fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נער בן 14 נמצא מוטל ברחוב אלכסנדר זייד בקרית חיים

ארבעה בני נוער נזקקו לטיפול עקב שתיית אלכוהול מופרזת הלילה באזור מפרץ חיפה. בשנה האחרונה טיפלו צוותי מד"א כרמל ביותר מ-90 אירועים של בני נוער בגילופין באזור חיפה והקריות
נערה בגילופין
הורים, קחו אחריות. נערה בגילופין מטופלת על ידי צוות מד"א כרמל (צילום: דוברות מד"א כרמל)

הזעקת ניידות מד"א לבני-נוער המצויים בגילופין ממשיכה להיות במגמת עליה. הלילה הוזעקו צוותי מד"א כרמל לארבעה בני נוער באזור מפרץ חיפה שנמצאו מוטלים בגילופין, לאחר שבילו עם חבריהם במועדונים לנוער. בשנה האחרונה טיפלו צוותי מד"א כרמל ביותר מ-90 אירועים של בני נוער בגילופין באזור חיפה והקריות, המהווים עלייה של כ-150% באירועים אלו בחמשת השנים האחרונות.

האירוע הראשון התרחש סמוך לשעה 23:00 בו נמצא מוטל נער בן 14 ברחוב אלכסנדר זייד בקרית חיים, לאחר שלדברי חבריו נטל אלכוהול במסיבה לנוער באחד מהמועדונים במפרץ חיפה. לאחר טיפול רפואי, פונה הנער במצב קל לבית החולים רמב"ם. האירוע השני התרחש שעה קלה לאחר מכן סמוך לאותו מועדון במפרץ חיפה, בו נמצא על ידי עוברי אורח נער בן 14 מוטל בגילופין כשהוא ללא הכרה ופונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים רמב"ם כשמצבו מוגדר קל. עוד שעה חלפה, וסמוך לאותו מועדון פונה לבית החולים רמב"ם נער בן 16 כאשר גם הוא עם סימני שתיית אלכוהול מופרזים. זמן קצר לאחר מכן נמסר גם כן על נער בן 16 שנמצא בגילופין בסמוך למועדון אחר במפרץ חיפה וגם הוא טופל כשמצבו מוגדר קל. כשצוותי מד"א חשבו שתמו האירועים בהם מעורבים בני נוער, התרחשה קטטה באותו מועדון במפרץ חיפה בו בילו לדבריהם, שלושה מבני הנוער שנמצאו בגילופין ופונו לבית החולים. אירוע זה הסתיים ללא נפגעים.

נערה בגילופין
הורים, קחו אחריות. נערה בגילופין מטופלת על ידי צוות מד"א כרמל (צילום: דוברות מד"א כרמל)

הגיל הממוצע: 16
בחמש השנים האחרונות חלה עליה של כ-150% בהזעקת ניידות מד"א לטיפול באירועים מסוג זה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שמוזעקים לאירועים הללו, מספרים כי הנפגעים נמצאים לרוב בחברת צעירים נוספים, גם הם תחת השפעת שתייה חריפה וכשסימני שתייה מופרזת ברמה מסוכנת ניכרים ברמת ההכרה, בנשימה ובדופק. הגילאים של בני-הנוער שנמצאו בגילופין לאחר שתיית משקאות חריפים נע בין 13 ל-17, כשהגיל הממוצע הוא 16 ומרביתם בנים. בני-הנוער שותים לשוכרה ליד מקומות בילוי, מועדוני לילה, באתרים מרכזיים, בגנים ציבוריים ואף סמוך לסביבת בתי-הספר שלהם בשעות לילה מאוחרות.

מז"ש עופר יעקב, דובר מד"א כרמל והפראמדיק שטיפל הלילה באחד מבני הנוער שפונה לבית חולים מספר כי הנער נמצא מוטל בסמטה חשוכה ובקרבה לאותו מועדון בו בילה, כאשר הוא מחוסר הכרה. כשהגענו אל הנער וביצענו הערכה ראשונית, הבנו מיד שמדובר באירוע של שתיית אלכוהול מופרזת. לאחר טיפול ראשוני וכאשר הצלחנו לאושש מעט את הנער, הוא הביע חרטה על מה שהיה וסיפר כי מלבדו היו עוד בני נוער רבים בגילופין עימו. מדובר בתופעה גוברת לה השלכות התנהגותיות ובריאותיות העלולות להזיק באופן משמעותי לגוף ואף לעלות בחיים של אותם בני נוער".

ממחלקת הדרכה של מד"א נמסר כי במידה ונתקלתם באדם ששתה כמות מופרזת של אלכוהול עם ירידה ברמת ההכרה וחשש לחייו, יש להזעיק את מד"א בהקדם בטלפון 101, לדאוג להשכיבו על הצד ולשמור על חום גופו עד להגעת צוות מד"א למקום.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות