fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפרדים מנתי זילברמן: גם עיתונאים בוכים

חברים של דובר עיריית קרית ים נתי זילברמן, שנפטר אמש בטרם עת בבית החולים בני ציון, לאחר שלקה במחלה קשה, נפרדים ממנו במילים מרגשות ברחבי הרשתות החברתיות
"מנוחת הדובר". חברים נפרדים מדובר עיריית קרית ים נתי זילברמן ז"ל
"מנוחת הדובר". חברים נפרדים מדובר עיריית קרית ים נתי זילברמן ז"ל

אמש נפטר דובר עיריית קרית ים נתי זילברמן בבית החולים בני ציון, בו אושפז בחודש האחרון לאחר שלקה במחלה קשה. חבריו הרבים עדיין מתקשים לעכל את הבשורה, ונפרדים ממנו ברחבי הרשתות החברתיות.

נתי זילברמן היה עיתונאי במשך שנים ארוכות, בין היתר שימש עורך מקומוני "לב העיר", עורך החדשות ברדיו חיפה וכתב של קול ישראל. בתפקידו האחרון כדובר עיריית קרית ים שימש במשך 17 שנים. הוא הותיר אחריו אחות ציפי, ושתי בנות, תילתן ורותם. בן 59 במותו.

"המהפך בתדמית של קרית ים נזקף המון לזכותו"

אלי לוי, כתב חדשות 13 באזור חיפה והצפון, ומגיש תוכנית האקטואליה "זירה חופשית" ברדיו חיפה ביחד עם ענבר דותן, העלה על הכתב את תחושותיו:

"בדיוק לפני חודשיים נתי זילברמן נפרד בדמעות מחברו הקרוב המנצח מוטי איינס. באותו הלילה שוחחנו. נתי סיפר לי המון על מוטי והפגישה האחרונה שלהם והזכרתי לו שהוא ודני נישליס ז״ל הכירו לי בכלל את מוטי ז״ל. למחרת התקשרתי לנתי וביקשתי ממנו להקליט את דברי הפרידה שלו מחברו מוטי איינס כדי שנסיים כך את 'זירה חופשית'.

"נתי התרגש. מאוד. ישב, הקליט, ערך ושלח. קולו של נתי סיים את התוכנית כי לא היה ראוי ממנו להיפרד ממוטי ז״ל בשידור.

"חודשיים חלפו. רק חודשיים. אחרי שבועיים של תפילות בשקט והמון תקווה לבשורות טובות, אתמול והיום התחילו להגיע ההודעות הקשות. עד שהערב נקבע מותו.

"נתי זילברמן היה במשך שנים פס הקול של הצפון. בקול ישראל שידר מזרעית, נהריה ושומרה בימי הקטיושות. ברדיו חיפה שידר בחירות, שריפות, ערך, לימד, עוד קודם לכן במקומונים ואחר כך שנים ארוכות מאוד כדובר עיריית קרית ים.

"פס הקול של הצפון". נתי זילברמן | צילום: דף הפייסבוק של אלי לוי
"פס הקול של הצפון". נתי זילברמן | צילום: דף הפייסבוק של אלי לוי

"נתי אהב את קרית ים. הוא עבד לילות כימים כדי להביא את הסיפורים היפים מהעיר. כאב לו כשהעיר התפרסמה באור שלילי. המהפך בתדמית של קרית ים נזקף לזכותו. הקשר המיוחד שלו עם התקשורת. הזמינות. המקצועיות. העזרה. הבנת המדיה. והכי החשוב אמינות.

"ברמה האישית היו לי אלפי שיחות והתכתבויות עם נתי ב-24 שנים שבהן הכרתי אותו. כמגיש זירה חופשית דיברנו כל יום חמישי. המון פעמים הגיב לשידור בזמן אמת. מכוון. מעיר. נתי הלך לעולמו, בן 59, אב לשתי בנות. אנחנו נדע לזכור ולהזכיר את פועלו. יהיה זכרו ברוך".

"ההפקה הזאת, נתי הלכה לכיוון לא צפוי"

יואב מינץ, איש תקשורת ותיק ומגיש תוכנית הבוקר "קפאין" ברדיו 104.5 צפון, הכיר את נתי זילברמן מתחילת דרכו העיתונאית. כשרז, בנו של מינץ נהרג בפעילות מבצעית, כתב נתי זילברמן טור מרגש שמלווה את מינץ עד היום. עכשיו הוא נפרד ממנו בכאב:

"אני חושב שהכרנו לפני יותר מ-30 שנה. וואו! חתיכת תקופה. אני הייתי כתב 'הד הקריות' ואתה כתב  'כל הקריות', אבל גם "רשת ב'" של קול ישראל. הכרתי תחילה את חתימת שמך המוזרה: נק"ז, עד שהתברר שזה היה פשוט קיצור של נתי קיי זילברמן. שנינו היינו חיות שטח, מכורים לחדשות, אמנם יריבים מקצועיים אבל באותו ניגוד מקצועי גם הפכנו לידידי אמת.

"תקצר היריעה לספר איפה ובאילו סיפורים ואירועים הצטלבו דרכינו. אחד הצמתים החשובים היה כשהגעתי למחלקת החדשות של רדיו חיפה ואתה היית עורך החדשות שלי. מקצוען, יצירתי, שנון, תומך, מאתגר, חבר אמת. כעבור זמן המשכת לאתגר הבא. אני נשארתי ברדיו חיפה, אבל דרכינו הצטלבו בבום הגדול של חיי ב-2.11.01, לאחר נפילתו של בני רז.

"זה קרה כשנפגשנו משני צדדיו של המיקרופון הרע, האכזר, כפי שהתבטאת. אתה היית בטלוויזיה בכבלים, המראיין. אני האב השכול, המרואיין.

"בעקבות אותו הראיון, ביום ששי של אותו שבוע אבל, כתבת טור אישי מרגש שכותרתו הייתה: 'הפוך על הפוך', שבו ניסית להסביר לי ולקוראים, מה הרגשת כעיתונאי, מולי, האב השכול. הטור הסתיים בצירוף מלים שרק אתה יכולת לייצר: 'כן, יואב, גם עיתונאים בוכים', הטור שמטלטל אותי 19 שנה וימשיך לטלטל כל חיי.

ארוחות בוקר של ימי שישי. נתי זליברמן ויואב מינץ
ארוחות בוקר של ימי שישי. נתי זליברמן ויואב מינץ

במשך השנים זוגיותנו התחברה לאורכן של 12 השנים האחרונות, אתה וחגית, אני ואורית, לארוחות בוקר מרעננות בימי ששי, לסרטים, לטיולים ולחוויות אחרות. ידענו להפריד באופן מקצועי בין החברות למחויבות המקצועית.

חיבוק מחזק שולח לך חגית, חברתנו היקרה, 'הסגולה' שלו, שאותך אהב עד יום מותו, ואת החזרת לו דאגה ויד מלטפת בחודש המטורף שעברתם.

"אבל אמש, באופן לא צפוי שכל כך מאפיין אותך, נתי, הלכת למקום לא צפוי בעליל. מחלה לא צפויה והזויה, עליות ומורדות במצבך, והיה נדמה שזה עניין של ימים ואתה תפתיע ותגיד: 'סתאאם. חוזרים לשגרה'.

אבל לא הפעם. פספסת, נתי. ההפקה הזאת הלכה לכיוון לא צפוי, לאל-חזור. כמו שעברתי לצערי, כמה פעמים בחיי, גם הפעם זה מרגיש לי כרגע כמו בתוך בועה.
לא נתפס לי, פשוט בלתי נתפס לי לומר: נתי זילברמן, דובר עירית קרית ים וחבר – נפטר! הלך לעולמו!

"זה היה כל כך לא צפוי שאפילו אתה כבר לא תוכל להפיק את ההלוויה של עצמך.

"אילו היית רואה עד כמה עולם התקשורת ורבים נוספים בחיפה והצפון בהלם מוחלט. כי עכשיו, כן, נתי, גם עיתונאים בוכים…

"היה שלום חבר".

"בשבילי תמיד תישאר מיסטר k"

קובי פינטו, מנהל קבוצת הפייסבוק "הורים בקריות", מספר כי נתי זילברמן היווה עבורו מנטור בתחילת דרכו בעולם התקשורת. הבוקר הוא פרסם בקבוצה:

"'מנוחת הדובר',  כך קראת לתמונה הזאת.
"נתי זילברמן, חבר, איש סוד ודובר עיריית קרית ים, הלך אמש לעולמו בטרם עת, כשהוא בן 59 בלבד.
"נתי היה דמות מוכרת וידועה, איש תקשורת ברמ"ח איבריו, אדם שהוא מושא להערצה.
"מי שהכיר את נתי והגיע למשרד שלו ראה עולם יצירתי, מחשבה מחוץ לקופסה ואופטימיות.
"כל כך הרבה אופטימיות. דשא סינתטי כיסה את הרצפה, תמרור של בתולת הים נשען על הקיר, טלפון ציבורי תלוי וגיטרה.
"נתי היה מנטור שלי בתחילת דרכי העיתונאית, תמיד ידע לתת את הסיפורים הצבעוניים, המרתקים והמיוחדים שלו, בדרכו הוא.
"באופן מצמרר נתי החזיר את נשמתו לבורא בדיוק באותו התאריך שאביו ז"ל השיבה לו לפני חמש שנים.
"ביום רביעי האחרון שלחתי לו הודעה קולית"
""גלדיאטור', אמרתי לו, 'אתה לוחם ואני מחכה לשתות איתך בירה', וברקע ציוץ של ציפורים עטף את השיחה, מקור לאופטימיות שלא באה לבסוף.
"נתי יקר, אתה אבידה בשביל רבים מאיתנו
"ובשבילי תמיד תישאר מיסטר k
"נוח על משכבך בשלום, חבר".

לחדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוקהד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות