ארצו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות