fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נקודת הזנקה חדשה של מד"א נחנכה בקרית ביאליק

לאור כמות האוכלוסייה הגדלה בעיר הוחלט על פתיחת נקודת מד"א שתעניק מענה מהיר לתושבי העיר
חנוכת נקודת הזנקה של מד"א בקרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה

נקודת הזנקה חדשה של מגן דוד אדום נחנכה היום, ראשון בקרית ביאליק ברחוב קק"ל 75, זאת כחלק משיתוף פעולה בין מד"א לעיריית קריית ביאליק לשיפור זמני התגובה וההגעה למטופלים בעיר. את נקודת ההזנקה החדשה של מד"א, הראשונה בעיר, יאיישו חובשים, פרמדיקים ומתנדבי נוער במד"א, שיעניקו טיפול רפואי לפצועים, חולים ויולדות מהעיר והסביבה.

ראש העירייה אלי דוקורסקי פנה למנכ"ל מד"א אלי בין, בבקשה להקים בקריית ביאליק תחנת מד"א והעמיד לצורך כך את המבנה. לשירות הפונים יעמוד אמבולנס ובשעות העומס  אמבולנס טיפול נמרץ (אט"ן), עם צוות הכולל פרמדיק , נהג-חובש, ועד שני מתנדבים. לאמבולנס טיפול נמרץ אמצעי טיפול רפואי מתקדם כגון תרופות, מוניטור א.ק.ג, ציוד החייאה מתקדם וערכות מיוחדות, בנוסף לציוד הסטנדרטי הנמצא באמבולנס הרגיל.

נקודת הזנקה חדשה של מגן דוד אדום נחנכה כחלק מהפעולות הננקטות במד"א כל העת, לשיפור זמני התגובה וההגעה למטופלים. התחנה החדשה של מד"א תאויש על ידי עובדי מד"א ועשרות ממתנדבי הארגון, בוגרים ובני נוער תושבי העיר ותספק מענה רפואי לתושבי קרית ביאליק, הישובים הסובבים אותה ומשתמשי הדרך הרבים בכביש 4 הסמוך. נקודת ההזנקה תפעל שבעה ימים בשבוע, החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד ל-23:00 בלילה. במהלך שעות הלילה, יופעל האמבולנס על ידי מתנדבי הארגון תושבי העיר.

נקודת מד"א בקרית ביאליק. צילום: דוברות מד"א

בטקס החגיגי לחנוכת נקודת ההזנקה, השתתפו סגן שר הבריאות יואב קיש, מנכ"ל מד"א אלי בין, ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי, רב העיר הרב יוסף ישר, סגני ראש העיר , יוסי אזריאל ועמירם מסס, מנכ"ל העירייה ליאור טרגן, מנהל מרחב כרמל במד"א תמ"ג ארז גלר, המפקח הרפואי המרחבי רמ"ז גיא קרשובר,  עובדים ומתנדבים  של מד"א.

דוקורסקי: "אני שמח ונרגש לחנוך את התחנה החדשה של מד״א בקרית ביאליק. הקמת נקודת ההזנקה התאפשרה הודות לשיתוף הפעולה הטוב הקיים ביננו. נקודת הזנקה של מד"א מצטרפת לשירותי בריאות מגוונים שמקבלים תושבינו, כגון מרכז רפואי זבולון של קופת חולים כללית, יחידת הדיאליזה, המרכז השיקומי הנירולוגי  היחיד בצפון. שיתוף הפעולה עם מד"א הוא נרחב ועמוק: יחד עם נוף הגליל הינו הראשונים בארץ שקיימנו בדיקות קורונה בבתי אבות ובתי דיור מוגן לקשישים, התקנו דפיברילטורים, מכשירים מצילי חיים, ברחבי העיר, מועצת העיר החליטה שבכל בניין חדש שייבנה בקרית ביאליק יותקן דפיברילטור שיחובר למד"א".

סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש: "נקודת הזנקה של מד"א היא משאב שהרבה רשויות מקומיות נלחמות עליו. הרצון ההדדי, הקשר ההדוק בין מד"א לבין עיריית קרית ביאליק,  אפשרו את הקמת התחנה. זו החלטה אסטרטגית מצוינת שתשפר את זמינות השירות לתושבי קריית ביאליק והסביבה. יוזמות של מד"א עם פעולותיה לטובת הקהילה יטיבו עם כולם".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "חנוכת נקודת ההזנקה החדשה של מגן דוד אדום בקרית ביאליק מהווה חלק מהמאמצים התמידיים שלנו לקיצור זמני ההגעה למטופלים. חשיבותה של נקודת ההזנקה החדשה רבה, שכן העיר מתפתח כל העת, והאוכלוסייה באזור גדלה וצומחת. אני מודה לעירית קריית ביאליק ולעומד בראשה אלי דוקורסקי, על שיתוף הפעולה לטובת הקמת נקודת ההזנקה, ולמען התושבים".

לקראת סיום הטקס יצא האמבולנס הראשון למשימת הצלת חיים. במהלך הטקס ניתנו תעודות הוקרה לחוקרים אפידמיולוגיים, עובדי עיריית קרית ביאליק, שעבדו בחודשים האחרונים ללא לאות כדי לעצור את שרשראות ההדבקה ולעצור את נגיף הקורונה.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות