fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סגן-אלוף מחמוד חיר א-דין הוא הקצין שנהרג בפעולה החשאית בעזה

הבוקר הותרו לפרסום שמו ותמונתו של סא"ל מחמוד חיר א-דין שהציל את חבריו כשנהרג בפעולה מבצעית חשאית ב-2018 בעזה ומאז הפך לסמל ללא פנים. לאחר מותו קיבל את צל"ש הרמטכ"ל על פעולתו במבצע. ראש אמ"ן: "היו לו מאפיינים של מחנך ומנהיג יוצא דופן"
סגן אלוף מחמוד חיר א-דין | באדיבות דובר צה"ל
סגן אלוף מחמוד חיר א-דין | באדיבות דובר צה"ל

סא"ל מחמוד חיר א-דין היה בן 41 כשנהרג בפעילות מבצעית ברצועת עזה. איש צללים, ההרוג הבכיר ביותר של צה"ל מאז "צוק איתן", לוחם ומפקד שאפילו לאחר מותו פרטיו לא פורסמו. היום (ראשון) התיר צה"ל לפרסם את שמו, תמונתו וסיפורו של הגיבור שנודע עד כה כסא"ל מ'.

ב-11 בנובמבר 2018 יצא סא"ל חיר א-דין עם חייליו לפעולה חשאית בעומק שטח רצועת עזה, ובמהלכה התפתחו חילופי אש בין אנשי הכוח המיוחד לפעילי טרור פלסטינים, לאחר שחשדו בכוונותיהם. מתחקיר האירוע בחאן-יונס עולה כי סא"ל חיר א-דין, יחד עם קצין נוסף, רס"ן ד', היו מחוץ לרכב המסוערב, אחרי שעברו תחקיר על ידי כוח של חמאס שחשד בהם. סא"ל א' שהיה מפקד הכוח והיה ברכב הבין שהם עלולים "להישרף" ושהכיסוי שלהם נחשף, ולכן קיבל את ההחלטה הדרמטית לפעול באש חיה. הוא פגע בשוגג בחברו, סא"ל חיר א-דין, והרג אותו.

מחמוד חיר א-דין נולד ב-28 בדצמבר 1977 בכפר חורפיש שבגליל העליון, ולו שבעה אחים ואחיות. מחמוד, בן העדה הדרוזית, גדל במשפחה מסורתית שחינכה אותו לדאגה לסביבה ולכבוד האדם, ולאורך כל חייו היה מוביל חברתי. עד כיתה ט' למד בבית הספר בחורפיש, ולאחר מכן עבר לפנימיה הצבאית בבית הספר הריאלי בחיפה. ב-1997 התגייס לסיירת הצנחנים, ב-2000 סיים את בית הספר לקציני יבשה ובהמשך שירת כמפקד מחלקה בבה"ד 1. ב-2002 עבר מחמוד לשרת במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין. תוך כדי שירותו הצבאי השלים תואר ראשון במשפטים במכללה למנהל ותואר שני בחינוך ובמנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות